Restips USA
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Restips USA

    I sommar tänkte vi bila runt de stora sjöarna, vi kommer att flyga till och från Chicago och ha ungefär tre veckor på oss. Eftersom sjöarna ligger i 8 olika stater är området jättestort och jag försöker bryta ner det så att det blir en görlig road-trip -vi vill inte sitta i bilen hela tiden! En vag aning om vad vi helst vill se har vi, men har någon här rest i området och har tips som är litet mer udda, eller någon stad, ett museum, en nationalpark eller liknande som en kanske inte uppenbart tänker på men absolut inte bör missa tar jag tacksamt emot tips. Vi planerar också att inkludera Canada, så tips i Ontario-provinsen tar jag också gärna.
  2. 1
    Restips USA I sommar tänkte vi bila runt de stora sjöarna, vi kommer att flyga till och från Chicago och ha ungefär tre veckor på oss. Eftersom sjöarna ligger i 8 olika stater är området jättestort och jag försöker bryta ner det så att det blir en görlig road-trip -vi vill inte sitta i bilen hela tiden! En vag aning om vad vi helst vill se har vi, men har någon här rest i området och har tips som är litet mer udda, eller någon stad, ett museum, en nationalpark eller liknande som en kanske inte uppenbart tänker på men absolut inte bör missa tar jag tacksamt emot tips. Vi planerar också att inkludera Canada, så tips i Ontario-provinsen tar jag också gärna.
  3. Christopher är inte uppkopplad
    Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Kanske titta inom Skattkammarön?

    Nej, inte Robert Louis Stevenssons variant utan den som ligger i sjön Mindemoya som i sin tur ligger på ön Manitoulin Island i Huronsjön. Det är världens största ö som ligger i en sjö på en ö i en sjö(!)

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Kanske titta inom Skattkammarön? Nej, inte Robert Louis Stevenssons variant utan den som ligger i sjön Mindemoya som i sin tur ligger på ön Manitoulin Island i Huronsjön. Det är världens största ö som ligger i en sjö på en ö i en sjö(!)
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Tack! Det lät spännande, skriver upp det på listan över tänkbara stopp.
  6. 3
    Tack! Det lät spännande, skriver upp det på listan över tänkbara stopp.
  7. Christopher är inte uppkopplad
    Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Nåja

    Det är säkert inget dramatiskt där, om man ens kan komma ut på ön, men det är en kul kuriosagrej. Jag har inte rest i området så jag har inga insidertips att komma med.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Nåja Det är säkert inget dramatiskt där, om man ens kan komma ut på ön, men det är en kul kuriosagrej. Jag har inte rest i området så jag har inga insidertips att komma med.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Fast det var precis så jag tänkte. Det är en sådan där knäpp grej som skulle locka delar av min familj. Är det inte långt från annat kan åtminstone området vara intressant tänkte jag. Men vi får se, det finns mycket att utforska i trakterna.
  10. 5
    Fast det var precis så jag tänkte. Det är en sådan där knäpp grej som skulle locka delar av min familj. Är det inte långt från annat kan åtminstone området vara intressant tänkte jag. Men vi får se, det finns mycket att utforska i trakterna.
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    När jag var I Michigan var vi på Mackinac Island (I Lake Huron) och vi åkte också over den långa Mackinac Bridge (https://en.wikipedia.org/wiki/Mackinac_Bridge).
    I Dearborn finns Greenfield Village https://www.thehenryford.org/visit/greenfield-village/. Det är ett museum med gamla byggnader. Jag tyckte det var fint när jag var där 1986.
    I Dearborn finns nog Ford museum också. Fords huvudkontor ligger där.
  12. 6
    När jag var I Michigan var vi på Mackinac Island (I Lake Huron) och vi åkte också over den långa Mackinac Bridge (https://en.wikipedia.org/wiki/Mackinac_Bridge).
    I Dearborn finns Greenfield Village https://www.thehenryford.org/visit/greenfield-village/. Det är ett museum med gamla byggnader. Jag tyckte det var fint när jag var där 1986.
    I Dearborn finns nog Ford museum också. Fords huvudkontor ligger där.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Tack! Ford-museet har vi pratat om, men Greenfield Village hade jag inte koll på. Vi har inte bokat ännu och kom nästan av oss igen efter helgens nyhetsrapportering men åker vi så kommer dina tips väl till hands!
  14. 7
    Tack! Ford-museet har vi pratat om, men Greenfield Village hade jag inte koll på. Vi har inte bokat ännu och kom nästan av oss igen efter helgens nyhetsrapportering men åker vi så kommer dina tips väl till hands!
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Jag har bara åkt en liten del av vägen som du beskriver, men jag har ett par tips:

    -Six Flags Great America. Ett nöjesfält med häftiga berg-och-dalbanor. Det passar bra om man har större barn eller tonåringar. Det ligger i nordöstra Illinois.
    -Illinois Beach State Park. Det är inget måste och ingen spektakulär upplevelse. Men det var en trevlig vandringsstig, med vacker strandnatur. (Och strand också för den delen.) Den ligger också i nordöstra Illinois; vid Lake Michigan, precis söder om gränsen till Wisconsin.
  16. 8
    Jag har bara åkt en liten del av vägen som du beskriver, men jag har ett par tips:

    -Six Flags Great America. Ett nöjesfält med häftiga berg-och-dalbanor. Det passar bra om man har större barn eller tonåringar. Det ligger i nordöstra Illinois.
    -Illinois Beach State Park. Det är inget måste och ingen spektakulär upplevelse. Men det var en trevlig vandringsstig, med vacker strandnatur. (Och strand också för den delen.) Den ligger också i nordöstra Illinois; vid Lake Michigan, precis söder om gränsen till Wisconsin.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    Tack! Vacker strandnatur låter bra tycker jag, det behöver inte nödvändigtvis vara spektakulärt. Oftast är det väl det icke-spektakulära man minns sedan... Våra tonåringar vill till Cedar Point, som väl skall ha högst eller längst eller flest (minns inte så noga) berg- och dalbanor. De har varit rätt övertygande, så det blir nog ett besök där, men kanske skall vi göra en jämförelse med Six Flags innan vi spikar helt.
  18. 9
    Tack! Vacker strandnatur låter bra tycker jag, det behöver inte nödvändigtvis vara spektakulärt. Oftast är det väl det icke-spektakulära man minns sedan... Våra tonåringar vill till Cedar Point, som väl skall ha högst eller längst eller flest (minns inte så noga) berg- och dalbanor. De har varit rätt övertygande, så det blir nog ett besök där, men kanske skall vi göra en jämförelse med Six Flags innan vi spikar helt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar