Lever i ett flyttkaos
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Lever i ett flyttkaos

    Men nu är nästan allt i köket på plats på nya stället. Men tyvärr är det mindre förvaringsutrymmen än där vi bor nu, t.ex bara två lådor för bestick.
    Men vi kommer lösa det.
    Vi kommer köpa en stomme för lådor, sätta hjul på och även en snygg skiva med klaffskivor. Så har vi fått lådor. Inte omöjligt att vi köper 60-bredd, vi får se.
    Sedan ska vi komplettera skåpen med extra hyllor, ett vitrinskåp, så har vi nog löst all förvaring till köket.

    Garderoberna, till de kommer vi köpa extra stänger och hyllplan. Det är Pax från Ikea, så det kommer nog fungera.

    Lägenheten är stor och rymlig, inte optimalt planera, hallen är jätteliten.
    Men det är bättre än där vi bor nu, med vattenskador och svartmögel.

    Och så får vi havsutsikt

    Men just nu känns det bara kaos överallt, jag fick en kommentar från en väninna.
    Att flytta är som att föda barn, hur jobbigt som helst, men man glömmer det snabbt.

    PS
    Induktionshällar och jag är inte kompisar. Man får ju inte spilla. Och alla våra kastruller kommer gå till en nyseparerad kollega.
    Nu ett glas vin och några goda mackor
  2. 1
    Lever i ett flyttkaos Men nu är nästan allt i köket på plats på nya stället. Men tyvärr är det mindre förvaringsutrymmen än där vi bor nu, t.ex bara två lådor för bestick.
    Men vi kommer lösa det.
    Vi kommer köpa en stomme för lådor, sätta hjul på och även en snygg skiva med klaffskivor. Så har vi fått lådor. Inte omöjligt att vi köper 60-bredd, vi får se.
    Sedan ska vi komplettera skåpen med extra hyllor, ett vitrinskåp, så har vi nog löst all förvaring till köket.

    Garderoberna, till de kommer vi köpa extra stänger och hyllplan. Det är Pax från Ikea, så det kommer nog fungera.

    Lägenheten är stor och rymlig, inte optimalt planera, hallen är jätteliten.
    Men det är bättre än där vi bor nu, med vattenskador och svartmögel.

    Och så får vi havsutsikt

    Men just nu känns det bara kaos överallt, jag fick en kommentar från en väninna.
    Att flytta är som att föda barn, hur jobbigt som helst, men man glömmer det snabbt.

    PS
    Induktionshällar och jag är inte kompisar. Man får ju inte spilla. Och alla våra kastruller kommer gå till en nyseparerad kollega.
    Nu ett glas vin och några goda mackor
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Låter som om det är mycket!!

    Svartmögel, hur kommer det och hur blir man av med det?
  4. 2
    Låter som om det är mycket!!

    Svartmögel, hur kommer det och hur blir man av med det?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Det blir bra när ni väl fått landa och bo in er ett tag i nya lyan
  6. 3
    Det blir bra när ni väl fått landa och bo in er ett tag i nya lyan
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar