helts desperat!!!!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2016
    #1

    helts desperat!!!!

    är en 4 barnsmor med lång tråkig bakrund som hemlös heoinist. idag hr jag varit ren över fyra år fått en träningsbostad och ett barnhar flyttat hema från fosterhemmet på heltid med siktet på att så småningom ha alla barnen och familjen samlad igen. då jag som sagt varit hemlös och sovit i portar,husvagnar osv jag inte en enda julsak såklrt men jag hade sparat sen i somras av socbidraget i en sån tändsticksask modell större. sen fick jag ryggskott o dotern ville städa skåp o lådor vilket gjorde att jag bytte gömställe och nu hittr jag inte julpengarna!!!! och dom var mitt allt för att kunna fira vår första jul ihop på över fem års tid och jag hittar dom inte!!!! så snäll jag bönfaller och ber finns det nån synsk därute som kan hjälp mig eller förmedla mig kontakt till nån snälla gör det....har inte prostituerat mig en gång sen jag blev ren men för tt mina barn ska kunna få gran, några enklare klappar,lite julpynt i föstren och julbord före kalla anka gör jag vad som helst. men jag VILL INTE!!!!! här är min mail snälla snälla maila om ni kan hjälp på nått vis?? har även en rosa ipad från apple och en helt ny peak performance dunjacka stl small att säla om nån e intresseradplus massa andra märkesprylar bara fråga på gör vad som helst hellre än ställer mig på stritan igen...
  2. 1
    helts desperat!!!! är en 4 barnsmor med lång tråkig bakrund som hemlös heoinist. idag hr jag varit ren över fyra år fått en träningsbostad och ett barnhar flyttat hema från fosterhemmet på heltid med siktet på att så småningom ha alla barnen och familjen samlad igen. då jag som sagt varit hemlös och sovit i portar,husvagnar osv jag inte en enda julsak såklrt men jag hade sparat sen i somras av socbidraget i en sån tändsticksask modell större. sen fick jag ryggskott o dotern ville städa skåp o lådor vilket gjorde att jag bytte gömställe och nu hittr jag inte julpengarna!!!! och dom var mitt allt för att kunna fira vår första jul ihop på över fem års tid och jag hittar dom inte!!!! så snäll jag bönfaller och ber finns det nån synsk därute som kan hjälp mig eller förmedla mig kontakt till nån snälla gör det....har inte prostituerat mig en gång sen jag blev ren men för tt mina barn ska kunna få gran, några enklare klappar,lite julpynt i föstren och julbord före kalla anka gör jag vad som helst. men jag VILL INTE!!!!! här är min mail snälla snälla maila om ni kan hjälp på nått vis?? har även en rosa ipad från apple och en helt ny peak performance dunjacka stl small att säla om nån e intresseradplus massa andra märkesprylar bara fråga på gör vad som helst hellre än ställer mig på stritan igen...
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Man brukar kunna få en julstjärna och några enklare julsaker av kyrkan om man har barn hemma, åtminstone vet jag att man får det här. På några ställen kostar en julstjärna bara en tia dessutom. Jag tror ditt barn hellre skippar julklapp än att ha en mamma som prostituerar sig faktiskt - att ens uttala den tanken när man uppenbarligen kämpar på att ens få behålla sina barn förstår jag inte.
  4. 2
    Man brukar kunna få en julstjärna och några enklare julsaker av kyrkan om man har barn hemma, åtminstone vet jag att man får det här. På några ställen kostar en julstjärna bara en tia dessutom. Jag tror ditt barn hellre skippar julklapp än att ha en mamma som prostituerar sig faktiskt - att ens uttala den tanken när man uppenbarligen kämpar på att ens få behålla sina barn förstår jag inte.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Jag funderar lite hur du resonerar kring att du i första hand tänker tanken att prostituera dig, när du sen säger att du har en Ipad och en ny märkesdunjacka och andra märkesgrejer hemma?... Är det inte smidigast att bara sälja nåt (annat än sig själv)?...
  6. 3
    Jag funderar lite hur du resonerar kring att du i första hand tänker tanken att prostituera dig, när du sen säger att du har en Ipad och en ny märkesdunjacka och andra märkesgrejer hemma?... Är det inte smidigast att bara sälja nåt (annat än sig själv)?...
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag antar att "säla" betyder just sälja (i slutet av det röriga inlägget), så den tanken verkar finnas (men inte som första- eller andrahandstanke?).
  8. 4
    Jag antar att "säla" betyder just sälja (i slutet av det röriga inlägget), så den tanken verkar finnas (men inte som första- eller andrahandstanke?).
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Jo precis, det förstod jag också. Men hur tanken på att prostituera sig dök upp före tanken på att sälja av lite "märkesgrejer" som man har hemma, det förstod jag inte.
  10. 5
    Jo precis, det förstod jag också. Men hur tanken på att prostituera sig dök upp före tanken på att sälja av lite "märkesgrejer" som man har hemma, det förstod jag inte.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Kontakta kyrkan! Det är det jag vet kan hjälpa. Oavsett var man bor.

    Sen finns det olika hjälp på olika orter. Googla, kolla fb.
  12. 6
    Kontakta kyrkan! Det är det jag vet kan hjälpa. Oavsett var man bor.

    Sen finns det olika hjälp på olika orter. Googla, kolla fb.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Nej det är en märklig ordning...
  14. 7
    Nej det är en märklig ordning...
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Vänd dig till Kyrkan och majblomman.
    Hur ser det ut med stödverksamhet för fd narkomaner? Det finns nog de som kan hjälpa dig nu.
    Du ska inte behöva sälja dig själv och nej, jag tycker inte heller du ska sälja din dator.
    På facebook finns något som heter giving people som också hjälper folk i en svår sits.
  16. 8
    Vänd dig till Kyrkan och majblomman.
    Hur ser det ut med stödverksamhet för fd narkomaner? Det finns nog de som kan hjälpa dig nu.
    Du ska inte behöva sälja dig själv och nej, jag tycker inte heller du ska sälja din dator.
    På facebook finns något som heter giving people som också hjälper folk i en svår sits.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Utöver de tips du fick av övriga här vill jag bara påminna dig om att det finns viktigare saker än julbord och julklappar för dina barn: och det är att få sin mamma tillbaka och att få vara tillsammans med dig.

    Nu vill jag inte påstå att jag saknat något under min barndom eller hade det speciellt svårt, men det fanns tillfällen då min mamma ordnade barnkalas för min syster i en tom (ommöblerad) lägenhet, för vi hade helt enkelt inga möbler utom sängar och campingbord och stolar och liknande situationer. Och vet du vad - det spelade absolut ingen roll, även om barnen runt omkring oss levde i medelklassfamiljer. Vi hade en riktigt stark känsla av gemenskap i vår lilla familj och framför allt en stor medvetenhet om att med tak över huvudet, mat på bordet (det var inte det lättaste för mamma alla gånger heller) och kläder på kroppen (vi fick ärva mycket av kompisarna), så behövdes det inte så mycket mer än att vi fick vara tillsammans. Med det vill jag bara säga: skapa inte en onödig press på dig själv att ordna med den perfekta julen till dina barn. Det är dig de behöver mer än allt det där andra. Så ja, ta hjälp där det finns hjälp att få, men gör dig inte tokig att det måste bli så himla perfekt.
  18. 9
    Utöver de tips du fick av övriga här vill jag bara påminna dig om att det finns viktigare saker än julbord och julklappar för dina barn: och det är att få sin mamma tillbaka och att få vara tillsammans med dig.

    Nu vill jag inte påstå att jag saknat något under min barndom eller hade det speciellt svårt, men det fanns tillfällen då min mamma ordnade barnkalas för min syster i en tom (ommöblerad) lägenhet, för vi hade helt enkelt inga möbler utom sängar och campingbord och stolar och liknande situationer. Och vet du vad - det spelade absolut ingen roll, även om barnen runt omkring oss levde i medelklassfamiljer. Vi hade en riktigt stark känsla av gemenskap i vår lilla familj och framför allt en stor medvetenhet om att med tak över huvudet, mat på bordet (det var inte det lättaste för mamma alla gånger heller) och kläder på kroppen (vi fick ärva mycket av kompisarna), så behövdes det inte så mycket mer än att vi fick vara tillsammans. Med det vill jag bara säga: skapa inte en onödig press på dig själv att ordna med den perfekta julen till dina barn. Det är dig de behöver mer än allt det där andra. Så ja, ta hjälp där det finns hjälp att få, men gör dig inte tokig att det måste bli så himla perfekt.
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Kyrkorna är, som flera redan har skrivit, fenomenalt duktiga på att hitta lösningar. Annars hade jag kontaktat Ria, som numer heter Hela människan. I min gamla hemstad har de alltid ordnat julfirande och varit väldigt inriktade på att barn ska ha det bra.

    Inom NA borde de ju också ha massor av tips.
  20. 10
    Kyrkorna är, som flera redan har skrivit, fenomenalt duktiga på att hitta lösningar. Annars hade jag kontaktat Ria, som numer heter Hela människan. I min gamla hemstad har de alltid ordnat julfirande och varit väldigt inriktade på att barn ska ha det bra.

    Inom NA borde de ju också ha massor av tips.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Du får inte sälja här men Blocket är kanon det du kan få för jackan (varför köpte du den??) och iPaden räcker till betydligt mer än en trevlig julklapp från second hand eller loppis, nån stake/stjärna från samma ställen och lite basic julmat (som i många fall är billigt).

    Sälj sen av även dina andra märkesprylar för mer långsiktigt stabilare ekonomi
  22. 11
    Du får inte sälja här men Blocket är kanon det du kan få för jackan (varför köpte du den??) och iPaden räcker till betydligt mer än en trevlig julklapp från second hand eller loppis, nån stake/stjärna från samma ställen och lite basic julmat (som i många fall är billigt).

    Sälj sen av även dina andra märkesprylar för mer långsiktigt stabilare ekonomi
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar