Tänker ni efter
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Tänker ni efter

    när ni väljer lösenord på olika ställen så det inte ska bli för lätt att knäcka? Händer det att ni glömmer era lösenord? Finns nån bra lösenordsgrej till iPhone, en app som liksom kodar ens lösenord på ett säkert sätt som man kommer åt med t ex e-leg? Vet att det funnits till android
  2. 1
    Tänker ni efter när ni väljer lösenord på olika ställen så det inte ska bli för lätt att knäcka? Händer det att ni glömmer era lösenord? Finns nån bra lösenordsgrej till iPhone, en app som liksom kodar ens lösenord på ett säkert sätt som man kommer åt med t ex e-leg? Vet att det funnits till android
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Förr på gamla goda tiden hade man inte det så utan loggade in med mailadress plus lösenord tror jag. Och då är det ju möjligt att ha en annan adress än sin offentliga så att säga, det måste som du skrev nedan göra det svårare att komma på nån annans inlogg. AFFs konkurrent har det fortfarande så, man loggar in med mailadress plus lösenord och har ändå ett fast nick som alltid används utom i de delar där anonymitet är möjligt .
  4. 2
    Förr på gamla goda tiden hade man inte det så utan loggade in med mailadress plus lösenord tror jag. Och då är det ju möjligt att ha en annan adress än sin offentliga så att säga, det måste som du skrev nedan göra det svårare att komma på nån annans inlogg. AFFs konkurrent har det fortfarande så, man loggar in med mailadress plus lösenord och har ändå ett fast nick som alltid används utom i de delar där anonymitet är möjligt .
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Det känns bättre
  6. 3
    Det känns bättre
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Allra säkraste ur kapningssynvinkel vore kanske om man inte hade mailadress som inlogg heller utan ett helt frikopplat användarnamn. Men det blir å andra sidan också mer att komma ihåg då, eller mer att glömma , och många hade kanske valt för enkla uppgifter därför...
  8. 4
    Allra säkraste ur kapningssynvinkel vore kanske om man inte hade mailadress som inlogg heller utan ett helt frikopplat användarnamn. Men det blir å andra sidan också mer att komma ihåg då, eller mer att glömma , och många hade kanske valt för enkla uppgifter därför...
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Ja, det gör jag.
  10. 5
    Ja, det gör jag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar