Tryggt när 16åringen är på fest och kör.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Tryggt när 16åringen är på fest och kör.

    Mitt i allt här så konstaterar jag att jag inte är orolig alls. Jag tänker allt går bra och han har sin transport ordnad. Fest för hela gymnasiet.

    Hur länge har ni oroat er när hemmavarande barn varit på galej? Eller ni kanske aldrig funderat över det?

    Jag kommer kanske oroa mig vid andra tillfällen, men just idag kändes det helt lugnt.
  2. 1
    Tryggt när 16åringen är på fest och kör. Mitt i allt här så konstaterar jag att jag inte är orolig alls. Jag tänker allt går bra och han har sin transport ordnad. Fest för hela gymnasiet.

    Hur länge har ni oroat er när hemmavarande barn varit på galej? Eller ni kanske aldrig funderat över det?

    Jag kommer kanske oroa mig vid andra tillfällen, men just idag kändes det helt lugnt.
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Vid 16 var jag lugn men hen körde inte
  4. 2
    Vid 16 var jag lugn men hen körde inte
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Aldrig någon som har...

    bekymrat mig. De har mest hängt vid sina datorer och knappt aldrig varit ute.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Aldrig någon som har... bekymrat mig. De har mest hängt vid sina datorer och knappt aldrig varit ute.
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Nej, det ger ju lite extra med att köra.....
  8. 4
    Nej, det ger ju lite extra med att köra.....
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Jovars, samma här. Men emellanåt så är de ute i luften. Då funderar jag på hur de ska komma hem helskinnade. Typ.
  10. 5
    Jovars, samma här. Men emellanåt så är de ute i luften. Då funderar jag på hur de ska komma hem helskinnade. Typ.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Vad ger det extra med ?
  12. 6
    Vad ger det extra med ?
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Ensamma el med kompisar ?
  14. 7
    Ensamma el med kompisar ?
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Att man vet med säkerhet de är nyktra. Inte bara som de säger.
  16. 8
    Att man vet med säkerhet de är nyktra. Inte bara som de säger.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Det är ju tyvärr inte säkert ändå hade jag inte litat på hen utan körning hade jag inte litat på med körning heller
  18. 9
    Det är ju tyvärr inte säkert ändå hade jag inte litat på hen utan körning hade jag inte litat på med körning heller
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Nå, jag hade litat även utan. Pga inställningen. Men, med ansvar att köra....det finns inte längre ens på kartan att lockas prova.

    Men, du har andra barn än jag har. Så, då är ju såklart litandet på de specifika barnens premisser.
  20. 10
    Nå, jag hade litat även utan. Pga inställningen. Men, med ansvar att köra....det finns inte längre ens på kartan att lockas prova.

    Men, du har andra barn än jag har. Så, då är ju såklart litandet på de specifika barnens premisser.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Ja jag är glad att inte körande eller ej styr hur mycket jag litar på mina
  22. 11
    Ja jag är glad att inte körande eller ej styr hur mycket jag litar på mina
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Tror föräldrar till de unga som kört påverkade också inte trott de drack
  24. 12
    Tror föräldrar till de unga som kört påverkade också inte trott de drack
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Som sagt jag litar på även utan då jag litar på inställningen.

    Men att köra en bil ger en extra dimension till ansvaret.

    Du som föräldrer får tro det du vill såklart om dina barn. Att lita på är som sagt bara att tro. Inget mer.

    Tilliten är viktig oavsett.
  26. 13
    Som sagt jag litar på även utan då jag litar på inställningen.

    Men att köra en bil ger en extra dimension till ansvaret.

    Du som föräldrer får tro det du vill såklart om dina barn. Att lita på är som sagt bara att tro. Inget mer.

    Tilliten är viktig oavsett.
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Emotsägelse
  28. 14
    Emotsägelse
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Vad?

    Jag litar på oavsett. Men körandet ger ett extra ansvar. Är det emotsägelse?

    Du skrev: "Det är ju tyvärr inte säkert ändå hade jag inte litat på hen utan körning hade jag inte litat på med körning heller"

    Jag skriver att jag litar oavsett.
  30. 15
    Vad?

    Jag litar på oavsett. Men körandet ger ett extra ansvar. Är det emotsägelse?

    Du skrev: "Det är ju tyvärr inte säkert ändå hade jag inte litat på hen utan körning hade jag inte litat på med körning heller"

    Jag skriver att jag litar oavsett.
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Hemkommen nu, duschar bort allt maskeradsmink.

    Mamman kan sova. Trots att hon inte alls oroade sig så kändes det lättsammare att gå isängs nu.
  32. 16
    Hemkommen nu, duschar bort allt maskeradsmink.

    Mamman kan sova. Trots att hon inte alls oroade sig så kändes det lättsammare att gå isängs nu.
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #17
    Nu var sonen något äldre när han började gå ut. Visst var man lite nervös, sov med ena ögat öppet. Men det har gått bra, någon gång har det väl inte varit lagom med drickat, men det viktigaste har då varit att han kommit hem.
  34. 17
    Nu var sonen något äldre när han började gå ut. Visst var man lite nervös, sov med ena ögat öppet. Men det har gått bra, någon gång har det väl inte varit lagom med drickat, men det viktigaste har då varit att han kommit hem.
  35. Medlem sedan
    Sep 2016
    #18
    Vad kör han? Moppe?

    Härom året körde en berusad moppekille in i en trädgård häromkring. Tur att ingen skadades.
  36. 18
    Vad kör han? Moppe?

    Härom året körde en berusad moppekille in i en trädgård häromkring. Tur att ingen skadades.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Ok ja kanske...

    iof är risken ganska stor idag att åka på däng i och med allt löst anhang som driver runt på gator och torg. Inte ens ambulanspersonal under utövning går säkert idag.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Ok ja kanske... iof är risken ganska stor idag att åka på däng i och med allt löst anhang som driver runt på gator och torg. Inte ens ambulanspersonal under utövning går säkert idag.
  39. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    Inte aktuellt

    Mina killar är inte på galej. Aldrig.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  40. 20
    Inte aktuellt Mina killar är inte på galej. Aldrig.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar