ok med julklappar?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    ok med julklappar?

    Skulle du känna dig bekväm om din chef/projektledare köpte julklapp till dig?

    För en mindre summa....

    Om du är projektledare för en grupp där en annan också är projektledare, fast för andra projekt. Skulle det kännas ok att den andre köpte julklappar, inkl till dig?
  2. 1
    ok med julklappar? Skulle du känna dig bekväm om din chef/projektledare köpte julklapp till dig?

    För en mindre summa....

    Om du är projektledare för en grupp där en annan också är projektledare, fast för andra projekt. Skulle det kännas ok att den andre köpte julklappar, inkl till dig?
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Hen köper i egenskap av yrkesperson julklapp till sin grupp och sin projektledarkollega? Nåt litet mer symboliskt liksom? Det hade varit OK för mig ja.
  4. 2
    Hen köper i egenskap av yrkesperson julklapp till sin grupp och sin projektledarkollega? Nåt litet mer symboliskt liksom? Det hade varit OK för mig ja.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Nej jag hatar när...

    någon ska ge mig nåt, har svårt att hantera det och får bara obehagskänsla.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Nej jag hatar när... någon ska ge mig nåt, har svårt att hantera det och får bara obehagskänsla.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Inte alls
  8. 4
    Inte alls
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Bara till mig, personligen?

    Det skulle kännas väldigt märkligt. Om det handlar om en liten julklapp till alla som ingår i projektet/gruppen är det en annan sak, det vore väl helt OK.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Bara till mig, personligen? Det skulle kännas väldigt märkligt. Om det handlar om en liten julklapp till alla som ingår i projektet/gruppen är det en annan sak, det vore väl helt OK.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Chefen ja (typ likadan julklapp till oss allihop), kollegor kanske inte. Går du och köper julklapp till din projektledarkollega kan det nog missuppfattas.
  12. 6
    Chefen ja (typ likadan julklapp till oss allihop), kollegor kanske inte. Går du och köper julklapp till din projektledarkollega kan det nog missuppfattas.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Nja, på de arbetsplatser jag jobbat på hade det varit lite ... ovanligt. En present till alla från företaget har varit standard och något därutöver hade på något sätt indikerat en personlig relation snarare en en professionell relation. Och har man en personlig relation då behöver man ju inte heller byta klappar på jobbet utan kan ta det privat.
  14. 7
    Nja, på de arbetsplatser jag jobbat på hade det varit lite ... ovanligt. En present till alla från företaget har varit standard och något därutöver hade på något sätt indikerat en personlig relation snarare en en professionell relation. Och har man en personlig relation då behöver man ju inte heller byta klappar på jobbet utan kan ta det privat.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Ja, precis så. Till samtliga i projektgruppen, men även då till kollegan som man delar resurserna med.

    Jag tänker lite att projektledarkollegan kanske känner att det blir dumt. Om hen inte tänkt samma?
  16. 8
    Ja, precis så. Till samtliga i projektgruppen, men även då till kollegan som man delar resurserna med.

    Jag tänker lite att projektledarkollegan kanske känner att det blir dumt. Om hen inte tänkt samma?
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Ja, det är ju en viktig aspekt i det hela. Om man har sådana personer i gruppen så kan det helt klart bli dumt.
  18. 9
    Ja, det är ju en viktig aspekt i det hela. Om man har sådana personer i gruppen så kan det helt klart bli dumt.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Kort svar!

    Ja, såna vibbar är nog så viktigt att se innan tänker jag.
  20. 10
    Kort svar!

    Ja, såna vibbar är nog så viktigt att se innan tänker jag.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Nej, till alla i grupperingen. Som överraskning på en julfest (kvällstid).
  22. 11
    Nej, till alla i grupperingen. Som överraskning på en julfest (kvällstid).
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Ja, det kan jag också misstänka att det kan kännas knepigt. Just därför jag funderar.

    Klapparna skulle ingå som överraskning under en julfest jag är med och anordnar. Det kanske kan göra det hela mindre svårsmält.
  24. 12
    Ja, det kan jag också misstänka att det kan kännas knepigt. Just därför jag funderar.

    Klapparna skulle ingå som överraskning under en julfest jag är med och anordnar. Det kanske kan göra det hela mindre svårsmält.
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Ja, jag känner lite de dubierna. Just därför jag fångar upp åsikter och tankar här. Får fundera vidare lite.

    Tänkte det vore lite kul med en "Julklappshög". På vår julfest ska dessa delas ut isånafall. Kanske kan ordna det som priser istället? Vi ska göra julpyssel också, alla kan ju få pris för fint deltagande.
  26. 13
    Ja, jag känner lite de dubierna. Just därför jag fångar upp åsikter och tankar här. Får fundera vidare lite.

    Tänkte det vore lite kul med en "Julklappshög". På vår julfest ska dessa delas ut isånafall. Kanske kan ordna det som priser istället? Vi ska göra julpyssel också, alla kan ju få pris för fint deltagande.
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Alltså misstänker du att det kan bli knepigt så skippa det. Ta med en chokladask en helt vanlig tisdag och bjud alla istället.
  28. 14
    Alltså misstänker du att det kan bli knepigt så skippa det. Ta med en chokladask en helt vanlig tisdag och bjud alla istället.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Jag misstänker egentligen inga knepigheter. Vi har väldigt högt i tak i gruppen och bjuder regelbundet på olika saker av olika slag. Mycket skratt och känslor inblandade i våra möten.

    Men, principfrågan är ändå intressant att fundera över tycker jag.

    Framförallt min kollega på samma nivå. Hur känns det för henne?

    Nu kom jag på en grej! Jag kan prata ihop mig med henne så ordnar vi det tillsammans!!
  30. 15
    Jag misstänker egentligen inga knepigheter. Vi har väldigt högt i tak i gruppen och bjuder regelbundet på olika saker av olika slag. Mycket skratt och känslor inblandade i våra möten.

    Men, principfrågan är ändå intressant att fundera över tycker jag.

    Framförallt min kollega på samma nivå. Hur känns det för henne?

    Nu kom jag på en grej! Jag kan prata ihop mig med henne så ordnar vi det tillsammans!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar