Du som försökte kapa mitt inlogg....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Du som försökte kapa mitt inlogg....

    förfrågan om nytt lösenord kom till mig och jag ignorerade det. Känns helt märkligt hur någon ens gjort det, men kanske blivit fel bara.

    Fick mail. "Du har begärt en återställning av ditt lösenord på Allt för Föräldrar för att du har glömt bort ditt. Om det inte är du som begärt det kan du ignorera detta. Länken kommer att bli ogiltig och oanvändbart inom 24 timmar."
  2. 1
    Du som försökte kapa mitt inlogg.... förfrågan om nytt lösenord kom till mig och jag ignorerade det. Känns helt märkligt hur någon ens gjort det, men kanske blivit fel bara.

    Fick mail. "Du har begärt en återställning av ditt lösenord på Allt för Föräldrar för att du har glömt bort ditt. Om det inte är du som begärt det kan du ignorera detta. Länken kommer att bli ogiltig och oanvändbart inom 24 timmar."
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Lite läskigt sådant. Hoppas det inte händer något. Du får väl kontakta oss värdar eller redax om det blir konstigheter
  4. 2
    Lite läskigt sådant. Hoppas det inte händer något. Du får väl kontakta oss värdar eller redax om det blir konstigheter
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Nej, tur det går mail till reggad mailadress och ingen ny.....
  6. 3
    Nej, tur det går mail till reggad mailadress och ingen ny.....
  7. Medlem sedan
    Apr 2017
    #4
    Skulle ju kunna vara ett misstag, men ändå otrevligt...
  8. 4
    Skulle ju kunna vara ett misstag, men ändå otrevligt...
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    En negativ sak med att man har samma inloggningsnamn som nick är just att det underlättar för kapning. Visst är det ändå svårt ifall man inte valt ett skitdumt lätt lösenord och lite får skylla sig själv men det är ju lättare för nån annan att komma på ens lösenord än att behöva komma på BÅDE användarnamn och lösen
  10. 5
    En negativ sak med att man har samma inloggningsnamn som nick är just att det underlättar för kapning. Visst är det ändå svårt ifall man inte valt ett skitdumt lätt lösenord och lite får skylla sig själv men det är ju lättare för nån annan att komma på ens lösenord än att behöva komma på BÅDE användarnamn och lösen
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Ja, väldigt.....
  12. 6
    Ja, väldigt.....
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Nå, nu hade jag ju tydligen inget lätt lösenord eftersom personen försökte resetta det.

    Tackom och lovom så har jag informationssäkerhetskunskaper .
  14. 7
    Nå, nu hade jag ju tydligen inget lätt lösenord eftersom personen försökte resetta det.

    Tackom och lovom så har jag informationssäkerhetskunskaper .
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar