Bolåneränta..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Bolåneränta..

    Känner mig energisk idag och har avslutat och kollat upp diverse abonemang osv. Blir nyfiken på vilken räntesats ni med 3-månaders bindningstid har? Vårt binds om i en ny 3-månadersperiod 170101 så ska det förhandlas ska det förhandlas nu tänker jag Har låneskydd och handelsbanken.
  2. 1
    Bolåneränta.. Känner mig energisk idag och har avslutat och kollat upp diverse abonemang osv. Blir nyfiken på vilken räntesats ni med 3-månaders bindningstid har? Vårt binds om i en ny 3-månadersperiod 170101 så ska det förhandlas ska det förhandlas nu tänker jag Har låneskydd och handelsbanken.
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Jag har Swedbank, och har nyss förhandlat en ny 3-månadersränta. 1,93% ligger den på nu. 1,75 när jag tog lånet för ett år sedan.
  4. 2
    Jag har Swedbank, och har nyss förhandlat en ny 3-månadersränta. 1,93% ligger den på nu. 1,75 när jag tog lånet för ett år sedan.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Tack för ditt svar men då kanske det är du som ska förhandla istället Eller så är det så att vår ränta höjs kraftigt 170101. Vår är 1,35% idag men jag är optimist och tänkte att det säkert var förhandlingsbart ändå
  6. 3
    Tack för ditt svar men då kanske det är du som ska förhandla istället Eller så är det så att vår ränta höjs kraftigt 170101. Vår är 1,35% idag men jag är optimist och tänkte att det säkert var förhandlingsbart ändå
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    1,35....

    det är ju aslåg ränta, tror jag ingen är i närheten av här.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    1,35.... det är ju aslåg ränta, tror jag ingen är i närheten av här.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Ja, fast även om räntorna är löjligt låga så kanske det ändå finns förhandlingsutrymme tänkte prismedvetna jag Då gensvaret här inte var så stort så gick jag in på en jämförelsesajt och såg att bankkunder rapporterat in betydligt lägre än så. SEB 1,13, Nordea 1,20 och swedbak 1,31 tex. Handelsbanken hade just 1,35 som lägsta inrapporterade så chansen att jag får ned räntan ytterligare känns liten. Är kanske inga stora pengar men jag avskyr att betala för mycket tack för svar!
  10. 5
    Ja, fast även om räntorna är löjligt låga så kanske det ändå finns förhandlingsutrymme tänkte prismedvetna jag Då gensvaret här inte var så stort så gick jag in på en jämförelsesajt och såg att bankkunder rapporterat in betydligt lägre än så. SEB 1,13, Nordea 1,20 och swedbak 1,31 tex. Handelsbanken hade just 1,35 som lägsta inrapporterade så chansen att jag får ned räntan ytterligare känns liten. Är kanske inga stora pengar men jag avskyr att betala för mycket tack för svar!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Alla vill nog...

    betala så lite som möjligt men det är det nog inte så enkelt att påverka, det är ju banken som styr helt vad de vill ge sina kunder.

    Var bor du och hur mycket lån har ni? Vilken sajt var det du kollade ränta på? När jag kollar Swedbanks egna snittränta till sina kunder så är det 1,53.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Alla vill nog... betala så lite som möjligt men det är det nog inte så enkelt att påverka, det är ju banken som styr helt vad de vill ge sina kunder.

    Var bor du och hur mycket lån har ni? Vilken sajt var det du kollade ränta på? När jag kollar Swedbanks egna snittränta till sina kunder så är det 1,53.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Bra att du informerat dig ordentligt i alla fall. Tror att det ändå kan vara värt att försöka pressa Handelsbanken om de nu är din bank.
    Vi fick allra bäst erbjudande av Handelsbanken en gång i tiden (hade inga bundna lån alls), och vill minnas att kompisar som också skulle låna i samma veva inte fick lika bra erbjudande från Handelsbanken. Det berodde nog inte på att vi var bättre förhandlare utan att banken antagligen bedömde vår ekonomi som ännu säkrare.

    När man sedan länge varit hos en och samma bank verkar de inte alls lika sugna på att komma med bra erbjudande. Det känns som man måste byta bank då om man vill pressa räntan maximalt.
  14. 7
    Bra att du informerat dig ordentligt i alla fall. Tror att det ändå kan vara värt att försöka pressa Handelsbanken om de nu är din bank.
    Vi fick allra bäst erbjudande av Handelsbanken en gång i tiden (hade inga bundna lån alls), och vill minnas att kompisar som också skulle låna i samma veva inte fick lika bra erbjudande från Handelsbanken. Det berodde nog inte på att vi var bättre förhandlare utan att banken antagligen bedömde vår ekonomi som ännu säkrare.

    När man sedan länge varit hos en och samma bank verkar de inte alls lika sugna på att komma med bra erbjudande. Det känns som man måste byta bank då om man vill pressa räntan maximalt.
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    1,83 här. Samma bank och bindningstid som du.
  16. 8
    1,83 här. Samma bank och bindningstid som du.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Bor i Östergötland och har lång på dryga miljonen. Kollade på flera olika sajter bla Comboloan där privatpersoner kan rapportera in vilken ränta de har (och mycket mer).
  18. 9
    Bor i Östergötland och har lång på dryga miljonen. Kollade på flera olika sajter bla Comboloan där privatpersoner kan rapportera in vilken ränta de har (och mycket mer).
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Eller hur? Nu känns det som att vi har ok ränta för tillfället så jag sparar diskussionen med banken till när den behövs
  20. 10
    Eller hur? Nu känns det som att vi har ok ränta för tillfället så jag sparar diskussionen med banken till när den behövs
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Tack för svar! Avstår nog från att förhandla då vi tydligen har en bra ränta redan idag.
  22. 11
    Tack för svar! Avstår nog från att förhandla då vi tydligen har en bra ränta redan idag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar