Men vi kör väl på en då :)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Men vi kör väl på en då :)

    Eftersom jag har en solklar veckans bästa - kanske höstens bästa faktiskt - så får det bli en liten enkät då. Det är ju ändå fredag.

    * Veckans bästa?

    * Veckans mest otippade?

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    unlearn
  2. 1
    Men vi kör väl på en då :) Eftersom jag har en solklar veckans bästa - kanske höstens bästa faktiskt - så får det bli en liten enkät då. Det är ju ändå fredag.

    * Veckans bästa?

    * Veckans mest otippade?

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Vad kul med en enkät!

    * Veckans bästa?
    Jag har flera: Korv stroganoff med makaroner är väldigt gott. Vi har bara ätit med ris förut. :P Det är en ynnest att få vara delaktig i en sextonårings maskeradklädsel: Sömnad, sminkning odyl. Igår tog jag sovmorgon, sov till 1030.

    * Veckans mest otippade?
    En kollega som blev sjukskriven. Väldigt ledsamt, helt otippat att hon var på väg mot utbrändhet. Som vanligt kanske....

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    Vilja, som i tycka är roligt och trevligt? Nej, då vill jag inte ändra något. Vilja som i sånt jag inte brukar göra? Kanske shoppa kläder IRL.

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    Paj är trevligt. Men kanske kompott/kräm/glass/bakelser? Samt även så kan man ha bär i frukostfilen!
  4. 2
    Vad kul med en enkät!

    * Veckans bästa?
    Jag har flera: Korv stroganoff med makaroner är väldigt gott. Vi har bara ätit med ris förut. :P Det är en ynnest att få vara delaktig i en sextonårings maskeradklädsel: Sömnad, sminkning odyl. Igår tog jag sovmorgon, sov till 1030.

    * Veckans mest otippade?
    En kollega som blev sjukskriven. Väldigt ledsamt, helt otippat att hon var på väg mot utbrändhet. Som vanligt kanske....

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    Vilja, som i tycka är roligt och trevligt? Nej, då vill jag inte ändra något. Vilja som i sånt jag inte brukar göra? Kanske shoppa kläder IRL.

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    Paj är trevligt. Men kanske kompott/kräm/glass/bakelser? Samt även så kan man ha bär i frukostfilen!
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    * Veckans bästa?
    * Ojoj, ingen aning!! Eller jo, har fått lönespecifikationerna, och det är väldigt trevligt att vara jag när lönen kommer denna månaden!

    * Veckans mest otippade?
    * Jag har sökt ett nytt jobb! Helt oplanerat och inte alls något som jag någonsin tänkt att jag skulle jobba med. Helt ärligt ett jobb jag inte trodde fanns! Men ACK så spännande!

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    * Oj, vi har nog inte några "vanliga" helger, eftersom jag jobbar 4 av 8 helger.....

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    * Helkass på efterrätter! Äter det typ aldrig....... Hellre förrätt/varmrätt än varmrätt/dessert.
  6. 3
    * Veckans bästa?
    * Ojoj, ingen aning!! Eller jo, har fått lönespecifikationerna, och det är väldigt trevligt att vara jag när lönen kommer denna månaden!

    * Veckans mest otippade?
    * Jag har sökt ett nytt jobb! Helt oplanerat och inte alls något som jag någonsin tänkt att jag skulle jobba med. Helt ärligt ett jobb jag inte trodde fanns! Men ACK så spännande!

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    * Oj, vi har nog inte några "vanliga" helger, eftersom jag jobbar 4 av 8 helger.....

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    * Helkass på efterrätter! Äter det typ aldrig....... Hellre förrätt/varmrätt än varmrätt/dessert.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    * Veckans bästa?
    Telefonsvararen tidigare i dag: "Mummel mummel det här är dr xx från reumatologen mummel mummel diskuterat med kollegor på behandlingskonferensen.... Mummel mummel vi har bestämt att det vore ähum mummel mummel bra om du fick en chans på den nya medicinen."
    YES YES YES!


    * Veckans mest otippade?
    En socialsekreterare som plötsligt började peka med hela handen. Jäklar vad bra det blev.


    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    Ta med ungarna på spa kanske.

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    Ja herregud. Vad GÖR man med fyrtio liter björnbär????
  8. 4
    * Veckans bästa?
    Telefonsvararen tidigare i dag: "Mummel mummel det här är dr xx från reumatologen mummel mummel diskuterat med kollegor på behandlingskonferensen.... Mummel mummel vi har bestämt att det vore ähum mummel mummel bra om du fick en chans på den nya medicinen."
    YES YES YES!


    * Veckans mest otippade?
    En socialsekreterare som plötsligt började peka med hela handen. Jäklar vad bra det blev.


    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    Ta med ungarna på spa kanske.

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    Ja herregud. Vad GÖR man med fyrtio liter björnbär????
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Jomensåatt lite kortfattat

    Seriepremiär i innebandykorpen

    Jag är tydligen ingen gammal tant utan en vanlig dam

    Har inte så mycket val. Måste vila hjärnan på helgen.

    Vaniljglass med varm bärsås
  10. 5
    Jomensåatt lite kortfattat

    Seriepremiär i innebandykorpen

    Jag är tydligen ingen gammal tant utan en vanlig dam

    Har inte så mycket val. Måste vila hjärnan på helgen.

    Vaniljglass med varm bärsås
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Eller gör hemgjord glass med bär i!
  12. 6
    Eller gör hemgjord glass med bär i!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Inte mycket till..

    svar men nåt i alla fall.

    * Veckans bästa?
    - har inget

    * Veckans mest otippade?
    - har inget

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    - vara helt vit

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    - njaee inte en susning, säger smulpaj med vaniljsås för att säga nåt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Inte mycket till.. svar men nåt i alla fall.

    * Veckans bästa?
    - har inget

    * Veckans mest otippade?
    - har inget

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    - vara helt vit

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    - njaee inte en susning, säger smulpaj med vaniljsås för att säga nåt.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Kul. Nu blev det lördag morgon då vi fastnade o en film o somnade sen.!

    Bästa. ..hm måste vara att en storsonen verkar få fast heltids jobb. Inte helt klart men det lutar åt det! .

    Otippade...att ungen kommer hem o säger att han och flickvännen fått lägenhet. Kul så klart men jag fick en liten " min lilla pojke jag kommer sakna dig hemma så kris "

    Oj vilken svår fråga. ..önskar jag kunde sova längre än till kl 7 till att börja med. Sen gör vi så olika saker redan nu. Latar oss helt i bland o är Jätte aktiva andra helger. Dottern som flyttat hemifrån önskar jag spendera mer tid med. Hon jobbar mycket helg. ..men en hel helg med henne vore så kul att få till. Spa eller något.

    Efterrätt är jag dålig på men smootihs kanske ? Eller pannacotta toppade med bär?
  16. 8
    Kul. Nu blev det lördag morgon då vi fastnade o en film o somnade sen.!

    Bästa. ..hm måste vara att en storsonen verkar få fast heltids jobb. Inte helt klart men det lutar åt det! .

    Otippade...att ungen kommer hem o säger att han och flickvännen fått lägenhet. Kul så klart men jag fick en liten " min lilla pojke jag kommer sakna dig hemma så kris "

    Oj vilken svår fråga. ..önskar jag kunde sova längre än till kl 7 till att börja med. Sen gör vi så olika saker redan nu. Latar oss helt i bland o är Jätte aktiva andra helger. Dottern som flyttat hemifrån önskar jag spendera mer tid med. Hon jobbar mycket helg. ..men en hel helg med henne vore så kul att få till. Spa eller något.

    Efterrätt är jag dålig på men smootihs kanske ? Eller pannacotta toppade med bär?
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9
    * Veckans bästa?
    Ny på jobbet men har löst diverse mjukvaruproblem så att en ny version är klar för test.

    * Veckans mest otippade?
    Inga överraskningar här

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    Fara till Berlin och spendera helgen på Museuminsel.

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    Gino eller mikrade bär till vaniljglass. Jag har bara kört med hallon, men man kanske kan prova annat?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    * Veckans bästa?
    Ny på jobbet men har löst diverse mjukvaruproblem så att en ny version är klar för test.

    * Veckans mest otippade?
    Inga överraskningar här

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    Fara till Berlin och spendera helgen på Museuminsel.

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    Gino eller mikrade bär till vaniljglass. Jag har bara kört med hallon, men man kanske kan prova annat?
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10

    Svar

    * Veckans bästa?
    - Det är nog att jag har fått tillfälle flera gånger att umgås med mitt alldeles nya barnbarn! Ja, inget tvåbent barnbarn då, utan ett fyrbent. Han heter Eskil och är nio veckor nu.


    _SAM3926.jpgklar.jpgliten.jpg

    * Veckans mest otippade?
    Oj...jag vet inte? Det har nog inte hänt så mycket otippat den här veckan, inte som jag kan komma på.


    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    - Hmm... Jag och sambon har länge pratat om att vi kanske skulle åka på en kryssning ihop. Bara vi två eller med vänner. Det vore kanske skoj?

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    - Gör glass med varm bärsås till! Glassen är superenkel - du vispar bara 5 dl grädde så det blir fluffigt och tjockt men inte för tjockt. Blanda ner en burk med kondenserad mjölk, och så häller du det hela i en bunke eller form eller nåt (jag brukar använda en gammal sockerkaksform). In i frysen i fem timmar, klart!
    Till det gör du bärsås som sagt. Kokar bara hallon eller blåbär eller vad du nu har, med lagom mycket sötning, i några minuter. Klart det med!
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  20. 10
    Svar * Veckans bästa?
    - Det är nog att jag har fått tillfälle flera gånger att umgås med mitt alldeles nya barnbarn! Ja, inget tvåbent barnbarn då, utan ett fyrbent. Han heter Eskil och är nio veckor nu.


    _SAM3926.jpgklar.jpgliten.jpg

    * Veckans mest otippade?
    Oj...jag vet inte? Det har nog inte hänt så mycket otippat den här veckan, inte som jag kan komma på.


    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    - Hmm... Jag och sambon har länge pratat om att vi kanske skulle åka på en kryssning ihop. Bara vi två eller med vänner. Det vore kanske skoj?

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    - Gör glass med varm bärsås till! Glassen är superenkel - du vispar bara 5 dl grädde så det blir fluffigt och tjockt men inte för tjockt. Blanda ner en burk med kondenserad mjölk, och så häller du det hela i en bunke eller form eller nåt (jag brukar använda en gammal sockerkaksform). In i frysen i fem timmar, klart!
    Till det gör du bärsås som sagt. Kokar bara hallon eller blåbär eller vad du nu har, med lagom mycket sötning, i några minuter. Klart det med!
  21. Pyssling
    #11
    * Veckans bästa?

    Att dottern med familj kom hit igår, det är så himla roligt att få hänga med dem en helg.

    * Veckans mest otippade?

    Hände inget otippat alls

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?

    Det ska vi faktiskt göra redan nästa helg, vi åker på kryssning till Helsingfors då, det händer inte varje helg och ska bli jättemysigt

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?

    Inga tips tyvärr, äter typ aldrig efterrätter
  22. 11
    * Veckans bästa?

    Att dottern med familj kom hit igår, det är så himla roligt att få hänga med dem en helg.

    * Veckans mest otippade?

    Hände inget otippat alls

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?

    Det ska vi faktiskt göra redan nästa helg, vi åker på kryssning till Helsingfors då, det händer inte varje helg och ska bli jättemysigt

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?

    Inga tips tyvärr, äter typ aldrig efterrätter
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    Veckans bästa: cykelutflykt med sonen.
    Mest oväntade: Dagen havsbad!
    Tips att göra med bär: Sylt, glass eller bara ha dem i yoghurt.
  24. 12
    Veckans bästa: cykelutflykt med sonen.
    Mest oväntade: Dagen havsbad!
    Tips att göra med bär: Sylt, glass eller bara ha dem i yoghurt.
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13
    * Veckans bästa?
    -Att jag blir allt mindre uttröttad av att jobba, nu har jag jobbat i 1 månad och det funkar! De här veckan har jag orkat vara ute lite på kvällarna och inte bara stupat i soffan så fort jag kommit hem.

    * Veckans mest otippade?
    -Inget speciellt alls.

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    -Våra helgvanor är redan ganska skiftande eftersom vi båda jobbar helg ibland
    så där är inget jag vill ändra på.

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    -Inga efterrätter men har jag frysen full av bär gör jag saft och sylt i mindre omgångar efterhand.
  26. 13
    * Veckans bästa?
    -Att jag blir allt mindre uttröttad av att jobba, nu har jag jobbat i 1 månad och det funkar! De här veckan har jag orkat vara ute lite på kvällarna och inte bara stupat i soffan så fort jag kommit hem.

    * Veckans mest otippade?
    -Inget speciellt alls.

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    -Våra helgvanor är redan ganska skiftande eftersom vi båda jobbar helg ibland
    så där är inget jag vill ändra på.

    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    -Inga efterrätter men har jag frysen full av bär gör jag saft och sylt i mindre omgångar efterhand.
  27. Medlem sedan
    Nov 2007
    #14
    Veckans bästa*. Det blev fredag

    Veckans sämsta* För många måsten, jobb, möte,läkare, utv.samtal, bankärenden + migrän och förkylning

    Frångå helgvanor* då skulle jag vilja gå på brunch en lördag på ett hotell i vår stad. Min lördag är alltid full med saker som jag förvisso älskar men en lördag skulle jag vilja göra inget.

    Bärtips*
    Glass nyttig sådan med bara frusna bär, agavesirap och naturell yoghurt
  28. 14
    Veckans bästa*. Det blev fredag

    Veckans sämsta* För många måsten, jobb, möte,läkare, utv.samtal, bankärenden + migrän och förkylning

    Frångå helgvanor* då skulle jag vilja gå på brunch en lördag på ett hotell i vår stad. Min lördag är alltid full med saker som jag förvisso älskar men en lördag skulle jag vilja göra inget.

    Bärtips*
    Glass nyttig sådan med bara frusna bär, agavesirap och naturell yoghurt
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    Veckans bästa, att jag nog hinner med det mesta, fast jg hela tiden tror att ajg inte gör det.

    * Veckans mest otippade?
    Att jag blev medbjuden i en diskussion för att jag är så trevlig o pedagogisk

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    Fotvandra i Tyresta nationalpark
    http://www.tyresta.se/


    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    Varför krångla till det? Den enklaste är det godaste.
    Micra bären lite och häll på vaniljglass ( godas är dem med chokladbitar i)
  30. 15
    Veckans bästa, att jag nog hinner med det mesta, fast jg hela tiden tror att ajg inte gör det.

    * Veckans mest otippade?
    Att jag blev medbjuden i en diskussion för att jag är så trevlig o pedagogisk

    * Om du skulle frångå dina helgvanor och göra något annorlunda, vad skulle du vilja göra då?
    Fotvandra i Tyresta nationalpark
    http://www.tyresta.se/


    * Jag har fastnat i pajträsket och frysen är full av bär. Andra skojiga efterrätter?
    Varför krångla till det? Den enklaste är det godaste.
    Micra bären lite och häll på vaniljglass ( godas är dem med chokladbitar i)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar