Halva ansikten på sin tidslinje Facebook
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Halva ansikten på sin tidslinje Facebook

    Är det någon ny trend. För jag sett att vissa har det och kan någon förklara för mig varför. Är det bara för att det är inne eller finns det någon underligande symbolik bakom detta?
    Frågar en förvirrad kvinna i över medelåldern
  2. 1
    Halva ansikten på sin tidslinje Facebook Är det någon ny trend. För jag sett att vissa har det och kan någon förklara för mig varför. Är det bara för att det är inne eller finns det någon underligande symbolik bakom detta?
    Frågar en förvirrad kvinna i över medelåldern
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Har också sett det, då har det t.ex varit en halvan mammans ansikte och andra halvan barnets. Förmodligen en trend...
    - Childfree and lovin´it! -
  4. 2
    Har också sett det, då har det t.ex varit en halvan mammans ansikte och andra halvan barnets. Förmodligen en trend...
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Man vill kanske bara bli halvt igenkänd?
  6. 3
    Man vill kanske bara bli halvt igenkänd?
  7. Medlem sedan
    Sep 2016
    #4
    Någon började och resten tar efter utan att veta varför någon gör det?
  8. 4
    Någon började och resten tar efter utan att veta varför någon gör det?
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Jag har inte sett en enda på det sättet... Det har kanske inte spritt sig till min bekantskapskrets?
  10. 5
    Jag har inte sett en enda på det sättet... Det har kanske inte spritt sig till min bekantskapskrets?
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Inte i min bekantskapskrets...Är det dina yngre vänner som anammat denna trend?
  12. 6
    Inte i min bekantskapskrets...Är det dina yngre vänner som anammat denna trend?
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    ÄNTLIGEN har man blivit en trendsetter! Äh, jag är så himla dålig på att ta selfies när det ska vara mer än en person på bilden så det blir alltid några halvor.

    Närå, med min extremt blyga andel kontakter på fb tror jag inte det är särskilt troligt att det kommer från en halvgammal tant i en skånsk by

    Jag funderar mer på varför alla bilder alltid måste tas så långt uppifrån. Är vi rädda för att vi har blivit gamla, slappa och att rynkorna syns annars? Min familj ser lika muppiga ut på bild som vi gör i verkligheten. Jag fattar inte poängen med att försköna sig själv, har man bara gamla vänner och släkten på fb så vet ju alla hur man ser ut ändå liksom.

    Fundering nummer två handlar om antal vänner. VAD är poängen med att ha fyrahundra fbvänner?
  14. 7
    ÄNTLIGEN har man blivit en trendsetter! Äh, jag är så himla dålig på att ta selfies när det ska vara mer än en person på bilden så det blir alltid några halvor.

    Närå, med min extremt blyga andel kontakter på fb tror jag inte det är särskilt troligt att det kommer från en halvgammal tant i en skånsk by

    Jag funderar mer på varför alla bilder alltid måste tas så långt uppifrån. Är vi rädda för att vi har blivit gamla, slappa och att rynkorna syns annars? Min familj ser lika muppiga ut på bild som vi gör i verkligheten. Jag fattar inte poängen med att försköna sig själv, har man bara gamla vänner och släkten på fb så vet ju alla hur man ser ut ändå liksom.

    Fundering nummer två handlar om antal vänner. VAD är poängen med att ha fyrahundra fbvänner?
  15. Medlem sedan
    Sep 2016
    #8
    En bild på sin bättre hälft?

    @Allis: En del som vill ha bekräftelse för utseendet och försöker mixtra till det med ljus och vinklar.
    Det är väl lätt att dras med i det materialistiska och ytliga, men känslan kan inte vara långvarig.
    Är väl bättre och skriva något vettigt och få bekräftelse för att man har en hjärna.


    Finns ingen större poäng men ingen större nackdel heller.
    Är väl lite som mammas gamla adressbok som hon använder för att skicka julkort till folk hon egentligen inte känner eller har kontakt med.
  16. 8
    En bild på sin bättre hälft?

    @Allis: En del som vill ha bekräftelse för utseendet och försöker mixtra till det med ljus och vinklar.
    Det är väl lätt att dras med i det materialistiska och ytliga, men känslan kan inte vara långvarig.
    Är väl bättre och skriva något vettigt och få bekräftelse för att man har en hjärna.


    Finns ingen större poäng men ingen större nackdel heller.
    Är väl lite som mammas gamla adressbok som hon använder för att skicka julkort till folk hon egentligen inte känner eller har kontakt med.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Några yngre men även kvinnor i 40-årsåldern
  18. 9
    Några yngre men även kvinnor i 40-årsåldern
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Ok..spännande
  20. 10
    Ok..spännande
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Ingen aning, har inte sett det alls. Ännu!
  22. 11
    Ingen aning, har inte sett det alls. Ännu!
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Jag har 150 vänner. Varav kanske 80 är släktingar. Resten är barndoms- och ungdomskamrater. Samt några riktigt nära kollegor (förut hade jag inga kollegor, men numer finns några som halkat in där).

    Jag ser inget konstigt egentligen om någon har ännu fler vänner om de resonerar som att alla nuvarande och före detta kollegor ska med som exempel.

    Numer, tidigare var jag väldigt restriktiv. Men, det var innan jag började använda FB desto mer än en gång i månaden.

    Jag ser inte många bilder som är uppifrån heller....
  24. 12
    Jag har 150 vänner. Varav kanske 80 är släktingar. Resten är barndoms- och ungdomskamrater. Samt några riktigt nära kollegor (förut hade jag inga kollegor, men numer finns några som halkat in där).

    Jag ser inget konstigt egentligen om någon har ännu fler vänner om de resonerar som att alla nuvarande och före detta kollegor ska med som exempel.

    Numer, tidigare var jag väldigt restriktiv. Men, det var innan jag började använda FB desto mer än en gång i månaden.

    Jag ser inte många bilder som är uppifrån heller....
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar