Har damerna MaryT och S-JJ...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Har damerna MaryT och S-JJ...

    ...ingen som helst anständighet i kroppen? Att öppna en ny tråd, i vilken den angripna (hatshepsut) inte kan delta och där det skrivs groteskt nedsättande kommentarer? Hur lågt klarar man att sänka sig?
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Har damerna MaryT och S-JJ... ...ingen som helst anständighet i kroppen? Att öppna en ny tråd, i vilken den angripna (hatshepsut) inte kan delta och där det skrivs groteskt nedsättande kommentarer? Hur lågt klarar man att sänka sig?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är jag förväntas försvara här. Jag får ge det ett nytt försök imorron efter en god natts sömn.
  4. 2
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är jag förväntas försvara här. Jag får ge det ett nytt försök imorron efter en god natts sömn.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Det kändes verkligen inget vidare (oavsett iggning) - och jag tvekade redan när jag svarade på trådstarten om jag verkligen skulle delta i tråden. Samtidigt fanns det ju då - när tråden bara bestod av en TS - fortfarande en poäng i att påvisa att det finns andra, mer välvilliga tolkningar man kan göra.
  6. 3
    Det kändes verkligen inget vidare (oavsett iggning) - och jag tvekade redan när jag svarade på trådstarten om jag verkligen skulle delta i tråden. Samtidigt fanns det ju då - när tråden bara bestod av en TS - fortfarande en poäng i att påvisa att det finns andra, mer välvilliga tolkningar man kan göra.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Kan inte hatshepsut delta i diskussionen? Varför inte? Har hennes dator gått sönder?
    Jag diskuterade dessutom ett fenomen, inte en enskild person.
    Så, nu har du haft din konversation med MaryT för i år. Var det skönt för dig?
  8. 4
    Kan inte hatshepsut delta i diskussionen? Varför inte? Har hennes dator gått sönder?
    Jag diskuterade dessutom ett fenomen, inte en enskild person.
    Så, nu har du haft din konversation med MaryT för i år. Var det skönt för dig?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    OK, nu har jag läst neråt och fattar vad du tror och tänker. Dock tror och tänker du fel här. Shit happens.
  10. 5
    OK, nu har jag läst neråt och fattar vad du tror och tänker. Dock tror och tänker du fel här. Shit happens.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Lustigt att du tog upp just det "fenomenet", just här och just nu, MaryT. Märkligt sammanträffande.... Nej, du, jag köper inte vilka valser som helst. Dags för dig att dra dig tillbaka och skämmas riktigt ordentligt.
  12. 6
    Lustigt att du tog upp just det "fenomenet", just här och just nu, MaryT. Märkligt sammanträffande.... Nej, du, jag köper inte vilka valser som helst. Dags för dig att dra dig tillbaka och skämmas riktigt ordentligt.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Är det möjligt att tolka på mer än ett sätt, S-JJ?
  14. 7
    Är det möjligt att tolka på mer än ett sätt, S-JJ?
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Det gjorde du rätt i, k1101.
  16. 8
    Det gjorde du rätt i, k1101.
  17. Medlem sedan
    Feb 2016
    #9
    får man skriva sådär ?
  18. 9
    får man skriva sådär ?
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Jag läste hatshepsuts tråd, ja. Men det är knappast (tyvärr) så att hon är den enda som inte förstår de här sakerna. Det vet du också. Problemet är vida utbrett i samhället - människors okunskap.
    Men vet du, _jag_ kunde inte svara i _hennes_ tråd - därför att jag är iggad.

    Namnlös.jpg

    Och det är _helt_ ok för mig om någon väljer att igga mig (även om det blir konstigt när det är en som predikar hur fel och hemsk funktionen är ).
    Men det är INTE ok att sitta och beskylla mig för något jag faktiskt inte är skyldig till, som du gör nu. För jag har å min sida inte iggat hatshepsut. Och om jag ens hade det - på vilket sätt vore det dina business? Men nu har jag alltså inte det. Det är inte som du påstår att jag iggar alla som tycker annorlunda än jag. Det är en mycket (MYCKET) exklusiv liten grupp som är iggade av mig. Känn dig hedrad om du vill.

    Så är det någon som ska skämmas så är det du, för att du sitter här och sprider lögner och antaganden. Är inte fakta viktigt för dig plötsligt?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  20. 10
    Jag läste hatshepsuts tråd, ja. Men det är knappast (tyvärr) så att hon är den enda som inte förstår de här sakerna. Det vet du också. Problemet är vida utbrett i samhället - människors okunskap.
    Men vet du, _jag_ kunde inte svara i _hennes_ tråd - därför att jag är iggad.

    Namnlös.jpg

    Och det är _helt_ ok för mig om någon väljer att igga mig (även om det blir konstigt när det är en som predikar hur fel och hemsk funktionen är ).
    Men det är INTE ok att sitta och beskylla mig för något jag faktiskt inte är skyldig till, som du gör nu. För jag har å min sida inte iggat hatshepsut. Och om jag ens hade det - på vilket sätt vore det dina business? Men nu har jag alltså inte det. Det är inte som du påstår att jag iggar alla som tycker annorlunda än jag. Det är en mycket (MYCKET) exklusiv liten grupp som är iggade av mig. Känn dig hedrad om du vill.

    Så är det någon som ska skämmas så är det du, för att du sitter här och sprider lögner och antaganden. Är inte fakta viktigt för dig plötsligt?
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Nu skrev jag förvisso inte om att tolka, utan att tro och tänka. Du tror och tänker uppenbarligen att jag skriver om den enskilda medlemmen du nämner, när jag i själva verket bemötte just det MaryT skrev i sitt inlägg och inget annat.

    (Den andra medlemmens inlägg tror jag f ö inte ens att jag läst vid det laget, jag läser faktiskt inte allt och trådar jag inte kan delta i med SD i rubriken tillhör inte direkt de som lockar mest och först.)
  22. 11
    Nu skrev jag förvisso inte om att tolka, utan att tro och tänka. Du tror och tänker uppenbarligen att jag skriver om den enskilda medlemmen du nämner, när jag i själva verket bemötte just det MaryT skrev i sitt inlägg och inget annat.

    (Den andra medlemmens inlägg tror jag f ö inte ens att jag läst vid det laget, jag läser faktiskt inte allt och trådar jag inte kan delta i med SD i rubriken tillhör inte direkt de som lockar mest och först.)
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Ok, jag får försöka tro på att du inte hade läst hatshepsuts tråd innan.
  24. 12
    Ok, jag får försöka tro på att du inte hade läst hatshepsuts tråd innan.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Tja, MaryT, i så fall gör du dig skyldig till samma sak som jag brukar bli anklagad för, nämligen att starta en tråd utifrån en tråd som någon som har iggat dig har startat.
  26. 13
    Tja, MaryT, i så fall gör du dig skyldig till samma sak som jag brukar bli anklagad för, nämligen att starta en tråd utifrån en tråd som någon som har iggat dig har startat.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Ja du får, det är tillåtet. Jag är som sagt inte helt säker själv.

    Oavsett ovanstående så bemötte jag det MaryT skrev, inte något hon inte skrev.

    (Din trådstart här bör f ö rimligen inte komma så bra överens med forumets policy. Just sayin'. Men det kan ju aldrig vara skillnad på folk och folk...)
  28. 14
    Ja du får, det är tillåtet. Jag är som sagt inte helt säker själv.

    Oavsett ovanstående så bemötte jag det MaryT skrev, inte något hon inte skrev.

    (Din trådstart här bör f ö rimligen inte komma så bra överens med forumets policy. Just sayin'. Men det kan ju aldrig vara skillnad på folk och folk...)
  29. Medlem sedan
    Aug 2011
    #15
    Du undviker att prata om ditt misstag
  30. 15
    Du undviker att prata om ditt misstag
  31. Medlem sedan
    Nov 2008
    #16
    Vilket nedlåtande formulerat inlägg, från rubrik till slutkläm. Dra sig tillbaka och skämmas..? Really? Sluta basunera ut vad folk, enligt dig, är 'skyldiga' till när du i sådana fall inte är bättre själv. Kasta sten i glashus och allt det där du vet.
  32. 16
    Vilket nedlåtande formulerat inlägg, från rubrik till slutkläm. Dra sig tillbaka och skämmas..? Really? Sluta basunera ut vad folk, enligt dig, är 'skyldiga' till när du i sådana fall inte är bättre själv. Kasta sten i glashus och allt det där du vet.
  33. cahouligan
    #17
    Varför skriver du att hatshepsut inte kan delta i tråden?
  34. 17
    Varför skriver du att hatshepsut inte kan delta i tråden?
  35. Medlem sedan
    Aug 2011
    #18
    Alltså jag uppskattar att fler frågar sig det.
    Men....ah. Du (och fler med dig) har blivit misstänkta många gånger förut för att vara "gamla" affare som har dubbelnick och mest bara dyker upp för att tjafsa med vissa medlemmar. Så tack för att du frågar dig, men jag vill bara säga att jag inte vill ha med sånt att göra.
  36. 18
    Alltså jag uppskattar att fler frågar sig det.
    Men....ah. Du (och fler med dig) har blivit misstänkta många gånger förut för att vara "gamla" affare som har dubbelnick och mest bara dyker upp för att tjafsa med vissa medlemmar. Så tack för att du frågar dig, men jag vill bara säga att jag inte vill ha med sånt att göra.
  37. cahouligan
    #19
    Jaså säger du det, många gånger? Själv har jag sett en person skriva om spökskrivare en gång, inget mer.
    Det är inget jag fäster någon vikt vid, huvudsaken är att jag själv vet hur det ligget till.
  38. 19
    Jaså säger du det, många gånger? Själv har jag sett en person skriva om spökskrivare en gång, inget mer.
    Det är inget jag fäster någon vikt vid, huvudsaken är att jag själv vet hur det ligget till.
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Ok. Vad bra att det inte stör dig.
  40. 20
    Ok. Vad bra att det inte stör dig.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar