Barn med 1 års mellanrum
Gravidsnack
  1. Anonym
    #1

    Barn med 1 års mellanrum

    Har idag en dotter på 4 år och en på 4 månader. Är nu oplanerat gravid igen och är beräknad till april så min yngsta dotter kommer att vara precis året när den nya föds. Klarar man detta? Är rädd att min älsta dotter kommer att hamna i kläm när man ska rodda med en ettåring och en nyfödd. Tankar/erfarenheter om detta mottages gärna :-)
  2. 1
    Barn med 1 års mellanrum Har idag en dotter på 4 år och en på 4 månader. Är nu oplanerat gravid igen och är beräknad till april så min yngsta dotter kommer att vara precis året när den nya föds. Klarar man detta? Är rädd att min älsta dotter kommer att hamna i kläm när man ska rodda med en ettåring och en nyfödd. Tankar/erfarenheter om detta mottages gärna :-)
  3. Medlem sedan
    Sep 2016
    #2
    Har hon inte ett väldigt stort behov av tid så är inget problem för en 4 åring (om man fortfarande har tid över).
    Har normalt blivit mer självständig vid den åldern.
    Leker mer själv och fixar mer själv.


    Om någon får för sej (kanske BVC) att komma med rådet att en 4 åring får ett stort behov av att också få känna sej som en bäbis när det blir tillökning så tror jag inte att man ska lyssna så mycket på det.

    Förutom uppmärksamhet tror jag det är kraven som känns orättvisa vilket också har en del med uppmärksamhet att göra.
    Ibland kanske man får sänka kraven lite men hon kommer fortfarande att ha samma behov av att känna sej som en riktig 4 åring som alla andra.
    Man kan få bli bättre på att berömma bra saker än att gnälla på de dåliga.
  4. 2
    Har hon inte ett väldigt stort behov av tid så är inget problem för en 4 åring (om man fortfarande har tid över).
    Har normalt blivit mer självständig vid den åldern.
    Leker mer själv och fixar mer själv.


    Om någon får för sej (kanske BVC) att komma med rådet att en 4 åring får ett stort behov av att också få känna sej som en bäbis när det blir tillökning så tror jag inte att man ska lyssna så mycket på det.

    Förutom uppmärksamhet tror jag det är kraven som känns orättvisa vilket också har en del med uppmärksamhet att göra.
    Ibland kanske man får sänka kraven lite men hon kommer fortfarande att ha samma behov av att känna sej som en riktig 4 åring som alla andra.
    Man kan få bli bättre på att berömma bra saker än att gnälla på de dåliga.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar