Jag gillar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Jag gillar

    att kolla på "Catfish" på MTV. Om ni inte har kollat på det så kan jag berätta att det handlar om folk som blir lurade på nätet (känslomässigt, ekonomiskt o s v) av fejkprofiler.

    Har du nånsin upptäckt en fejkprofil på nätet? Alltså någon du haft kontakt med men som visat sig vara någon helt annan?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Jag gillar att kolla på "Catfish" på MTV. Om ni inte har kollat på det så kan jag berätta att det handlar om folk som blir lurade på nätet (känslomässigt, ekonomiskt o s v) av fejkprofiler.

    Har du nånsin upptäckt en fejkprofil på nätet? Alltså någon du haft kontakt med men som visat sig vara någon helt annan?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Mja, det beror på

    Jag stötte väl på en för ca 5 sek sedan när jag stängde ett inlägg...

    Annars har det ju förekommit diverse fejk genom åren på fN/Aff. Men en profil där jag faktiskt trott på personen bakom signaturen och sedan upptäckt att jag har blivit lurad kan jag inte minnas att jag har blivit utsatt för.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Mja, det beror på Jag stötte väl på en för ca 5 sek sedan när jag stängde ett inlägg...

    Annars har det ju förekommit diverse fejk genom åren på fN/Aff. Men en profil där jag faktiskt trott på personen bakom signaturen och sedan upptäckt att jag har blivit lurad kan jag inte minnas att jag har blivit utsatt för.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag ser också på det ganska ofta. Det är lite fascinerande på något sätt att människor orkar jobba så hårt på att hålla uppe en fasad på det sättet så länge... och samtidigt förvånande att så många av dem faktiskt godtar att medverka i programmet.

    Det har väl varit lite fejkprofiler här och på konkurrerande forum men inga som jag själv byggt upp nån närmare kontakt med.
  6. 3
    Jag ser också på det ganska ofta. Det är lite fascinerande på något sätt att människor orkar jobba så hårt på att hålla uppe en fasad på det sättet så länge... och samtidigt förvånande att så många av dem faktiskt godtar att medverka i programmet.

    Det har väl varit lite fejkprofiler här och på konkurrerande forum men inga som jag själv byggt upp nån närmare kontakt med.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar