Goodiebag, vad stoppa i?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Goodiebag, vad stoppa i?

    Hmmm, om man bjuder in till fest pga att man fyller jämnt. Och vill ställa en goodiebag i allas rum. Skulle ni göra den utifrån personen? Eller alla får samma, utifrån vad?
  2. 1
    Goodiebag, vad stoppa i? Hmmm, om man bjuder in till fest pga att man fyller jämnt. Och vill ställa en goodiebag i allas rum. Skulle ni göra den utifrån personen? Eller alla får samma, utifrån vad?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Jag tror att just det här diskuterades för ett tag sedan, eller också blandar jag ihop det med något annat. Vi har i alla fall givit sylt- och marmelad till alla som kom på bröllopsfesten. Ville man ta så fick man, ville man inte så slapp man. Rätt praktiskt. Vi ställde allt på ett bord i festlokalen.

    Mamma och pappa hade salt på sin sjuttioårsfest. Samma princip, ta om du vill ha.

    Ta det som är enkelt och som du själv hade tyckt varit kul att få. Någon lokalt producerad t.ex. senap och ett litet tack för att du kom räcker ju.
  4. 2
    Jag tror att just det här diskuterades för ett tag sedan, eller också blandar jag ihop det med något annat. Vi har i alla fall givit sylt- och marmelad till alla som kom på bröllopsfesten. Ville man ta så fick man, ville man inte så slapp man. Rätt praktiskt. Vi ställde allt på ett bord i festlokalen.

    Mamma och pappa hade salt på sin sjuttioårsfest. Samma princip, ta om du vill ha.

    Ta det som är enkelt och som du själv hade tyckt varit kul att få. Någon lokalt producerad t.ex. senap och ett litet tack för att du kom räcker ju.
  5. Medlem sedan
    Feb 2016
    #3
    Frågade du inte detta, och fick en massa svar, för ett tag sedan?
  6. 3
    Frågade du inte detta, och fick en massa svar, för ett tag sedan?
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Jo, det var nog så. Var nog tom jag som initierade det....
  8. 4
    Jo, det var nog så. Var nog tom jag som initierade det....
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Massa svar vet jag inte, men jag har tänkt på detta länge......
  10. 5
    Massa svar vet jag inte, men jag har tänkt på detta länge......
  11. Medlem sedan
    Feb 2016
    #6
    Tror samma svar är applicerbara nu
  12. 6
    Tror samma svar är applicerbara nu
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Du har ställt samma fråga innan, så du kan googla svaren om
    du inte minns. Eller så gör du en så bra fest att du inte behöver muta med goodie bags, utan gästerna ger dig.
  14. 7
    Du har ställt samma fråga innan, så du kan googla svaren om
    du inte minns. Eller så gör du en så bra fest att du inte behöver muta med goodie bags, utan gästerna ger dig.
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Låter som du har 100 extra gästrum, men annars är väl mini Moët flaskor alltid bra.
  16. 8
    Låter som du har 100 extra gästrum, men annars är väl mini Moët flaskor alltid bra.
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Är det du som fyller år ? Grattis i så fall! Finns det inte något roligt godis som kan representera vad du jobbar med eller t.ex. något fritidsintresse? I så fall kan du ju köra godispåsar. Eller ha ett lösgodisbord så där som kioskerna såg ut när vi var små och de där påsarna med prickar på så får man plocka själv.

    Hur som, gör det enkelt för dig.
  18. 9
    Är det du som fyller år ? Grattis i så fall! Finns det inte något roligt godis som kan representera vad du jobbar med eller t.ex. något fritidsintresse? I så fall kan du ju köra godispåsar. Eller ha ett lösgodisbord så där som kioskerna såg ut när vi var små och de där påsarna med prickar på så får man plocka själv.

    Hur som, gör det enkelt för dig.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Ja, det är de såklart. Men, kanske det finns andra som svarar nu?

    Om du svarade förra gången ( som jag inte ens vet hur och om jag formulerade då) så behöver du såklart inte besvära dig att svara nu!!! :P

    Jag tror inte det är ngn regel som säger att man inte får ställa frågor flera gånger. Så länge man nte gör det typ fem gånger i rad samma dag.

    Jag lyckas inte söka i forumet just nu, får bara sökning på hela sajten.....och det ger så många träffar....
  20. 10
    Ja, det är de såklart. Men, kanske det finns andra som svarar nu?

    Om du svarade förra gången ( som jag inte ens vet hur och om jag formulerade då) så behöver du såklart inte besvära dig att svara nu!!! :P

    Jag tror inte det är ngn regel som säger att man inte får ställa frågor flera gånger. Så länge man nte gör det typ fem gånger i rad samma dag.

    Jag lyckas inte söka i forumet just nu, får bara sökning på hela sajten.....och det ger så många träffar....
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Jo, jag fyller år. Men inte fest förrän i mars. Tack för grattis!

    Vilken kul ide med lösgodisbord! Speciellt eftersom vi inte blir så många och typ hälften är ungdomar, min pappa till godisråtta och så ett barn!
  22. 11
    Jo, jag fyller år. Men inte fest förrän i mars. Tack för grattis!

    Vilken kul ide med lösgodisbord! Speciellt eftersom vi inte blir så många och typ hälften är ungdomar, min pappa till godisråtta och så ett barn!
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Inte en susning

    Jag har inte ens förstått vitsen med en "goodie bag". Räcker det inte med att bjuda på fest?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Inte en susning Jag har inte ens förstått vitsen med en "goodie bag". Räcker det inte med att bjuda på fest?
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Vi ska vara på konferensanläggning.....så, det är inte begränsat till huset där vi har två gästrum och en husvagn endast.

    Inte klart hur många rum som behövs men typ 9-10 iaf. Bara närmsta familjen. Mamma, pappa och syskon med barn och respektive.

    Funderar på olika drycker, tack för tips! Då anpassade efter individ, ålder tex.
  26. 13
    Vi ska vara på konferensanläggning.....så, det är inte begränsat till huset där vi har två gästrum och en husvagn endast.

    Inte klart hur många rum som behövs men typ 9-10 iaf. Bara närmsta familjen. Mamma, pappa och syskon med barn och respektive.

    Funderar på olika drycker, tack för tips! Då anpassade efter individ, ålder tex.
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Jamen såklart det räcker!!

    Jag är bara sån att jag grejar och har mig vid såna tillfällen.

    Med tipspromenader, gourmetbingo, goodiebags, bastumöjligheter och sånghäften tex.....så allt ska kännas som speciellt.

    Vi ska vara fre-sö på en konferensanläggning. Så finns ju många timmar att umgås.
  28. 14
    Jamen såklart det räcker!!

    Jag är bara sån att jag grejar och har mig vid såna tillfällen.

    Med tipspromenader, gourmetbingo, goodiebags, bastumöjligheter och sånghäften tex.....så allt ska kännas som speciellt.

    Vi ska vara fre-sö på en konferensanläggning. Så finns ju många timmar att umgås.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Jag har aldrig varit med om att man måste muta gäster att komma på fest? Hur menar du?

    Kan du berätta hur jag hittar min förra frågeställning, jag lyckas inte söka....tror den gällde ett annat tillfälle. Men, helt samma fråga.

    Jag nämner inte goodiebags i inbjudan, utan är mer en glad överraskning när de checkar in....
  30. 15
    Jag har aldrig varit med om att man måste muta gäster att komma på fest? Hur menar du?

    Kan du berätta hur jag hittar min förra frågeställning, jag lyckas inte söka....tror den gällde ett annat tillfälle. Men, helt samma fråga.

    Jag nämner inte goodiebags i inbjudan, utan är mer en glad överraskning när de checkar in....
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Det kan ju bli hur roligt som helst, lite godissorter från olika uppväxter. Det fanns små rda gummiaktiga fiskar som man kunde köpa för tio öre styck i kiosken på stan hos oss. Det var mina favoriter och det kan fortfarande hända att jag köper rött gummigodis i någon slags fåfäng förhoppning om att det ska smaka likadant. Det gör det ju aldrig, men det kan också bero på att ens smak ändras på 30/35 år
  32. 16
    Det kan ju bli hur roligt som helst, lite godissorter från olika uppväxter. Det fanns små rda gummiaktiga fiskar som man kunde köpa för tio öre styck i kiosken på stan hos oss. Det var mina favoriter och det kan fortfarande hända att jag köper rött gummigodis i någon slags fåfäng förhoppning om att det ska smaka likadant. Det gör det ju aldrig, men det kan också bero på att ens smak ändras på 30/35 år
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Men hon får väl fråga fler gånger om det nu skulle vara så. Precis hur mycket hon vill. Vilken självutnämnd AFF-polis....
  34. 17
    Men hon får väl fråga fler gånger om det nu skulle vara så. Precis hur mycket hon vill. Vilken självutnämnd AFF-polis....
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18
    En självutnämnd AF-polis till...Om hon nu frågat innan, så kan det ju vara bra med flera tips. Och minns man inte så är det ju ännu bättre att fråga igen.
  36. 18
    En självutnämnd AF-polis till...Om hon nu frågat innan, så kan det ju vara bra med flera tips. Och minns man inte så är det ju ännu bättre att fråga igen.
  37. Medlem sedan
    Feb 2016
    #19
    Det där var kul

    Jag antar att It takes one to know one, officer...
  38. 19
    Det där var kul

    Jag antar att It takes one to know one, officer...
  39. Medlem sedan
    Feb 2016
    #20
    Ingen har väl sagt något om nån regel? Förrän du gjorde det nu.
  40. 20
    Ingen har väl sagt något om nån regel? Förrän du gjorde det nu.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar