Hur ska vi göra med den här graviditeten
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Oct 2016
    #1

    Hur ska vi göra med den här graviditeten

    Jag tror att vi är i chock idag. Vi har tre gemensamma barn mellan 17 och 6 år och gick igenom ett utomkvedeshavandeskap för tre år sedan (hade kopparspiral). Nu för ett par veckor sedan gled kondomen av när min man "drog ut den" och för säkerhets skull tog jag ett akut P-piller. Ändå fick jag ett plus idag... Fattar inte vad vi ska göra!! Är snart 38 år och min man är några år äldre. Kris på jobbet, haft dödsfall i familjen, sjuka föräldrar mm mm... ska ringa abortmottsgningen på måndag men allt känns så hemskt!! Men tror inte vi orkar börja om från början igen. Någon som varit med om ngt liknande??
  2. 1
    Hur ska vi göra med den här graviditeten Jag tror att vi är i chock idag. Vi har tre gemensamma barn mellan 17 och 6 år och gick igenom ett utomkvedeshavandeskap för tre år sedan (hade kopparspiral). Nu för ett par veckor sedan gled kondomen av när min man "drog ut den" och för säkerhets skull tog jag ett akut P-piller. Ändå fick jag ett plus idag... Fattar inte vad vi ska göra!! Är snart 38 år och min man är några år äldre. Kris på jobbet, haft dödsfall i familjen, sjuka föräldrar mm mm... ska ringa abortmottsgningen på måndag men allt känns så hemskt!! Men tror inte vi orkar börja om från början igen. Någon som varit med om ngt liknande??
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Allt går men det gäller att se till sin egen situation och lita på hjärtat, ingen kan ju säga vad ni vill och ska känna eller göra, finns inget facit med rätt eller fel men tänk igenom ert beslut noga oavsett
    Vi har en liten oops som inte är så liten längre (4 år nu och storasyster till en 15-månaders)
    Blev oplanerat gravid när jag var 40 med henne och vi var nöjda som det var (har 2 barn födda -07 och -09) egentligen, men när jag väl var på gyn så kunde jag bara inte svälja tabletterna som skulle avsluta det så det blev att bygga ut huset, köpa ny bil och "gilla läget" och det har jag inte ångrat en sekund, nu har hon en lillebror som kom till världen när jag var 43.
    Lycka till vad ni än väljer
  4. 2
    Allt går men det gäller att se till sin egen situation och lita på hjärtat, ingen kan ju säga vad ni vill och ska känna eller göra, finns inget facit med rätt eller fel men tänk igenom ert beslut noga oavsett
    Vi har en liten oops som inte är så liten längre (4 år nu och storasyster till en 15-månaders)
    Blev oplanerat gravid när jag var 40 med henne och vi var nöjda som det var (har 2 barn födda -07 och -09) egentligen, men när jag väl var på gyn så kunde jag bara inte svälja tabletterna som skulle avsluta det så det blev att bygga ut huset, köpa ny bil och "gilla läget" och det har jag inte ångrat en sekund, nu har hon en lillebror som kom till världen när jag var 43.
    Lycka till vad ni än väljer
  5. Medlem sedan
    Oct 2016
    #3
    Citat Ursprungligen postat av fru ragge Visa inlägg
    Allt går men det gäller att se till sin egen situation och lita på hjärtat, ingen kan ju säga vad ni vill och ska känna eller göra, finns inget facit med rätt eller fel men tänk igenom ert beslut noga oavsett
    Vi har en liten oops som inte är så liten längre (4 år nu och storasyster till en 15-månaders)
    Blev oplanerat gravid när jag var 40 med henne och vi var nöjda som det var (har 2 barn födda -07 och -09) egentligen, men när jag väl var på gyn så kunde jag bara inte svälja tabletterna som skulle avsluta det så det blev att bygga ut huset, köpa ny bil och "gilla läget" och det har jag inte ångrat en sekund, nu har hon en lillebror som kom till världen när jag var 43.
    Lycka till vad ni än väljer
    Tack! Ringde abortmottagningen och har fått tid för hemabort... gråter ofta, pendlar mycket om jag verkligen fixar detta:-( ibland vill jag få det gjort ibland inte. Kanske det värsta dilemmat jag varit med om. Som sagt finns väl inga rätt och fel...
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av fru ragge Visa inlägg
    Allt går men det gäller att se till sin egen situation och lita på hjärtat, ingen kan ju säga vad ni vill och ska känna eller göra, finns inget facit med rätt eller fel men tänk igenom ert beslut noga oavsett
    Vi har en liten oops som inte är så liten längre (4 år nu och storasyster till en 15-månaders)
    Blev oplanerat gravid när jag var 40 med henne och vi var nöjda som det var (har 2 barn födda -07 och -09) egentligen, men när jag väl var på gyn så kunde jag bara inte svälja tabletterna som skulle avsluta det så det blev att bygga ut huset, köpa ny bil och "gilla läget" och det har jag inte ångrat en sekund, nu har hon en lillebror som kom till världen när jag var 43.
    Lycka till vad ni än väljer
    Tack! Ringde abortmottagningen och har fått tid för hemabort... gråter ofta, pendlar mycket om jag verkligen fixar detta:-( ibland vill jag få det gjort ibland inte. Kanske det värsta dilemmat jag varit med om. Som sagt finns väl inga rätt och fel...
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Låter ju absolut inte som att du är säker på din sak...vad säger mannen?
    Livet förändras ju hela tiden så familjesituationen ser kanske helt annorlunda ut när det väl är dax att få bebisen om ni bestämmer er för att behålla

    Man brukar ju säga att man ångrar aldrig de barn man får <3

    Jag har gjort en abort och den har jag heller aldrig ångrat men visst tänker jag på hen ibland och undrar hur hen skulle sett ut, jobbat med osv men just där och då var det rätt val för mig.
    Låter kanske krasst men en plus och minuslista för vad en bebis skulle innebära för er?
    Kram
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  8. 4
    Låter ju absolut inte som att du är säker på din sak...vad säger mannen?
    Livet förändras ju hela tiden så familjesituationen ser kanske helt annorlunda ut när det väl är dax att få bebisen om ni bestämmer er för att behålla

    Man brukar ju säga att man ångrar aldrig de barn man får <3

    Jag har gjort en abort och den har jag heller aldrig ångrat men visst tänker jag på hen ibland och undrar hur hen skulle sett ut, jobbat med osv men just där och då var det rätt val för mig.
    Låter kanske krasst men en plus och minuslista för vad en bebis skulle innebära för er?
    Kram
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Hur har det gått?
  10. 5
    Hur har det gått?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar