Ansvar för sextonåringar?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Ansvar för sextonåringar?

    Filmkväll, skulle ni anse de vuxna hade ansvar att de ej såg för "hemsk" film?
  2. 1
    Ansvar för sextonåringar? Filmkväll, skulle ni anse de vuxna hade ansvar att de ej såg för "hemsk" film?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    vet du i den åldern hade jag nog inte kontrollerat så mycket ändå
  4. 2
    vet du i den åldern hade jag nog inte kontrollerat så mycket ändå
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Jag kontrollerar inget där. Men, de valde en hemskt hemsk fil som vi har, "instängd". Hör hur de skriker (flickorna då) en trappa ner.

    Bara tänker om någon annan förälder kommer reagera. Typ så.

    Filmer har vi alltid hos oss haft att man har eget ansvar och slutar kolla om det blir för jobbigt. Andra har ju inte så....
  6. 3
    Jag kontrollerar inget där. Men, de valde en hemskt hemsk fil som vi har, "instängd". Hör hur de skriker (flickorna då) en trappa ner.

    Bara tänker om någon annan förälder kommer reagera. Typ så.

    Filmer har vi alltid hos oss haft att man har eget ansvar och slutar kolla om det blir för jobbigt. Andra har ju inte så....
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Sonen tar dock hand om det hela hör jag. Han snackar ner det hemska med tekniska diskussioner kring inspelningar osv.
  8. 4
    Sonen tar dock hand om det hela hör jag. Han snackar ner det hemska med tekniska diskussioner kring inspelningar osv.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Nää jag sket fullständigt..

    i vad sextonåringarna tittade på.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Nää jag sket fullständigt.. i vad sextonåringarna tittade på.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Jag gjorde ju också det. Sen började skrikandet....och kände jag kanske varit oansvarig?
  12. 6
    Jag gjorde ju också det. Sen började skrikandet....och kände jag kanske varit oansvarig?
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Ähh inte har...

    du varit oansvarig. Visst det finns alltid någon uberpräktig bullbakande kvinna som ska överdriva men de anklagar alla i sin omgivning vad det än är eller gäller, det finns aldrig något/någon som är gott nog åt dom.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Ähh inte har... du varit oansvarig. Visst det finns alltid någon uberpräktig bullbakande kvinna som ska överdriva men de anklagar alla i sin omgivning vad det än är eller gäller, det finns aldrig något/någon som är gott nog åt dom.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Nå, nu är det lugna och pratar om annat och skrattar.
  16. 8
    Nå, nu är det lugna och pratar om annat och skrattar.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9
    Kul
  18. 9
    Kul
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Nå nu åkte de hem.

    Hoppas de inte var allför rädda.
  20. 10
    Nå nu åkte de hem.

    Hoppas de inte var allför rädda.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Nej jag skulle inte bry mig. De vet vad de vill se och inte se i den åldern.
  22. 11
    Nej jag skulle inte bry mig. De vet vad de vill se och inte se i den åldern.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    En sextonåring bland kompisar kan ju själv säga ifrån att det inte känns bra att se en film.

    Värre i skolan (på lektionstid) när en 10-åring ska se en film med alldeles för hög åldersgräns. Där vågade i alla fall min 10-åring inte säga ifrån mot läraren och då reagerar jag lite, annars nja, då har jag nog snarare strategin att mina barn ska veta att de har alternativ (som att säga till eller ta sig därifrån) - och när de hunnit bli 16 ska det väl knappast vara ett problem.
  24. 12
    En sextonåring bland kompisar kan ju själv säga ifrån att det inte känns bra att se en film.

    Värre i skolan (på lektionstid) när en 10-åring ska se en film med alldeles för hög åldersgräns. Där vågade i alla fall min 10-åring inte säga ifrån mot läraren och då reagerar jag lite, annars nja, då har jag nog snarare strategin att mina barn ska veta att de har alternativ (som att säga till eller ta sig därifrån) - och när de hunnit bli 16 ska det väl knappast vara ett problem.
  25. Medlem sedan
    Sep 2016
    #13
    Det är väl 15 års gräns på den så det spelar ingen roll.
  26. 13
    Det är väl 15 års gräns på den så det spelar ingen roll.
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Alltså det beror ju på vilka sextonåringar vi pratar om. Hade mina pojkar varit i den åldern så hade de kunnat välja själva. Alla kan inte det.
  28. 14
    Alltså det beror ju på vilka sextonåringar vi pratar om. Hade mina pojkar varit i den åldern så hade de kunnat välja själva. Alla kan inte det.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Ja, nu visade det sig att två hade valt att inte fortsätta se....de hade kastat dart i vårt uterum istället....

    Så, ja, de tar eget ansvar.
  30. 15
    Ja, nu visade det sig att två hade valt att inte fortsätta se....de hade kastat dart i vårt uterum istället....

    Så, ja, de tar eget ansvar.
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Jo, visade sig att två sagt ifrån. Se mitt svar precis härovan.

    Ja, det du beskriver låter knepigt värre. Hur tänkte läraren kan man undra?
  32. 16
    Jo, visade sig att två sagt ifrån. Se mitt svar precis härovan.

    Ja, det du beskriver låter knepigt värre. Hur tänkte läraren kan man undra?
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Nej, på det sättet spelar det ingen roll!
  34. 17
    Nej, på det sättet spelar det ingen roll!
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Helt vanliga sextonåringar. Vad nu det är?

    Nå i alla fall så valde två att gå ifrån efter en stund. Sen gick de ut i skogen i mörkret på promenad med pannlampor.
  36. 18
    Helt vanliga sextonåringar. Vad nu det är?

    Nå i alla fall så valde två att gå ifrån efter en stund. Sen gick de ut i skogen i mörkret på promenad med pannlampor.
  37. Medlem sedan
    Feb 2016
    #19
    "Normala" 16-åringar? Normalintelligenta och utan funktionsnedsättningar som gör att de inte kan ta åldersadekvat ansvar? I så fall: nej.
  38. 19
    "Normala" 16-åringar? Normalintelligenta och utan funktionsnedsättningar som gör att de inte kan ta åldersadekvat ansvar? I så fall: nej.
  39. Medlem sedan
    Oct 2015
    #20
    Ja, det var den slutsatsen jag också drog från början. Men blev osäker på sen.
  40. 20
    Ja, det var den slutsatsen jag också drog från början. Men blev osäker på sen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar