"Hotell"nära Köpenhamns flygplats.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    "Hotell"nära Köpenhamns flygplats.

    Åker i februari kl.7
    Ska vi åka tåg måste vi åka 01.00 och är framme vid flygplatsen ca 03.00.
    Många säger till mej att det ska ligga ett "flygplatshotell" i anslutning
    till flygplatsen,någon som vet mer?
    Inte Hilton ,dock.
    Det ska vara billigt och man bor väldigt litet utan frukost m,m.
  2. 1
    "Hotell"nära Köpenhamns flygplats. Åker i februari kl.7
    Ska vi åka tåg måste vi åka 01.00 och är framme vid flygplatsen ca 03.00.
    Många säger till mej att det ska ligga ett "flygplatshotell" i anslutning
    till flygplatsen,någon som vet mer?
    Inte Hilton ,dock.
    Det ska vara billigt och man bor väldigt litet utan frukost m,m.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    finns många. Jag har bott på detta: https://www.amoma.com/hotel.php?key=...ghId=543910217
  4. 2
    finns många. Jag har bott på detta: https://www.amoma.com/hotel.php?key=...ghId=543910217
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Fast det var med stor bra frukostbuffé, men billigt ändå
  6. 3
    Fast det var med stor bra frukostbuffé, men billigt ändå
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Tågen går väl hela natten?

    Såvitt jag kan se verkar de gå i jämn ström hela natten, avgång från Malmö C:
    03:33
    04:13
    04:33
    04:53
    05:13

    etc. Att bo i Malmö känns som ett alternativ fortfarande

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Tågen går väl hela natten? Såvitt jag kan se verkar de gå i jämn ström hela natten, avgång från Malmö C:
    03:33
    04:13
    04:33
    04:53
    05:13

    etc. Att bo i Malmö känns som ett alternativ fortfarande
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Och tågen stannar ju precis vid terminalen, så man behöver inte gå någon länge sträcka.

    Så kolla av Malmö (25 minuter från Kastrup med tåg) alternativ Hyllie (20 minuter med tåg)
  10. 5
    Och tågen stannar ju precis vid terminalen, så man behöver inte gå någon länge sträcka.

    Så kolla av Malmö (25 minuter från Kastrup med tåg) alternativ Hyllie (20 minuter med tåg)
  11. Medlem sedan
    Jun 2012
    #6
    Måste hoppa på tåget 9 mil från Malmö...och de går inte så ofta��
    Ska kolla amoma.
  12. 6
    Måste hoppa på tåget 9 mil från Malmö...och de går inte så ofta��
    Ska kolla amoma.
  13. Medlem sedan
    Jun 2012
    #7
    Hur kom ni till flygplatsen,lolouise?
    Taxi,metro ?
  14. 7
    Hur kom ni till flygplatsen,lolouise?
    Taxi,metro ?
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Men ni kan hoppa av i Malmö eller Hyllie, sova där om ni inte prompt ska sova vid Kastrup.

    Jag ville bara hjälpa er med mer alternativ än (svindyra ? ) flygplatshotell
  16. 8
    Men ni kan hoppa av i Malmö eller Hyllie, sova där om ni inte prompt ska sova vid Kastrup.

    Jag ville bara hjälpa er med mer alternativ än (svindyra ? ) flygplatshotell
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Är ju enklare att bo på (det finns hotell inne på flygplatsområdet också) eller runt Kastrup. Finns ju alla prisklasser. Känns tryggt att kunna promenera till ett tidigt flyg om det till äventyrs skulle vara störningar i tågtrafiken. Det tycker jag är skönt iaf.
  18. 9
    Är ju enklare att bo på (det finns hotell inne på flygplatsområdet också) eller runt Kastrup. Finns ju alla prisklasser. Känns tryggt att kunna promenera till ett tidigt flyg om det till äventyrs skulle vara störningar i tågtrafiken. Det tycker jag är skönt iaf.
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    Det gårgratis shuttlebuss till och från hotellet. Men man kan gå oxå men tar nog 15-20 minuter.
  20. 10
    Det gårgratis shuttlebuss till och från hotellet. Men man kan gå oxå men tar nog 15-20 minuter.
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11
    Amoma är bokningssajten jag bokade via, hotellet heter quality hotel airport dan
  22. 11
    Amoma är bokningssajten jag bokade via, hotellet heter quality hotel airport dan
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Vi betalade 700:- för ett dubbelrum inkl frukostbuffe för 2 personer. Tror snarare det är dyrare i Sverige....Vad har alla emot att bo på/runt Kastrup, det är väl himla bekvämt och tryggt att kunna gå tilol flygplatsen....Fattar inte varför alla kommentarer prompt går ut på att man måste bo på hotell i Sverige när man ska flyga från Danmark. Ska jag flyga från Kastrup väljer jag att sova på hotell i Danmark nära flygplatsen hade jag flugit från Sverige hade jag såklart valt att bo på hotell i Sverige....suck (ja jag vet att det går tåg, men varför inte hoppa av tåget vid Kastrup dagen/kvällen innan och sova på hotell där istället för att hoppa av i Malmö eller Hyllie, det är ju att krångla till det.
  24. 12
    Vi betalade 700:- för ett dubbelrum inkl frukostbuffe för 2 personer. Tror snarare det är dyrare i Sverige....Vad har alla emot att bo på/runt Kastrup, det är väl himla bekvämt och tryggt att kunna gå tilol flygplatsen....Fattar inte varför alla kommentarer prompt går ut på att man måste bo på hotell i Sverige när man ska flyga från Danmark. Ska jag flyga från Kastrup väljer jag att sova på hotell i Danmark nära flygplatsen hade jag flugit från Sverige hade jag såklart valt att bo på hotell i Sverige....suck (ja jag vet att det går tåg, men varför inte hoppa av tåget vid Kastrup dagen/kvällen innan och sova på hotell där istället för att hoppa av i Malmö eller Hyllie, det är ju att krångla till det.
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Nyfiken. VARFÖR ska man nödvändigtvis sova på hotell i Malmö när man ska flyga från Kastrup och det finns många hotell i alla prisklasser på/runt flygplatsen...Varför komplicera det hela?
  26. 13
    Nyfiken. VARFÖR ska man nödvändigtvis sova på hotell i Malmö när man ska flyga från Kastrup och det finns många hotell i alla prisklasser på/runt flygplatsen...Varför komplicera det hela?
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    900:- kostar det just nu ser jag för ett dubbelrum inkl frukost på Quality Hotel airport Dan....är det svindyrt? Var finns det billigare hotell i Sverige? Det brukar vara dubbelt så dyrt i Sverige...
  28. 14
    900:- kostar det just nu ser jag för ett dubbelrum inkl frukost på Quality Hotel airport Dan....är det svindyrt? Var finns det billigare hotell i Sverige? Det brukar vara dubbelt så dyrt i Sverige...
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    Har jag sagt "nödvändigtvis"?

    Det jag visade var att det finns fler alternativ och att påståendet om att man måste ta ett tåg kl 01:00 (eller om det nu var 03:00) inte stämmer. Jag har inte sagt något om att man nödvändigtvis måste bo i Malmö. Du verkar läsa in en massa i mitt inlägg som inte står där.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    Har jag sagt "nödvändigtvis"? Det jag visade var att det finns fler alternativ och att påståendet om att man måste ta ett tåg kl 01:00 (eller om det nu var 03:00) inte stämmer. Jag har inte sagt något om att man nödvändigtvis måste bo i Malmö. Du verkar läsa in en massa i mitt inlägg som inte står där.
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #16
    Instämmer, jag föreslog Hyllie och Malmö för att det skulle finnas mer alternativ och att de är realistiska.
    Så om Kimlan inte hittar ett flygplatshotell med rimlig kostnad, så kan det vara värt att även titta på Malmö och Hyllie.
  32. 16
    Instämmer, jag föreslog Hyllie och Malmö för att det skulle finnas mer alternativ och att de är realistiska.
    Så om Kimlan inte hittar ett flygplatshotell med rimlig kostnad, så kan det vara värt att även titta på Malmö och Hyllie.
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Jo men det finns ju billigare hotell i Danmark som sagt. Eller är 700:- för ett dubbelrum med frukostbuffé inte billigt? I Sverige är det säkert minst dubbelt så dyrt...Och det finns säkert minst 30-40 hotell i Kastrupområdet (inte bara flygplatsområdet utan stadsdelen Kastrup) Finns allt från extremt lågpris till lyx, så fler alternativ finns det väl knappast behov av....Ungefär som att: hittar du inte hotell i Lund när du ska dit på ngt evenemang kan du väl bo på hotell i Hyllie/Malmö. Varför liksom...verkar så konstigt.
  34. 17
    Jo men det finns ju billigare hotell i Danmark som sagt. Eller är 700:- för ett dubbelrum med frukostbuffé inte billigt? I Sverige är det säkert minst dubbelt så dyrt...Och det finns säkert minst 30-40 hotell i Kastrupområdet (inte bara flygplatsområdet utan stadsdelen Kastrup) Finns allt från extremt lågpris till lyx, så fler alternativ finns det väl knappast behov av....Ungefär som att: hittar du inte hotell i Lund när du ska dit på ngt evenemang kan du väl bo på hotell i Hyllie/Malmö. Varför liksom...verkar så konstigt.
  35. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #18

    Det kanske det gör

    Det hotell du tipsade om verkade ta 1600:- natten för ett dubbelrum som normalpris så nog kan det behövas alternativ alltid. Visst, hittar hon ett hotell nära flygplatsen till bra pris så är ju allt frid och fröjd. Om hon _inte_ gör det är det bra med andra alternativ. Danska kronan står ju i över 1,30 numera.

    Ja att bo i Malmö när man skall på evenemang i Lund låter mycket rimligt - om man har svårt att hitta ett bra boende i Lund!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  36. 18
    Det kanske det gör Det hotell du tipsade om verkade ta 1600:- natten för ett dubbelrum som normalpris så nog kan det behövas alternativ alltid. Visst, hittar hon ett hotell nära flygplatsen till bra pris så är ju allt frid och fröjd. Om hon _inte_ gör det är det bra med andra alternativ. Danska kronan står ju i över 1,30 numera.

    Ja att bo i Malmö när man skall på evenemang i Lund låter mycket rimligt - om man har svårt att hitta ett bra boende i Lund!
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #19
    Jag hade nog valt ett billigt vandrarhem om jag inte var intresserad av det där extra som ett hotell kan ge.
  38. 19
    Jag hade nog valt ett billigt vandrarhem om jag inte var intresserad av det där extra som ett hotell kan ge.
  39. Medlem sedan
    Jun 2012
    #20
    Hrmm tack för hemsidan lolouise .
    Det ska bli ett hotell i Kastrup/flygplatsen i alla fall!
  40. 20
    Hrmm tack för hemsidan lolouise .
    Det ska bli ett hotell i Kastrup/flygplatsen i alla fall!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar