Fråga om ett dödsfall
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Fråga om ett dödsfall

    Jag har svårt att hitta information om ett dödsfall/mord.
    Det hände på 90 talet, en tjej blev mördad av sin expojkvän. Kommer ej ihåg vad hon heter, men vet att hon gick i min parallellklass på högstadiet. Har googlat hit och dit, men kan ej hitta det någonstans. Vet ni var man kan hitta information om gamla fall?
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Fråga om ett dödsfall Jag har svårt att hitta information om ett dödsfall/mord.
    Det hände på 90 talet, en tjej blev mördad av sin expojkvän. Kommer ej ihåg vad hon heter, men vet att hon gick i min parallellklass på högstadiet. Har googlat hit och dit, men kan ej hitta det någonstans. Vet ni var man kan hitta information om gamla fall?
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Kan du inte höra med polis på orten där det inträffade eller ringa en lokaltidning?
    Har du googlat hennes namn? Eller föräldrarna?
    Om pojkvännen blivit dömd eller åtalad finns det dokument om fallet i rätten.
  4. 2
    Kan du inte höra med polis på orten där det inträffade eller ringa en lokaltidning?
    Har du googlat hennes namn? Eller föräldrarna?
    Om pojkvännen blivit dömd eller åtalad finns det dokument om fallet i rätten.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Tack för svar, hennes namn och föräldrars namn kommer jag inte på. Men ska kolla med polis/tidning/rätten.
  6. 3
    Tack för svar, hennes namn och föräldrars namn kommer jag inte på. Men ska kolla med polis/tidning/rätten.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Jag skulle ha sökt i lokaltidningarna från tiden kring och efter mordet. Arkivmänniskor är fenomenala på att luska reda på rätt hjälp och alla tidningar finns väl på arkiv.
  8. 4
    Jag skulle ha sökt i lokaltidningarna från tiden kring och efter mordet. Arkivmänniskor är fenomenala på att luska reda på rätt hjälp och alla tidningar finns väl på arkiv.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Kan du inte gå via skolan?

    De borde ha gamla skolkataloger och foton på klasser. Via dem kanske du kan få fram hennes namn och därmed en viktig tråd att nysta i?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Kan du inte gå via skolan? De borde ha gamla skolkataloger och foton på klasser. Via dem kanske du kan få fram hennes namn och därmed en viktig tråd att nysta i?
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Jag brukar ha bra minne för sådana händelser. Kommer dock inte på något på rak arm.
    Kan du berätta lite mer om vad du minns?
    Skriv PM om du inte vill skriva här
  12. 6
    Jag brukar ha bra minne för sådana händelser. Kommer dock inte på något på rak arm.
    Kan du berätta lite mer om vad du minns?
    Skriv PM om du inte vill skriva här
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Brukar inte tipsa om detta. Men jag hittade information om ett gammalt mord (som hände i början av 70-talet). Att jag började söka på det var för att vi pratade gamla minnen och kom in på det.
    Flashback kan vara ett ställe att söka på.
  14. 7
    Brukar inte tipsa om detta. Men jag hittade information om ett gammalt mord (som hände i början av 70-talet). Att jag började söka på det var för att vi pratade gamla minnen och kom in på det.
    Flashback kan vara ett ställe att söka på.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar