Hej
Jag gör här ett försök i att finna andra föräldrar med barn som diagnostiserats med Autoimmun neutropeni då jag själv är ny och rätt vilsen. Och detta är mitt första barn vilket gör en än mer osäker och orolig.
Min son fick sin diagnos när han var 7 månader och upptäcktes då han var allvarligt sjuk med hög feber. Dock har detta varit, "peppar peppar, tar i trä", den enda gången han varit sjuk med feber med 40grader vilket jag ska vara tacksam över, men tvekar till om de givit rätt diagnos då han inte varit sjuk i övrigt.

Min son är nu 13 månader och både jag och min man har varit sjuka men vår pojke har inte smittas av oss eller av andra barn. Läkaren har informerat att om vår son får över 38,5 i feber ska vi åka in till akuten för att utreda om det är virus eller bakterie, då det är bakterie som vi måste behandla. De har även sagt att han inte kan gå i vanlig förskola utan allergi förskola eller dagmamma. Inte heller vistas på platser såsom öppna förskolor, babysimmning etc.

Är det några andra erfarna föräldrar som kan dela med sig av sina erfarenheter av autoimmun neutropeni?
Är era barn sjuka ständigt?
Kan det vara så att de är sjuka fast inte får hög feber varje gång? (många gr ja misstänker att han är sjuk men utan feber)
Hur har ni löst förskola?
Finns det bidrag? (tänker främst om man inte får plats hos dagmamma)

/vilsen mamma