Ett knippe frågor lagom till helgmålsrin
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Ett knippe frågor lagom till helgmålsrin

    ..gningen. Jag sitter i mina föräldrars soffa och googlar som en besatt (fast utan framgång) en fruktskål från trettiotalet som jag en gång hade i min ägo och gärna skulle äga igen. Den jag hade tappades i golvet av ett av barnen för ett antal år sedan. Men nu har jag några frågor:

    1. Har du någon favoritpodd?

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?

    Ja det är vad jag funderar på just nu :-)
  2. 1
    Ett knippe frågor lagom till helgmålsrin ..gningen. Jag sitter i mina föräldrars soffa och googlar som en besatt (fast utan framgång) en fruktskål från trettiotalet som jag en gång hade i min ägo och gärna skulle äga igen. Den jag hade tappades i golvet av ett av barnen för ett antal år sedan. Men nu har jag några frågor:

    1. Har du någon favoritpodd?

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?

    Ja det är vad jag funderar på just nu :-)
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Så här svarar jag själv.
    1. Nej , jag letar! Tycker om formatet och det är perfekt på väg till jobbet. Just nu lyssnar jag på mordpodden men har inte riktigt fastnat.

    2. DN, Dagens Apotek, Vi läser. När jag flyger läser jag alltid Svensk Damtidning (fråga mej inte varför) och hos mamma läser jag alltid Allers. I övrigt köper jag sällan månadstidningar nuförtiden, nån enstaka Sköna Hem. Och Connaisseur när den landar i lådan för att få fnissa lite.

    3. Om ni inte har sett: Stranger Things.

    4. Det är det jag inte kan bestämma mig för. Ska till en lammfärs i morgon och tänkte investera i ett skinn. Jag har sen tidigare ett grått krulligt.

    5. Det svenska hatet, Geller Tamas ( eller är det Tamas Geller)

    6. Vill gärna veta. Hade en incident med en vass kniv och en kålrot förra helgen och skar av mig en kvart pekfingers gel. Det ser förjävligt ut, inte infekterat eller ont längre dock.
  4. 2
    Så här svarar jag själv.
    1. Nej , jag letar! Tycker om formatet och det är perfekt på väg till jobbet. Just nu lyssnar jag på mordpodden men har inte riktigt fastnat.

    2. DN, Dagens Apotek, Vi läser. När jag flyger läser jag alltid Svensk Damtidning (fråga mej inte varför) och hos mamma läser jag alltid Allers. I övrigt köper jag sällan månadstidningar nuförtiden, nån enstaka Sköna Hem. Och Connaisseur när den landar i lådan för att få fnissa lite.

    3. Om ni inte har sett: Stranger Things.

    4. Det är det jag inte kan bestämma mig för. Ska till en lammfärs i morgon och tänkte investera i ett skinn. Jag har sen tidigare ett grått krulligt.

    5. Det svenska hatet, Geller Tamas ( eller är det Tamas Geller)

    6. Vill gärna veta. Hade en incident med en vass kniv och en kålrot förra helgen och skar av mig en kvart pekfingers gel. Det ser förjävligt ut, inte infekterat eller ont längre dock.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Jag ska till en lamm-gård, inte hälsa på en styckningsdetalj. Om ni skulle undra.
  6. 3
    Jag ska till en lamm-gård, inte hälsa på en styckningsdetalj. Om ni skulle undra.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    1. Har du någon favoritpodd?
    - ingen aning, vet knappt vad en podd är

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    - Papperstidningar läser jag överhuvudtaget aldrig längre, hade svt appen ett tag i telefonen men den övergick till att bli feministisk propagandatidning så jag avinstallerade den. Kollar en del dock på di.se

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    - inte en susning, har inga sådana tjänster. The middle eller Modern family har jag sett enstaka avsnitt på tv och de kan vara rätt bra.

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    - Sorry ingen aning här heller, vet knappt hur ett lammskinn ser ur.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    - Läser aldrig böcker

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    - Jadå det tror jag i alla fall.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    1. Har du någon favoritpodd?
    - ingen aning, vet knappt vad en podd är

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    - Papperstidningar läser jag överhuvudtaget aldrig längre, hade svt appen ett tag i telefonen men den övergick till att bli feministisk propagandatidning så jag avinstallerade den. Kollar en del dock på di.se

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    - inte en susning, har inga sådana tjänster. The middle eller Modern family har jag sett enstaka avsnitt på tv och de kan vara rätt bra.

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    - Sorry ingen aning här heller, vet knappt hur ett lammskinn ser ur.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    - Läser aldrig böcker

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    - Jadå det tror jag i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    1. Nix
    2. Inget dagligen utom på nätet iofs. Pappers typ Eller, resetidningar. Mattidningar. Olika olika månader.
    3. Tittar på greys atonomy o den där om drottning Elizabeth.
    4. Korthårig grå !
    5. Min italienska väninna och miniatyr makaren.
    6. Jo till slut
  10. 5
    1. Nix
    2. Inget dagligen utom på nätet iofs. Pappers typ Eller, resetidningar. Mattidningar. Olika olika månader.
    3. Tittar på greys atonomy o den där om drottning Elizabeth.
    4. Korthårig grå !
    5. Min italienska väninna och miniatyr makaren.
    6. Jo till slut
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Ja, modern family är rätt roligt ibland, särskilt bögparet som slår knut på sig själva i sin iver att göra allt rätt. Håller inte med om din analys av SVT dock även om man kan tycka vad man vill om programutbudet!
  12. 6
    Ja, modern family är rätt roligt ibland, särskilt bögparet som slår knut på sig själva i sin iver att göra allt rätt. Håller inte med om din analys av SVT dock även om man kan tycka vad man vill om programutbudet!
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Är Grays bra? Såg den i tiderna gryning men det var länge sen. Däremot så jag några avsnitt av den gamla trotjänaren ER för ett tag sen och tyckte den var helt OK. Minns att vi satt klistrade vid TVn varje vecka när jag var student!
    Väninneboken har jag läst halva (hade den som tunnelbanebok ett tag) men läste av någon anledning aldrig klart.
  14. 7
    Är Grays bra? Såg den i tiderna gryning men det var länge sen. Däremot så jag några avsnitt av den gamla trotjänaren ER för ett tag sen och tyckte den var helt OK. Minns att vi satt klistrade vid TVn varje vecka när jag var student!
    Väninneboken har jag läst halva (hade den som tunnelbanebok ett tag) men läste av någon anledning aldrig klart.
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    1. Har du någon favoritpodd?
    - Ärligt talat har jag aldrig någonsin lyssnat på en podd. Det är något jag har tänkt många gånger att jag ska, men inte tagit mig för. Så bakåtsträvande är jag.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    - Lokaltidningen, SvD nästan dagligen (på nätet), och jag köper ibland Hänt Extra .

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    - Nej, men en på SVT - "Tjockare än vatten".

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    - Jag skulle nog valt ett korthårigt. Grått.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    - Just nu läser jag (om, jag har läst den förut) "Vi måste sluta ses på det här sättet" av Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck (om jag inte minns fel).
    Det är ingen djupingbok alls, utan lättläst feelgodbok. Gillar man sånt så rekommenderar jag den.

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    - Beats me.
  16. 8
    1. Har du någon favoritpodd?
    - Ärligt talat har jag aldrig någonsin lyssnat på en podd. Det är något jag har tänkt många gånger att jag ska, men inte tagit mig för. Så bakåtsträvande är jag.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    - Lokaltidningen, SvD nästan dagligen (på nätet), och jag köper ibland Hänt Extra .

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    - Nej, men en på SVT - "Tjockare än vatten".

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    - Jag skulle nog valt ett korthårigt. Grått.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    - Just nu läser jag (om, jag har läst den förut) "Vi måste sluta ses på det här sättet" av Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck (om jag inte minns fel).
    Det är ingen djupingbok alls, utan lättläst feelgodbok. Gillar man sånt så rekommenderar jag den.

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    - Beats me.
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Jomen en annan tidning som jag läser varje nummer av (men den utkommer ju bara en gång i månaden) är "Hem&Hyra". Hyresgästföreningens tidning. Kalasbra!
  18. 9
    Jomen en annan tidning som jag läser varje nummer av (men den utkommer ju bara en gång i månaden) är "Hem&Hyra". Hyresgästföreningens tidning. Kalasbra!
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    1. Har du någon favoritpodd?
    Nej.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    DN, the Guardian (fast på nätet då) och litet resetidningar ibland, oftast Vagabond.

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    The Fall.

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    Korthårigt, grått.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    Det var jättelängesedan jag läste, har rätt svårt att koncentrera mig nu för tiden.

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    Det tror jag.
  20. 10
    1. Har du någon favoritpodd?
    Nej.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    DN, the Guardian (fast på nätet då) och litet resetidningar ibland, oftast Vagabond.

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    The Fall.

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    Korthårigt, grått.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    Det var jättelängesedan jag läste, har rätt svårt att koncentrera mig nu för tiden.

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    Det tror jag.
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11
    1. Har du någon favoritpodd?
    Nej, har ingen alls som jag lyssnar på.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    Några månadstidningar läser jag inte dagligen....
    Men visst, jag följer SvD och Aftonbladet dagligen på nätet. Expressen gör mig vansinnig genom att den vill ladda så mycket extra att den ofta hänger webbläsaren och DN vill ha betalt så dem tittar jag på allt mer sällan. National Geographic läser jag månatligen, när den dimper ner i brevlådan.

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    Outlander, om du gillar Gabaldons böcker.

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    Ingen aning. Så länge det är mjukt och fluffigt och värner fötterna är det nog bra.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    Lee Child: Personal. För den som gillar deckare.

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    Ja. Jag har opererat bort halva stortånageln eftersom den växte dubbelvikt längs ena kanten. Läkaren skar mitt på nageln och sedan behandlade han nagelanlaget med syra för att det inte skulle växa ut på nytt. Vid det här laget, ett år senare, har allt utom just kanten vuxit ut på nytt. Det var inte meningen...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    1. Har du någon favoritpodd?
    Nej, har ingen alls som jag lyssnar på.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    Några månadstidningar läser jag inte dagligen....
    Men visst, jag följer SvD och Aftonbladet dagligen på nätet. Expressen gör mig vansinnig genom att den vill ladda så mycket extra att den ofta hänger webbläsaren och DN vill ha betalt så dem tittar jag på allt mer sällan. National Geographic läser jag månatligen, när den dimper ner i brevlådan.

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    Outlander, om du gillar Gabaldons böcker.

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    Ingen aning. Så länge det är mjukt och fluffigt och värner fötterna är det nog bra.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    Lee Child: Personal. För den som gillar deckare.

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    Ja. Jag har opererat bort halva stortånageln eftersom den växte dubbelvikt längs ena kanten. Läkaren skar mitt på nageln och sedan behandlade han nagelanlaget med syra för att det inte skulle växa ut på nytt. Vid det här laget, ett år senare, har allt utom just kanten vuxit ut på nytt. Det var inte meningen...
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Jo, förresten: Podd

    Det är ingen podd men funktionen är densamma: Jag laddar ibland ner Studio Ett som MP3-fil till telefonen och lyssnar på sändningen dagen efter. Kommentarer till dagens händelser från P1: http://sverigesradio.se/sida/default...programid=1637 Klicka på "Ladda ner" till höger och för över filen till telefonen.

    Fungerar på många andra program också givetvis.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Jo, förresten: Podd Det är ingen podd men funktionen är densamma: Jag laddar ibland ner Studio Ett som MP3-fil till telefonen och lyssnar på sändningen dagen efter. Kommentarer till dagens händelser från P1: http://sverigesradio.se/sida/default...programid=1637 Klicka på "Ladda ner" till höger och för över filen till telefonen.

    Fungerar på många andra program också givetvis.
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    helt ok som förströelse som man inte orkar med typ "Krig och fred"
  26. 13
    helt ok som förströelse som man inte orkar med typ "Krig och fred"
  27. Medlem sedan
    Nov 2003
    #14
    Värst vad ni var eniga om kort och gråhårigt då!
    Jag har verkligen inget emot odjupa böcker. Hos oss har vi bytt position genom åren - numera är det mannen som är intellektuektuell och jag som är ytlig och läser sminkrescensioner snarare än Sartre, haha.
  28. 14
    Värst vad ni var eniga om kort och gråhårigt då!
    Jag har verkligen inget emot odjupa böcker. Hos oss har vi bytt position genom åren - numera är det mannen som är intellektuektuell och jag som är ytlig och läser sminkrescensioner snarare än Sartre, haha.
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Bra att läsa även osvenska dagstidningar tycker jag, ofta får man en bredare bild och fler infallsvinklar.
  30. 15
    Bra att läsa även osvenska dagstidningar tycker jag, ofta får man en bredare bild och fler infallsvinklar.
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Jag har slutat läsa både Expan och Aftan på nätet för jag står inte ut med alla videoklipp. Vill läsa och inte titta på tidningar och dessutom är det snarare klickbeten än nyheter de publicerar.
    Vadå, man kan väl läsa en månadstidning varje dag om man vill ;-)?
  32. 16
    Jag har slutat läsa både Expan och Aftan på nätet för jag står inte ut med alla videoklipp. Vill läsa och inte titta på tidningar och dessutom är det snarare klickbeten än nyheter de publicerar.
    Vadå, man kan väl läsa en månadstidning varje dag om man vill ;-)?
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    1. Har du någon favoritpodd?
    - Nej antingen fattar jag inte vad en podd är eller så lyssnar jag inte på nån.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    - Aftonbladet på nätet. Lokaltidningen på nätet nästan dagligen.

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    - Hmmm nej jag är väl dålig på det. Senast började jag kolla på Bones från början...

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    - Det som är fejk.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    - Pass

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    - Det tror jag men att det kan ta lång tid och även växa snett och konstigt.
  34. 17
    1. Har du någon favoritpodd?
    - Nej antingen fattar jag inte vad en podd är eller så lyssnar jag inte på nån.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    - Aftonbladet på nätet. Lokaltidningen på nätet nästan dagligen.

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    - Hmmm nej jag är väl dålig på det. Senast började jag kolla på Bones från början...

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    - Det som är fejk.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    - Pass

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    - Det tror jag men att det kan ta lång tid och även växa snett och konstigt.
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    1. Har du någon favoritpodd?
    -Nej, jag lyssnar aldrig på poddar, fattar inte grejen riktigt. Gillar inte att lyssna på böcker heller.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    - Sydsvenskan och DN. Ibland något glansigt inredningsmagasin men det är väldigt sällan numera.

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    -Ena dottern och jag ser på The Crown på Netflix. Den verkar bra men jag har bara hunnit se ett och ett halvt avsnitt än. Annars gillar jag Modern Family och New Girl.

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    - Gillar inte sådant så där har jag ingen åsikt.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    -Prostmamselln av Margit Söderholm. En gammal barndomsfavorit som jag läst många gånger och nu återfann i mammas bokhylla och läste om.

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    -Så länge nagelanlaget inte är skadat så brukar nageln växa ut som vanligt igen.
  36. 18
    1. Har du någon favoritpodd?
    -Nej, jag lyssnar aldrig på poddar, fattar inte grejen riktigt. Gillar inte att lyssna på böcker heller.

    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?
    - Sydsvenskan och DN. Ibland något glansigt inredningsmagasin men det är väldigt sällan numera.

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?
    -Ena dottern och jag ser på The Crown på Netflix. Den verkar bra men jag har bara hunnit se ett och ett halvt avsnitt än. Annars gillar jag Modern Family och New Girl.

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?
    - Gillar inte sådant så där har jag ingen åsikt.

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?
    -Prostmamselln av Margit Söderholm. En gammal barndomsfavorit som jag läst många gånger och nu återfann i mammas bokhylla och läste om.

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?
    -Så länge nagelanlaget inte är skadat så brukar nageln växa ut som vanligt igen.
  37. Pyssling
    #19
    1. Har du någon favoritpodd?

    Förut när Filip&Fredrik sände på svenska så lyssnade jag på deras podd varje vecka, men slutade när de började sända på engelska. När Gunther Mårder och han Dinkelspiel hade Sparpodden så brukade jag lyssna på den, men slutade när de bytte programledare. Nu lyssnar jag inte på poddar alls, jag brukade lyssna när jag promenerade men nu promenerar jag i tystnad och låter hjärnan vila istället, känns bättre


    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?

    Har Readly-appen så brukar glo i lite olika innan jag ska sova, ibland rena skvallertidningar typ Hänt Extra, annars läser jag regelbundet ETC, Må Bra, Gods&Gårdar, Driva Eget, Hälsoliv, Finansliv, Family Living, Topphälsa, Books and Dreams, Medicinsk Vetenskap och några till

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?

    Ser vädligt sällan på tv så inga tips tyvärr

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?

    Långhårigt vitt

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?

    Kvinnan på Tåget läste jag för ett tag sen och den gillade jag skarpt!

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?

    Ingen aning
  38. 19
    1. Har du någon favoritpodd?

    Förut när Filip&Fredrik sände på svenska så lyssnade jag på deras podd varje vecka, men slutade när de började sända på engelska. När Gunther Mårder och han Dinkelspiel hade Sparpodden så brukade jag lyssna på den, men slutade när de bytte programledare. Nu lyssnar jag inte på poddar alls, jag brukade lyssna när jag promenerade men nu promenerar jag i tystnad och låter hjärnan vila istället, känns bättre


    2. Vilka tidningar (dags, vecko, månads-) läser du dagligen?

    Har Readly-appen så brukar glo i lite olika innan jag ska sova, ibland rena skvallertidningar typ Hänt Extra, annars läser jag regelbundet ETC, Må Bra, Gods&Gårdar, Driva Eget, Hälsoliv, Finansliv, Family Living, Topphälsa, Books and Dreams, Medicinsk Vetenskap och några till

    3. Förslag på bra TV-serie på Netflix eller Viaplay?

    Ser vädligt sällan på tv så inga tips tyvärr

    4. Vad är finast, ett långhårigt eller ett korthårigt lammskinn? Vilken färg?

    Långhårigt vitt

    5. Nämn en bra bok du läst på sistone?

    Kvinnan på Tåget läste jag för ett tag sen och den gillade jag skarpt!

    6. Om man skadar nagelbädden, kommer nageln ändå att växa ut som vanligt?

    Ingen aning
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20
    Något fejkskinn blir det nog inte. Jag är köttätare och har inget problem med att använda köttets fodral..i just detta fall vet jag att skinnen kommer från egen gård där de föder upp får för köttets skull och inte för ullen så skinnen är en biprodukt.
  40. 20
    Något fejkskinn blir det nog inte. Jag är köttätare och har inget problem med att använda köttets fodral..i just detta fall vet jag att skinnen kommer från egen gård där de föder upp får för köttets skull och inte för ullen så skinnen är en biprodukt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar