Det här med nyanlända?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Det här med nyanlända?

    Är det så att alla bara diggar oss och blir glada om vi säger välkomna och bara fortsätter i våra spår?

    Svaret är ju nej....här där jag bor iaf. Affären i centrum, där har arga ungdomar gått in på kvällen och kastat stenar på personalen. Förutom bilbränderna då.

    Jag vill göra något, något som förändrar i grunden. Har någon svar på det?
  2. 1
    Det här med nyanlända? Är det så att alla bara diggar oss och blir glada om vi säger välkomna och bara fortsätter i våra spår?

    Svaret är ju nej....här där jag bor iaf. Affären i centrum, där har arga ungdomar gått in på kvällen och kastat stenar på personalen. Förutom bilbränderna då.

    Jag vill göra något, något som förändrar i grunden. Har någon svar på det?
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Är kanske polisen som kan svara där?

    Ser er aktiva.
  4. 2
    Är kanske polisen som kan svara där?

    Ser er aktiva.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Tja vad just...

    du kan göra vet jag inte, gå med i någon förening kanske? Personligen tror jag det är rätt döfött, finns det de som är positiva så kommer det alltid finnas de som är negativa och tvärt om. Det kommer för alltid att vara stridigheter på ett eller annat sätt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Tja vad just... du kan göra vet jag inte, gå med i någon förening kanske? Personligen tror jag det är rätt döfött, finns det de som är positiva så kommer det alltid finnas de som är negativa och tvärt om. Det kommer för alltid att vara stridigheter på ett eller annat sätt.
  7. Medlem sedan
    Sep 2016
    #4
    Nej, men det är mer än inget.

    Förändra i grunden? Menar du riktigt från grunden
  8. 4
    Nej, men det är mer än inget.

    Förändra i grunden? Menar du riktigt från grunden
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Naturligtvis inte

    De som vuxit upp i en helt annan kultur kommer alltid att i viss mån bära den med sig. Jag tror nog att det går att förändra i grunden genom att invandrarnas barn växer upp i Sverige och i en svensk kultur.

    Det förutsätter förstås att man vill tillåta det från föräldrarnas sida och inte enbart söker sig till egna etniska och kulturella enklaver.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Naturligtvis inte De som vuxit upp i en helt annan kultur kommer alltid att i viss mån bära den med sig. Jag tror nog att det går att förändra i grunden genom att invandrarnas barn växer upp i Sverige och i en svensk kultur.

    Det förutsätter förstås att man vill tillåta det från föräldrarnas sida och inte enbart söker sig till egna etniska och kulturella enklaver.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Är det nyanlända som kastar sten och bränner bilar? Nog för att de flesta bränder på asylboenden startar inifrån, men jag har faktiskt inte hört att det är just nyanlända som tänder eld på bilar...
  12. 6
    Är det nyanlända som kastar sten och bränner bilar? Nog för att de flesta bränder på asylboenden startar inifrån, men jag har faktiskt inte hört att det är just nyanlända som tänder eld på bilar...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar