Tid på toa ensam.....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Tid på toa ensam.....

    Ja, det har ju många av oss numer, då vi inte har småbarn. Var nyss på toa.....vi har numer en stor toa uppe som våra ungdomar inte använder. Typ 6*7 meter (ja, stegade inför detta inlägg).

    Insåg att jag inte ens låste, trots att pojkarna skulle typ dö om de såg mig på "tronen".

    Låser ni toan, får ni vara ifred där?
  2. 1
    Tid på toa ensam..... Ja, det har ju många av oss numer, då vi inte har småbarn. Var nyss på toa.....vi har numer en stor toa uppe som våra ungdomar inte använder. Typ 6*7 meter (ja, stegade inför detta inlägg).

    Insåg att jag inte ens låste, trots att pojkarna skulle typ dö om de såg mig på "tronen".

    Låser ni toan, får ni vara ifred där?
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Men ååååh, missade varför de inte använder den. Den är med dörr från vårt sovrum. Men också en dörr från sovrumskorridoren.

    Bara jag som vant mig vid att de anser den var min och makens......men jag anser det är fel.
  4. 2
    Men ååååh, missade varför de inte använder den. Den är med dörr från vårt sovrum. Men också en dörr från sovrumskorridoren.

    Bara jag som vant mig vid att de anser den var min och makens......men jag anser det är fel.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    42 kvm toa?
    Jag låser, men får vara ifred oavsett, det sitter bara i ryggmärgen på mig att låsa.
  6. 3
    42 kvm toa?
    Jag låser, men får vara ifred oavsett, det sitter bara i ryggmärgen på mig att låsa.
  7. Pyssling
    #4
    När vi flyttade in här, för snart arton år sen, så hade stora badrummet inte nåt sånt där vanligt toalås, utan istället en dörr med vanligt nyckelhål och ingen nyckel som passade hittade vi.

    En toa som inte gick att låsa kunde man ju inte ha, så det skulle vi fixa snarast var planen. Har inte hänt än.....

    Så nej, vi har inte låst om oss på toan på de senaste arton åren, men vi får vara ifred ändå, funkar faktiskt jättebra, jag tror aldrig det hänt att jag råkat gå in när någon varit där eller att någon klivit in hos mig.
    Då har vi ändå varit rätt många boende här i omgångar, då vi har fem barn och det även bott respektive till dem här ibland plus diverse översovare, men vi har även en liten toa (bara toa och handfat) på nedervåningen (där går det att låsa om sig) så alla använder inte toan här på övervåningen. Eftersom ungarna bor på nedervåningen så använder de mest den toan.

    Sen har vi toa och dusch vid bastun i källaren, men dit ner går nästan aldrig nån förutom när vi bastar.

    Vad storleken på badrummet har att göra med nånting fattar jag inte riktigt, men det kanske är viktigt på nåt sätt?
  8. 4
    När vi flyttade in här, för snart arton år sen, så hade stora badrummet inte nåt sånt där vanligt toalås, utan istället en dörr med vanligt nyckelhål och ingen nyckel som passade hittade vi.

    En toa som inte gick att låsa kunde man ju inte ha, så det skulle vi fixa snarast var planen. Har inte hänt än.....

    Så nej, vi har inte låst om oss på toan på de senaste arton åren, men vi får vara ifred ändå, funkar faktiskt jättebra, jag tror aldrig det hänt att jag råkat gå in när någon varit där eller att någon klivit in hos mig.
    Då har vi ändå varit rätt många boende här i omgångar, då vi har fem barn och det även bott respektive till dem här ibland plus diverse översovare, men vi har även en liten toa (bara toa och handfat) på nedervåningen (där går det att låsa om sig) så alla använder inte toan här på övervåningen. Eftersom ungarna bor på nedervåningen så använder de mest den toan.

    Sen har vi toa och dusch vid bastun i källaren, men dit ner går nästan aldrig nån förutom när vi bastar.

    Vad storleken på badrummet har att göra med nånting fattar jag inte riktigt, men det kanske är viktigt på nåt sätt?
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Ja, förut låste jag alltid. Men numer så är det ju två dörrar och jag vet ingen mer än maken kommer och ger sig in där.......
  10. 5
    Ja, förut låste jag alltid. Men numer så är det ju två dörrar och jag vet ingen mer än maken kommer och ger sig in där.......
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Ja, låter ju som om ni löst behovet av ensamhet och inte bli störd!

    Storleken på badrummet var mest för att toan häruppe är typ 2 kvm.....
  12. 6
    Ja, låter ju som om ni löst behovet av ensamhet och inte bli störd!

    Storleken på badrummet var mest för att toan häruppe är typ 2 kvm.....
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Nej jag låser aldrig...

    toan, det gör aldrig hustrun heller, ibland har jag till och med öppet. Hustrun kan dock ibland springa in och ut på toan när jag sitter där men annars så får jag nog vara ifred.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Nej jag låser aldrig... toan, det gör aldrig hustrun heller, ibland har jag till och med öppet. Hustrun kan dock ibland springa in och ut på toan när jag sitter där men annars så får jag nog vara ifred.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Jag låser aldrig, får vara ifred. Däremot om vi har folk hemma då låser jag.
  16. 8
    Jag låser aldrig, får vara ifred. Däremot om vi har folk hemma då låser jag.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag låser toan sedan några år tillbaka... Sonens då nioårige kompis höll på att dö av skam när han öppnade dörren och jag satt rakt in...
  18. 9
    Jag låser toan sedan några år tillbaka... Sonens då nioårige kompis höll på att dö av skam när han öppnade dörren och jag satt rakt in...
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Lås är nödvändigt hemma hos mina relativt gränslösa föräldrar samt när lillfisen är här. I övrigt har folk rätt bra koll, även om sonen ALLTID verkar ha något riktigt livsviktigt att berätta så fort dörren stängs. Han hade utan problem kunnat stå bredvid och tjattra men det vill inte jag.
  20. 10
    Lås är nödvändigt hemma hos mina relativt gränslösa föräldrar samt när lillfisen är här. I övrigt har folk rätt bra koll, även om sonen ALLTID verkar ha något riktigt livsviktigt att berätta så fort dörren stängs. Han hade utan problem kunnat stå bredvid och tjattra men det vill inte jag.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Helt Ok alltså!
  22. 11
    Helt Ok alltså!
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Ah, låter vettigt med den vinklingen!
  24. 12
    Ah, låter vettigt med den vinklingen!
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Ojoj, ja då förstår jag att det är på förekommen anledning!!
  26. 13
    Ojoj, ja då förstår jag att det är på förekommen anledning!!
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    haha, ja. Bra ni kan ha lås då!!
  28. 14
    haha, ja. Bra ni kan ha lås då!!
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    Låser alltid till toan, om jag inte är helt ensam hemma. Det gör vi alla här hemma. Ingen av oss är bekväma med spring och göra bestyr på toaletten inför öppen ridå finns inte i min värld.
  30. 15
    Låser alltid till toan, om jag inte är helt ensam hemma. Det gör vi alla här hemma. Ingen av oss är bekväma med spring och göra bestyr på toaletten inför öppen ridå finns inte i min värld.
  31. Medlem sedan
    Feb 2017
    #16
    Jag har två hundar som inte låter mig vara på toa ensam. haha
  32. 16
    Jag har två hundar som inte låter mig vara på toa ensam. haha
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Ja, lite så känns det här. Framförallt när barnen blivit "stora".
  34. 17
    Ja, lite så känns det här. Framförallt när barnen blivit "stora".
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Men då låter du ju dem komma med in?
  36. 18
    Men då låter du ju dem komma med in?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar