vaknar man klockan halv fem
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    vaknar man klockan halv fem

    Hinner man både jobba någon timme och baka frukostmuffins till barnen. De sover fortfarande men det börjar bli dax att väcka dem snart.
    Planen är att sluta tidigt i eftermiddag i stället, vi får se om det håller.
    Middagsmat måste handlas efter jobbet men vad är alltid den stora frågan?
    Vad gör ni i dag och framför allt vad ska ni äta till middag? Gott, nyttigt och inget långkok!
  2. 1
    vaknar man klockan halv fem Hinner man både jobba någon timme och baka frukostmuffins till barnen. De sover fortfarande men det börjar bli dax att väcka dem snart.
    Planen är att sluta tidigt i eftermiddag i stället, vi får se om det håller.
    Middagsmat måste handlas efter jobbet men vad är alltid den stora frågan?
    Vad gör ni i dag och framför allt vad ska ni äta till middag? Gott, nyttigt och inget långkok!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag ska på konsert är det tänkt och jag och mitt sällskap ska testa burgarna på Surf Shack innan. Gott vet jag inte, nyttigt kan det bli om man väljer rätt variant och långkok blir det ju inte för oss
  4. 2
    Jag ska på konsert är det tänkt och jag och mitt sällskap ska testa burgarna på Surf Shack innan. Gott vet jag inte, nyttigt kan det bli om man väljer rätt variant och långkok blir det ju inte för oss
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Idag ska jag sjunga med Star for Life. Det är jättekul att min 9-åriga dotter ska vara med samtidigt, dessutom.
  6. 3
    Idag ska jag sjunga med Star for Life. Det är jättekul att min 9-åriga dotter ska vara med samtidigt, dessutom.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Mitt livspussel idag består av väldigt få bitar. I princip bara att jag ska försöka hasa mig ut och öppna för hönsen plus hämta en falukorv ur frysen i förrådet. Falukorven ska vi sen helt simpelt steka i skivor och servera med potatismos (till sambon) och blomkålsmos (till mig) när det är dags för middag.
    I övrigt ska jag nog mest ligga i sängen och glo på dokusåpor på webb-tv.
  8. 4
    Mitt livspussel idag består av väldigt få bitar. I princip bara att jag ska försöka hasa mig ut och öppna för hönsen plus hämta en falukorv ur frysen i förrådet. Falukorven ska vi sen helt simpelt steka i skivor och servera med potatismos (till sambon) och blomkålsmos (till mig) när det är dags för middag.
    I övrigt ska jag nog mest ligga i sängen och glo på dokusåpor på webb-tv.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Vid halv fem var jag väl på god väg att äntligen somna om efter att ha vaknat vid 4-tiden...

    Annars står jag inför samma problem - vad blir det till middag ikväll, men har inte så stressigt idag eftersom dotterns träning inte börjar förrän kl 18, dvs jag behöver inte ha maten klar redan kl 16 / 16.30.

    Annars är dagens viktigaste uppgift att fixa födelsedagstårtan till morgondagens födelsedagsbarn! En cheesecake med gelatin, så inget som ska bakas och som med fördel görs en dag i förväg.
  10. 5
    Vid halv fem var jag väl på god väg att äntligen somna om efter att ha vaknat vid 4-tiden...

    Annars står jag inför samma problem - vad blir det till middag ikväll, men har inte så stressigt idag eftersom dotterns träning inte börjar förrän kl 18, dvs jag behöver inte ha maten klar redan kl 16 / 16.30.

    Annars är dagens viktigaste uppgift att fixa födelsedagstårtan till morgondagens födelsedagsbarn! En cheesecake med gelatin, så inget som ska bakas och som med fördel görs en dag i förväg.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Det kommer nog bli ett löppass när jag kommer hem. Till middag blir det nog omelett (har massor av ägg hemma så de måste vi bli av med)
  12. 6
    Det kommer nog bli ett löppass när jag kommer hem. Till middag blir det nog omelett (har massor av ägg hemma så de måste vi bli av med)
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Middagen har jag inte hunnit fundera över men det blir nog något hyfsat smidigt då jag kommer hem vid 18-19 och vet att dottern behöver läxhjälp då. På morgonen har jag styrt med diverse hushållssysslor och gått promenad. Nu ska jag träffa en kär gammal vän (fd kollega). En person som jag träffar max en ggn/år men som jag tycker mycket om. Roligt att hålla kontakten även om det var många år sedan man arbetade ihop.
  14. 7
    Middagen har jag inte hunnit fundera över men det blir nog något hyfsat smidigt då jag kommer hem vid 18-19 och vet att dottern behöver läxhjälp då. På morgonen har jag styrt med diverse hushållssysslor och gått promenad. Nu ska jag träffa en kär gammal vän (fd kollega). En person som jag träffar max en ggn/år men som jag tycker mycket om. Roligt att hålla kontakten även om det var många år sedan man arbetade ihop.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Fy fn....

    vad tidigt, jag skulle aldrig fixa att gå upp så tidigt. Du har min beundran.

    Idag har jag som vanligt varit nere i kolgruvan, till middag åt jag några korvar med bröd.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Fy fn.... vad tidigt, jag skulle aldrig fixa att gå upp så tidigt. Du har min beundran.

    Idag har jag som vanligt varit nere i kolgruvan, till middag åt jag några korvar med bröd.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    supergott ju och så jäklar onyttigt kan det väl inte vara
  18. 9
    supergott ju och så jäklar onyttigt kan det väl inte vara
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    kul att dela intresse och göra sånt i hop!
  20. 10
    kul att dela intresse och göra sånt i hop!
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    nämen använder du det avskydda ordet
    Låter likväl som en skön dag, falukorv är supergott och vi ska nog lägga det till menyn nästa vecka. Har en supergod närproducerad jag lyxar till det med i bland, så god
  22. 11
    nämen använder du det avskydda ordet
    Låter likväl som en skön dag, falukorv är supergott och vi ska nog lägga det till menyn nästa vecka. Har en supergod närproducerad jag lyxar till det med i bland, så god
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #12
    här blev det burritos på barnens begäran. Blev riktigt gott. Hoppas födelsedagen blir trevlig
  24. 12
    här blev det burritos på barnens begäran. Blev riktigt gott. Hoppas födelsedagen blir trevlig
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    jäklar vad du är duktig Önskar jag hade lite av det drivet att ta tag i den biten i mitt liv!
  26. 13
    jäklar vad du är duktig Önskar jag hade lite av det drivet att ta tag i den biten i mitt liv!
  27. Medlem sedan
    Oct 2014
    #14
    ja såna vänner ska man vara rädd om. Även om det går långt mellan varven så kan man landa i den tryggheten att det ändå är vänner man är.
  28. 14
    ja såna vänner ska man vara rädd om. Även om det går långt mellan varven så kan man landa i den tryggheten att det ändå är vänner man är.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    jag vaknade helt av mig själv och insåg efter en kort stund att i stället för att försöka somna om var det bättre att gå upp och jobba.
  30. 15
    jag vaknade helt av mig själv och insåg efter en kort stund att i stället för att försöka somna om var det bättre att gå upp och jobba.
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Ja, det är ju din tråd så jag tyckte att det passade .

    Och ja, det var väldigt gott med falukorv!
  32. 16
    Ja, det är ju din tråd så jag tyckte att det passade .

    Och ja, det var väldigt gott med falukorv!
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Ja som sagt..

    du har min beundran, inte illa att stiga upp så tidigt
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Ja som sagt.. du har min beundran, inte illa att stiga upp så tidigt
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    Har inga inga problem med ordet men använder det däremot inte så ofta.
    Det många kallar pussel är väl egentligen själva livet bara. I bland har man mycket o bland har man lugnt men oftast är det förhoppningsvis alldeles lagom.
  36. 18
    Har inga inga problem med ordet men använder det däremot inte så ofta.
    Det många kallar pussel är väl egentligen själva livet bara. I bland har man mycket o bland har man lugnt men oftast är det förhoppningsvis alldeles lagom.
  37. Medlem sedan
    Oct 2015
    #19
    Jobbat 0730-1730. Tur vi numer äter middag 1930. Planerat makaronilåda av lite olika rester. Blev gott.

    Men fy så trött jag är. Har agerat moderator i fyra olika möten under dagen. Det tröttar ut rejält mest i hjärnan men även kroppen då jag är uppe mycket och rör mig vid dylika tillfällen. Men, jag klagar inte. Det är ju därför jag gillar mitt jobb.

    Skulle _aldrig_ stiga upp halv fem även om jag var vaken. Då ligger jag hellre och njuter med kudden.

    Du mår bra av det, då är det ju såklart bra. Men, du har inte funderat på om du är lite för stressad? Du har ju haft väldigt mycket nu senaste året....
  38. 19
    Jobbat 0730-1730. Tur vi numer äter middag 1930. Planerat makaronilåda av lite olika rester. Blev gott.

    Men fy så trött jag är. Har agerat moderator i fyra olika möten under dagen. Det tröttar ut rejält mest i hjärnan men även kroppen då jag är uppe mycket och rör mig vid dylika tillfällen. Men, jag klagar inte. Det är ju därför jag gillar mitt jobb.

    Skulle _aldrig_ stiga upp halv fem även om jag var vaken. Då ligger jag hellre och njuter med kudden.

    Du mår bra av det, då är det ju såklart bra. Men, du har inte funderat på om du är lite för stressad? Du har ju haft väldigt mycket nu senaste året....
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Ok?
  40. 20
    Ok?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar