Paket till hemlösa?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Paket till hemlösa?

    Inte flyktingar, inte tiggare. Bara hemlösa.....


    Schampo, deo, strumpor, bindor (kvinna), godis, handskar.....

    Mer då?
  2. 1
    Paket till hemlösa? Inte flyktingar, inte tiggare. Bara hemlösa.....


    Schampo, deo, strumpor, bindor (kvinna), godis, handskar.....

    Mer då?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Fråga Frälsis eller Stadsmissionen

    De borde ju veta tycker man vad som egentligen behövs och vad som kommer att användas. En poncho kommer jag spontant att tänka på som användbar.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Fråga Frälsis eller Stadsmissionen De borde ju veta tycker man vad som egentligen behövs och vad som kommer att användas. En poncho kommer jag spontant att tänka på som användbar.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Här i stan har vi en ekumenisk social kassa som drivs av en av församlingarna. De går ut med listor så här i jultider med grejer som behövs och sedan delas det ut julkassar närmare jul. Vänd dig till närmaste församling, så får du nog massor av tips, även om du inte vill hjälpa genom just deras organisation.
  6. 3
    Här i stan har vi en ekumenisk social kassa som drivs av en av församlingarna. De går ut med listor så här i jultider med grejer som behövs och sedan delas det ut julkassar närmare jul. Vänd dig till närmaste församling, så får du nog massor av tips, även om du inte vill hjälpa genom just deras organisation.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Fråga på en lokal organisation som jobbar med hemlösa just i din kommun. De känner till förutsättningarna mycket bättre.
  8. 4
    Fråga på en lokal organisation som jobbar med hemlösa just i din kommun. De känner till förutsättningarna mycket bättre.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    tror knappast du via nån organisation kan villkora din gåva med att ingen flykting eller tiggare ska få den då får du själv leta upp nån hemlös och intervjua denna och se om den uppfyller dina krav
  10. 5
    tror knappast du via nån organisation kan villkora din gåva med att ingen flykting eller tiggare ska få den då får du själv leta upp nån hemlös och intervjua denna och se om den uppfyller dina krav
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Ja, det är nog en mysig sak att få för vem som hest.

    Jo, jag har varit i kontakt med RIA i vår kommun och frågat dem. Listan jag skrev i TS var från dem. Eller ja, de skrev hygienartiklar och handskar.
  12. 6
    Ja, det är nog en mysig sak att få för vem som hest.

    Jo, jag har varit i kontakt med RIA i vår kommun och frågat dem. Listan jag skrev i TS var från dem. Eller ja, de skrev hygienartiklar och handskar.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Jo, jag harredan varit i kontakt med RIA i vår kommun och frågat dem. Listan jag skrev i TS var från dem. Eller ja, de skrev hygienartiklar och handskar.

    Så jag tänkte ge via dem alltså.
  14. 7
    Jo, jag harredan varit i kontakt med RIA i vår kommun och frågat dem. Listan jag skrev i TS var från dem. Eller ja, de skrev hygienartiklar och handskar.

    Så jag tänkte ge via dem alltså.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Som jag skrivit ovan också: Jo, jag har varit i kontakt med RIA i vår kommun och frågat dem. Listan jag skrev i TS var från dem. Eller ja, de skrev hygienartiklar och handskar.

  16. 8
    Som jag skrivit ovan också: Jo, jag har varit i kontakt med RIA i vår kommun och frågat dem. Listan jag skrev i TS var från dem. Eller ja, de skrev hygienartiklar och handskar.

  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Nej men kära nån, är inget villkor/eller alls. Bara att som jag känner till det så är det hemlösa/utsatta i vår kommun som är de som finns i organisationen. Därför specade jag det så som i min TS.

    Jag har alltså varit i kontakt med RIA i vår kommun och frågat dem. Listan jag skrev i TS var från dem. Eller ja, de skrev hygienartiklar och handskar.
  18. 9
    Nej men kära nån, är inget villkor/eller alls. Bara att som jag känner till det så är det hemlösa/utsatta i vår kommun som är de som finns i organisationen. Därför specade jag det så som i min TS.

    Jag har alltså varit i kontakt med RIA i vår kommun och frågat dem. Listan jag skrev i TS var från dem. Eller ja, de skrev hygienartiklar och handskar.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Då har de väl hyfsad koll på vad som behövs. Tänkte du dig som "extra omtanke" eller så? Då kan väl kanske ett presentkort på bio eller något annat som känns som extremt lyxigt vara något?
  20. 10
    Då har de väl hyfsad koll på vad som behövs. Tänkte du dig som "extra omtanke" eller så? Då kan väl kanske ett presentkort på bio eller något annat som känns som extremt lyxigt vara något?
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Japp, så tänkte jag.

    Tack för förslag.
  22. 11
    Japp, så tänkte jag.

    Tack för förslag.
  23. Medlem sedan
    Nov 1998
    #12
    Pantflaskor och -burkar

    Både till hemlösa och tiggare.
  24. 12
    Pantflaskor och -burkar

    Både till hemlösa och tiggare.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar