Om två månader...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Om två månader...

    ... är det julafton. Ville bara berätta det för er. Av ingen särskild anledning

    Men alltså, jag tycker det känns som att affärerna över lag är senare med sina julgrejer i år än tidigare. Det är absolut inget klagomål, snarare tvärtom , men har nån annan samma känsla?
  2. 1
    Om två månader... ... är det julafton. Ville bara berätta det för er. Av ingen särskild anledning

    Men alltså, jag tycker det känns som att affärerna över lag är senare med sina julgrejer i år än tidigare. Det är absolut inget klagomål, snarare tvärtom , men har nån annan samma känsla?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Du menar kanske....

    ...att de inte har startat _ännu_ tidigare än vanligt? Själv tycker jag ju att julhandeln lämpligen kan dra igång vid 1:a avent, i samband med skyltsöndagen, men jag är ju van vid att de börjar tidigare.

    Det är kanske en positiv sidoeffekt av Halloween, att de just nu skyltar med det och börjar med julen 1:a november

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Du menar kanske.... ...att de inte har startat _ännu_ tidigare än vanligt? Själv tycker jag ju att julhandeln lämpligen kan dra igång vid 1:a avent, i samband med skyltsöndagen, men jag är ju van vid att de börjar tidigare.

    Det är kanske en positiv sidoeffekt av Halloween, att de just nu skyltar med det och börjar med julen 1:a november
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Jag tror Halloween är förklaringen!
  6. 3
    Jag tror Halloween är förklaringen!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    ASBRA! Vi har precis kommit hem från Berlin och inte ett jota var julskyltat där ännu. Äntligen en fördel med att importera Halloweenfirande
  8. 4
    ASBRA! Vi har precis kommit hem från Berlin och inte ett jota var julskyltat där ännu. Äntligen en fördel med att importera Halloweenfirande
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det kan säkert spela in i o f s men Halloween har "man" ju firat tidigare också. Inte jättelänge men det är ju inte första året direkt.
  10. 5
    Det kan säkert spela in i o f s men Halloween har "man" ju firat tidigare också. Inte jättelänge men det är ju inte första året direkt.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Sant, men jag upplever det just så - i takt med att Halloween har etablerats så har supertidig julskyltning/handel minskat och nu de sista par åren helt fått stå tillbaka till Halloween är över.
  12. 6
    Sant, men jag upplever det just så - i takt med att Halloween har etablerats så har supertidig julskyltning/handel minskat och nu de sista par åren helt fått stå tillbaka till Halloween är över.
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Och jag upplever att hallowen är betydligt mindre nu än det var för 7-8 år sedan. Att det numera bara är festbiten kvar, några ungar som tigger godis har jag inte sett sedan jag flyttat till Malmö. Innan dess så har nog bara varannat år och kanske max en eller två som man stött på.
  14. 7
    Och jag upplever att hallowen är betydligt mindre nu än det var för 7-8 år sedan. Att det numera bara är festbiten kvar, några ungar som tigger godis har jag inte sett sedan jag flyttat till Malmö. Innan dess så har nog bara varannat år och kanske max en eller två som man stött på.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Jag tänkte mest på hur det ser ut i handeln. Här i området är det också betydligt lugnare m a p Halloween.
  16. 8
    Jag tänkte mest på hur det ser ut i handeln. Här i området är det också betydligt lugnare m a p Halloween.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Jag ser väldigt lite hallowen i de affärer jag handlar. Den enda som slår på stort är Lidl. Willys och ICA har en liten hörna och pumpor (förra året så var det massor av pumpor kvar efter hallowen.
  18. 9
    Jag ser väldigt lite hallowen i de affärer jag handlar. Den enda som slår på stort är Lidl. Willys och ICA har en liten hörna och pumpor (förra året så var det massor av pumpor kvar efter hallowen.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Haha, who knew?!
  20. 10
    Haha, who knew?!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar