ja då var ledigheterna slut
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    ja då var ledigheterna slut

    Efter en lång skön ledighet så är vi tillbaka till skola och jobb. Som det ser ut på forumet här känns det som många tagit helt ledigt helt, eller vad gör ni?
  2. 1
    ja då var ledigheterna slut Efter en lång skön ledighet så är vi tillbaka till skola och jobb. Som det ser ut på forumet här känns det som många tagit helt ledigt helt, eller vad gör ni?
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Ledighet ? Har du haft jullov tills nu ?
  4. 2
    Ledighet ? Har du haft jullov tills nu ?
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Barnen började förra onsdagen och jag i måndags
  6. 3
    Barnen började förra onsdagen och jag i måndags
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Jobbar...

    11 timmars arbetsdag idag, det räcker och blir över. Inte hade jag ledigt i mellandagarna heller.
    Nu hade jag ingen semester att ta ut, men jag föredrar nog ändå att bara ta max ett par dagar ledigt mellan ju och nyår, de år det räcker. Jag tar hellre semester på sommaren.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Jobbar... 11 timmars arbetsdag idag, det räcker och blir över. Inte hade jag ledigt i mellandagarna heller.
    Nu hade jag ingen semester att ta ut, men jag föredrar nog ändå att bara ta max ett par dagar ledigt mellan ju och nyår, de år det räcker. Jag tar hellre semester på sommaren.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    11 timmar räcker för en dag
  10. 5
    11 timmar räcker för en dag
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Det är väl nu man ska peka lite vagt och yvigt och ge "vissa" skulden för stiltjen på forumet eftersom de är så dumma!

    Men njäe, det går upp och ner här såväl som i livet utanför. Jag tror många är lite extra trötta just nu också, rutinerna har inte riktigt satt sig än.

    Sonen hann gå första 4-dagarsveckan, sen blev han sjuk. Men imorron är det dags för skola igen om inget nytt händer och jag själv kan kanske få välbehövlig vila så jag orkar käka middag med kollegorna på fredag. Bowlingspelet innan avstår jag från, hoppas kunna spela min korpmatch på måndag i stället, men jag kan alltid hejja på och komma med expertkommentarer 😉
  12. 6
    Det är väl nu man ska peka lite vagt och yvigt och ge "vissa" skulden för stiltjen på forumet eftersom de är så dumma!

    Men njäe, det går upp och ner här såväl som i livet utanför. Jag tror många är lite extra trötta just nu också, rutinerna har inte riktigt satt sig än.

    Sonen hann gå första 4-dagarsveckan, sen blev han sjuk. Men imorron är det dags för skola igen om inget nytt händer och jag själv kan kanske få välbehövlig vila så jag orkar käka middag med kollegorna på fredag. Bowlingspelet innan avstår jag från, hoppas kunna spela min korpmatch på måndag i stället, men jag kan alltid hejja på och komma med expertkommentarer 😉
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Många med influensan nu. Riktigt många som varit sjuk pärlor jullovet.
    Krya på er !
  14. 7
    Många med influensan nu. Riktigt många som varit sjuk pärlor jullovet.
    Krya på er !
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8
    Vad härligt att kunna vara lite ledig över helgerna! Själv jobbar jag på som vanligt, och denna 5-nättersledigheten förgylls med två extra jobbnätter.
  16. 8
    Vad härligt att kunna vara lite ledig över helgerna! Själv jobbar jag på som vanligt, och denna 5-nättersledigheten förgylls med två extra jobbnätter.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Föredrar sommarsemester, så jag har jobbat i mellandagarna.
    Och skolan började redan förra veckan, så vi har vardag sedan ett tag
  18. 9
    Föredrar sommarsemester, så jag har jobbat i mellandagarna.
    Och skolan började redan förra veckan, så vi har vardag sedan ett tag
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    Snart dags för nya jobbet?
    Jo det var härligt att Vara lediga så länge. Känner mig nöjd och utvilad
  20. 10
    Snart dags för nya jobbet?
    Jo det var härligt att Vara lediga så länge. Känner mig nöjd och utvilad
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Måste jag välja så håller jag med. Hade komp jag tog ut efter ett projektjobb.
    Barnen började även här förra veckan. Så jag hade några dagar helt själv.
  22. 11
    Måste jag välja så håller jag med. Hade komp jag tog ut efter ett projektjobb.
    Barnen började även här förra veckan. Så jag hade några dagar helt själv.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Njaee gör inget mer...

    än jobbar i kolgruvan. Har inte tagit ledig härifrån men här är numera glest mellan inläggen och de är stundtals rätt tråkiga också så det blir inte av att man skriver något. Sen blir man inte heller mer pepp när man ser vissa som ska in här och trolla.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Njaee gör inget mer... än jobbar i kolgruvan. Har inte tagit ledig härifrån men här är numera glest mellan inläggen och de är stundtals rätt tråkiga också så det blir inte av att man skriver något. Sen blir man inte heller mer pepp när man ser vissa som ska in här och trolla.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Barnen började skolan i förra veckan, så nu är det vardag igen, rätt skönt. Dagarna går fort och nu är det skönt att veta att vi går mot ljusare tider för var dag.
  26. 13
    Barnen började skolan i förra veckan, så nu är det vardag igen, rätt skönt. Dagarna går fort och nu är det skönt att veta att vi går mot ljusare tider för var dag.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Det smög ju sig, han var visst inte frisk än ändå den där sonen. Ååå ridå!
  28. 14
    Det smög ju sig, han var visst inte frisk än ändå den där sonen. Ååå ridå!
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Ungarna och moderaten har varit sjuka delar av lovet men nu verkar alla vara rätt okej igen. Peppar, peppar. Jag sitter och skriver på en ansökan till regionen, det går rätt långsamt. På måndag blir det ny spruta i axeln så då kommer det att gå lite bättre, det är jäkligt segt att vara enarmad.

    Nämen annars är det väl bra, tränar som vanligt, vintersår en del och till helgen blir det några skojiga grejer.
  30. 15
    Ungarna och moderaten har varit sjuka delar av lovet men nu verkar alla vara rätt okej igen. Peppar, peppar. Jag sitter och skriver på en ansökan till regionen, det går rätt långsamt. På måndag blir det ny spruta i axeln så då kommer det att gå lite bättre, det är jäkligt segt att vara enarmad.

    Nämen annars är det väl bra, tränar som vanligt, vintersår en del och till helgen blir det några skojiga grejer.
  31. Medlem sedan
    Nov 2000
    #16
    2,5 veckor kvar..... börjar bli lite pirrigt!
  32. 16
    2,5 veckor kvar..... börjar bli lite pirrigt!
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Jobbar för fullt! Är inne i en hektisk arbetsperiod och har ganska mycket privat också vilket gör att aff-tiden är krympt. Tycker generellt att livet känns bra. Känner att jag börjar återhämta mig något efter en halvårslång period av krämpor (inget superallvarligt som krävt sjukskrivning eller så men en långdragen pneumoni med komplikationer som inte velat ge med sig). Det har blivit ljusare ute vilket är positivt och en längre ledighet närmar sig.
  34. 17
    Jobbar för fullt! Är inne i en hektisk arbetsperiod och har ganska mycket privat också vilket gör att aff-tiden är krympt. Tycker generellt att livet känns bra. Känner att jag börjar återhämta mig något efter en halvårslång period av krämpor (inget superallvarligt som krävt sjukskrivning eller så men en långdragen pneumoni med komplikationer som inte velat ge med sig). Det har blivit ljusare ute vilket är positivt och en längre ledighet närmar sig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar