Mer om pengar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Mer om pengar

    Ni som har mellanstadiebarn, vad får de i månadspeng? Vår 12-åring har precis fått höjt till 250 kr men säger att det är mindre än de flesta klasskamraterna. Nu vet jag ju att det gäller att ta sådant som 12-åringar säger om vad andra får med en nypa salt, men jag blev ändå litet nyfiken på hur mycket andra barn faktiskt får.
  2. 1
    Mer om pengar Ni som har mellanstadiebarn, vad får de i månadspeng? Vår 12-åring har precis fått höjt till 250 kr men säger att det är mindre än de flesta klasskamraterna. Nu vet jag ju att det gäller att ta sådant som 12-åringar säger om vad andra får med en nypa salt, men jag blev ändå litet nyfiken på hur mycket andra barn faktiskt får.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Sonen hade 40kr/vecka när han gick i sexan förra året. Det motsvarar ju typ 170-180kr/månad i snitt. För de pengarna fick han spara ihop till sånt han ville köpa i form av lego t ex, eller köpa godis utöver det han får av oss till helgen o s v. Nu har han 60kr/vecka
  4. 2
    Sonen hade 40kr/vecka när han gick i sexan förra året. Det motsvarar ju typ 170-180kr/månad i snitt. För de pengarna fick han spara ihop till sånt han ville köpa i form av lego t ex, eller köpa godis utöver det han får av oss till helgen o s v. Nu har han 60kr/vecka
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Äh råkade trycka iväg...

    Nu är han 13 och har 60kr. Alltså ca 250kr/månad. Jag har ingen aning om vad hans kompisar har.
  6. 3
    Äh råkade trycka iväg...

    Nu är han 13 och har 60kr. Alltså ca 250kr/månad. Jag har ingen aning om vad hans kompisar har.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Mina killar slutade sexan i våras.

    De har 240 kr resp 300 kr i månaden. Den ena är född 2002 så han har lite mer.

    Det finns dock barn i klassen som har barnbidraget och det finns de som inte har vecko- eller månadspeng.

    Sen beror det väl på vad det ska räcka till?
    Vi fyller på deras kontantkort och vi betalar bussresor om de ska till stan.
    Men bio med kompisar, godis, skins till CS odyl ska månadspengen gå till.
  8. 4
    Mina killar slutade sexan i våras.

    De har 240 kr resp 300 kr i månaden. Den ena är född 2002 så han har lite mer.

    Det finns dock barn i klassen som har barnbidraget och det finns de som inte har vecko- eller månadspeng.

    Sen beror det väl på vad det ska räcka till?
    Vi fyller på deras kontantkort och vi betalar bussresor om de ska till stan.
    Men bio med kompisar, godis, skins till CS odyl ska månadspengen gå till.
  9. Medlem sedan
    Nov 2015
    #5
    300:-/månad har Lillis som precis fyllt 12 år. Han gör aldrig av med en spänn så han är rikast av bröderna.
  10. 5
    300:-/månad har Lillis som precis fyllt 12 år. Han gör aldrig av med en spänn så han är rikast av bröderna.
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Vår 11-åring får 50kr i veckan. Det ska vara till godis, tidningar eller spar.
  12. 6
    Vår 11-åring får 50kr i veckan. Det ska vara till godis, tidningar eller spar.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Tack för alla svar!
  14. 7
    Tack för alla svar!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Carl (som är 13) får 40 kronor i veckan i veckopeng och sedan får han 50 kronor extra för att han dammsuger hela huset en gång i veckan.

    Astrid (som är 9, men går i 4:an) får 20 kronor i veckopeng och 50 kronor extra för att hon städar badrummet en gång i veckan.
  16. 8
    Carl (som är 13) får 40 kronor i veckan i veckopeng och sedan får han 50 kronor extra för att han dammsuger hela huset en gång i veckan.

    Astrid (som är 9, men går i 4:an) får 20 kronor i veckopeng och 50 kronor extra för att hon städar badrummet en gång i veckan.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar