Världsläget då.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Världsläget då.

    Nyval i GB. Oväntat men bra (tror jag)
    Finns det kanske en chans att de väljer ett parti som går till val med att de inte ska lämna EU?
    Annars faller pundet o jag kanske har råd med den snordyra väskan
    Sen galningen i väst i klinch med han i öst. Jag tycker det är riktigt oroande och hoppas någon avsätter/eliminerar han innan det är försent...
  2. 1
    Världsläget då. Nyval i GB. Oväntat men bra (tror jag)
    Finns det kanske en chans att de väljer ett parti som går till val med att de inte ska lämna EU?
    Annars faller pundet o jag kanske har råd med den snordyra väskan
    Sen galningen i väst i klinch med han i öst. Jag tycker det är riktigt oroande och hoppas någon avsätter/eliminerar han innan det är försent...
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tvivlar

    Inget parti kommer rimligen att gå emot folkomröstningsresultatet även om de inser att det är illa för UK att lämna EU. Däremot verkar det väl vettigt att en och samma regering sköter förhandlingarna så <tt de inte byter förhandlare mitt i processen.

    Om du syftar på Trump och Putin så håller jag inte riktigt med. Dagens mest oroande måste väl ändå vara Erdogan som just har lyckats bli utnämnd till dikatator? Det finns starka krafter som kan hålla åtminstone Trump i schack, inte så mycket när det gäller Putin. Han verkar å andra sidan vara en planerande och långsiktig person, till skillnad från Trump vilket kan vara både bra och dåligt. Bra, eftersom vi nog inte behöver oroa oss för att Putin ställer till något på impuls, dåligt för att han nog får rätt i sin strävan att EU kommer att acceptera överfallet på Ukraina och annekteringen av Krim.

    Hos Erdogan och situationen i Turkiet har jag svårt att hitta något positivt alls just nu.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tvivlar Inget parti kommer rimligen att gå emot folkomröstningsresultatet även om de inser att det är illa för UK att lämna EU. Däremot verkar det väl vettigt att en och samma regering sköter förhandlingarna så <tt de inte byter förhandlare mitt i processen.

    Om du syftar på Trump och Putin så håller jag inte riktigt med. Dagens mest oroande måste väl ändå vara Erdogan som just har lyckats bli utnämnd till dikatator? Det finns starka krafter som kan hålla åtminstone Trump i schack, inte så mycket när det gäller Putin. Han verkar å andra sidan vara en planerande och långsiktig person, till skillnad från Trump vilket kan vara både bra och dåligt. Bra, eftersom vi nog inte behöver oroa oss för att Putin ställer till något på impuls, dåligt för att han nog får rätt i sin strävan att EU kommer att acceptera överfallet på Ukraina och annekteringen av Krim.

    Hos Erdogan och situationen i Turkiet har jag svårt att hitta något positivt alls just nu.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Hm jag är inte så säker. Eller bara naiv kanske att tro att de tar chansen att göra om och göra rätt.
    Erdogan lyckades jag förtränga en stund. Du har helt rätt i att det är riktigt illa.
    Putin känns mer stabil ( om än inte bra!) Mot situationen i Nordkorea. Han verkar lika labil och impulsiv som i USA...
  6. 3
    Hm jag är inte så säker. Eller bara naiv kanske att tro att de tar chansen att göra om och göra rätt.
    Erdogan lyckades jag förtränga en stund. Du har helt rätt i att det är riktigt illa.
    Putin känns mer stabil ( om än inte bra!) Mot situationen i Nordkorea. Han verkar lika labil och impulsiv som i USA...
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Tanken med nyvalet är väl snarare för att stärka hennes / hennes partis position snarare än att det ger en öppning för en ändrad inriktning, annars hade hon nog inte utlyst nyval.

    Tänker du USA-Ryssland eller USA - NordKorea? Illa är det i alla fall - inte minst när Kina är landet manar ledarena för de båda andra länderna att sansa sig...

    Annars håller jag med Christopher ang. Turkiet. Tycker att det är så tungt att se ett land utvecklas i så odemokratisk riktning. Förstår verkligen inte de politiker här som uttryckt att det skulle vara positivt att Erdogan inte vann med mer marginal. Tyvärr kommer det ju inte hindra honom från att fortsätta på den inslagna vägen. Förstår inte heller hur så många kan stödja Erdogan i detta förehavande. Även om man tycker att det han har gjort för Turkiet är bra, så förstår jag bara inte hur man kan tycka att han för den sakens skull ska få möjlighet att sätta demokratin ur spel än mer.
  8. 4
    Tanken med nyvalet är väl snarare för att stärka hennes / hennes partis position snarare än att det ger en öppning för en ändrad inriktning, annars hade hon nog inte utlyst nyval.

    Tänker du USA-Ryssland eller USA - NordKorea? Illa är det i alla fall - inte minst när Kina är landet manar ledarena för de båda andra länderna att sansa sig...

    Annars håller jag med Christopher ang. Turkiet. Tycker att det är så tungt att se ett land utvecklas i så odemokratisk riktning. Förstår verkligen inte de politiker här som uttryckt att det skulle vara positivt att Erdogan inte vann med mer marginal. Tyvärr kommer det ju inte hindra honom från att fortsätta på den inslagna vägen. Förstår inte heller hur så många kan stödja Erdogan i detta förehavande. Även om man tycker att det han har gjort för Turkiet är bra, så förstår jag bara inte hur man kan tycka att han för den sakens skull ska få möjlighet att sätta demokratin ur spel än mer.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Jodå

    Trumps impulsivitet är en riktigt usel egenskap för en världsledare. Där finns i alla fall högsta domstolen och kongressen som kan hålla honom i schack. Även federala domare kan ju stoppa hans infall, som med inreseförbudet för inte så länge sedan. Det amerikanska systemet är byggt på att ingen enskild faktor skall ha för stor makt.

    Den kontrollen saknas i Ryssland och, numera, Turkiet. Hur man kan rösta för att avskaffa demokratin är svårt att förstå.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Jodå Trumps impulsivitet är en riktigt usel egenskap för en världsledare. Där finns i alla fall högsta domstolen och kongressen som kan hålla honom i schack. Även federala domare kan ju stoppa hans infall, som med inreseförbudet för inte så länge sedan. Det amerikanska systemet är byggt på att ingen enskild faktor skall ha för stor makt.

    Den kontrollen saknas i Ryssland och, numera, Turkiet. Hur man kan rösta för att avskaffa demokratin är svårt att förstå.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    Nej man har svårt att ta till sig hur de kunnat rösta på detta...
    Angående GB så tror jag det kan finnas flera skäl. Svårt att veta hur hon resonerar. Jag tror dock att det kan vara en utväg från ett beslut som många förstår blir riktigt svår att följa....
  12. 6
    Nej man har svårt att ta till sig hur de kunnat rösta på detta...
    Angående GB så tror jag det kan finnas flera skäl. Svårt att veta hur hon resonerar. Jag tror dock att det kan vara en utväg från ett beslut som många förstår blir riktigt svår att följa....
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Rusta för krig...

    det är det enda rätta....känns det som

    Angående GB så vore det jäkligt lattjo om de EU vänliga plötsligen fick majoritet, det kunde röra om soppan ordentligt.

    Angående nordkorea så tror jag bara det är ren teater av en mupp utan tänder och utan muskler, de sa att saddam hade en massa hemska vapen men det visade sig sen vara en total lögn, de hittade inte det minsta hårresande hur de än försökte.

    Angående Turkiet är min ståndpunkt att turkar är ett opålitligt folk och och där kan vad som helst hända, skummast är om de slår sig samman med Putin. De verkar ju den senaste tiden riktigt tjenis med varandra och bakom står Iran och gärna vill komma med i kompisskapet.

    Putin ska vi se upp för också, han lurar i vassen och kör med långsiktig tyst utmanövrering och försöker påverka i stort sett alla länder.

    Jag tror mycket av de bråk och kaosartade situationer i Europa är så kallade "betalda upplopp" man skickar in grupper mer människor med avsikt att skapa kaos och ställa saker på sin spets för att få vissa strömningar som sen sakta men säkert bryter ner landet i bitar eller olika åsiktsklyftor. Detta är nog det farligaste av allt för det tar tid att se och upptäcka vilket som är "skapat a en annan makt " och inte.

    Trumph är mest en tandlös pajas, en åsiktsmaskin med åsikter som mest blir till ånga. Han retar ju gallfeber på feministerna med och det gillar jag.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Rusta för krig... det är det enda rätta....känns det som

    Angående GB så vore det jäkligt lattjo om de EU vänliga plötsligen fick majoritet, det kunde röra om soppan ordentligt.

    Angående nordkorea så tror jag bara det är ren teater av en mupp utan tänder och utan muskler, de sa att saddam hade en massa hemska vapen men det visade sig sen vara en total lögn, de hittade inte det minsta hårresande hur de än försökte.

    Angående Turkiet är min ståndpunkt att turkar är ett opålitligt folk och och där kan vad som helst hända, skummast är om de slår sig samman med Putin. De verkar ju den senaste tiden riktigt tjenis med varandra och bakom står Iran och gärna vill komma med i kompisskapet.

    Putin ska vi se upp för också, han lurar i vassen och kör med långsiktig tyst utmanövrering och försöker påverka i stort sett alla länder.

    Jag tror mycket av de bråk och kaosartade situationer i Europa är så kallade "betalda upplopp" man skickar in grupper mer människor med avsikt att skapa kaos och ställa saker på sin spets för att få vissa strömningar som sen sakta men säkert bryter ner landet i bitar eller olika åsiktsklyftor. Detta är nog det farligaste av allt för det tar tid att se och upptäcka vilket som är "skapat a en annan makt " och inte.

    Trumph är mest en tandlös pajas, en åsiktsmaskin med åsikter som mest blir till ånga. Han retar ju gallfeber på feministerna med och det gillar jag.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Frågan är också om...

    Trumph håller hela vägen ut, jag tror han kan tröttna halvvägs, han är ju inget presidentämne egentligen.

    det är det enda rätta....känns det som

    Angående GB så vore det jäkligt lattjo om de EU vänliga plötsligen fick majoritet, det kunde röra om soppan ordentligt.

    Angående nordkorea så tror jag bara det är ren teater av en mupp utan tänder och utan muskler, de sa att saddam hade en massa hemska vapen men det visade sig sen vara en total lögn, de hittade inte det minsta hårresande hur de än försökte.

    Angående Turkiet är min ståndpunkt att turkar är ett opålitligt folk och och där kan vad som helst hända, skummast är om de slår sig samman med Putin. De verkar ju den senaste tiden riktigt tjenis med varandra och bakom står Iran och gärna vill komma med i kompisskapet.

    Putin ska vi se upp för också, han lurar i vassen och kör med långsiktig tyst utmanövrering och försöker påverka i stort sett alla länder.

    Jag tror mycket av de bråk och kaosartade situationer i Europa är så kallade "betalda upplopp" man skickar in grupper mer människor med avsikt att skapa kaos och ställa saker på sin spets för att få vissa strömningar som sen sakta men säkert bryter ner landet i bitar eller olika åsiktsklyftor. Detta är nog det farligaste av allt för det tar tid att se och upptäcka vilket som är "skapat a en annan makt " och inte.

    Trumph är mest en tandlös pajas, en åsiktsmaskin med åsikter som mest blir till ånga. Han retar ju gallfeber på feministerna med och det gillar jag.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Frågan är också om... Trumph håller hela vägen ut, jag tror han kan tröttna halvvägs, han är ju inget presidentämne egentligen.

    det är det enda rätta....känns det som

    Angående GB så vore det jäkligt lattjo om de EU vänliga plötsligen fick majoritet, det kunde röra om soppan ordentligt.

    Angående nordkorea så tror jag bara det är ren teater av en mupp utan tänder och utan muskler, de sa att saddam hade en massa hemska vapen men det visade sig sen vara en total lögn, de hittade inte det minsta hårresande hur de än försökte.

    Angående Turkiet är min ståndpunkt att turkar är ett opålitligt folk och och där kan vad som helst hända, skummast är om de slår sig samman med Putin. De verkar ju den senaste tiden riktigt tjenis med varandra och bakom står Iran och gärna vill komma med i kompisskapet.

    Putin ska vi se upp för också, han lurar i vassen och kör med långsiktig tyst utmanövrering och försöker påverka i stort sett alla länder.

    Jag tror mycket av de bråk och kaosartade situationer i Europa är så kallade "betalda upplopp" man skickar in grupper mer människor med avsikt att skapa kaos och ställa saker på sin spets för att få vissa strömningar som sen sakta men säkert bryter ner landet i bitar eller olika åsiktsklyftor. Detta är nog det farligaste av allt för det tar tid att se och upptäcka vilket som är "skapat a en annan makt " och inte.

    Trumph är mest en tandlös pajas, en åsiktsmaskin med åsikter som mest blir till ånga. Han retar ju gallfeber på feministerna med och det gillar jag.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Nj, jag ser såna orosmoln som .... oroliga. Men, vet såklart inte facit.
  18. 9
    Nj, jag ser såna orosmoln som .... oroliga. Men, vet såklart inte facit.
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10
    Den nordkoreanska armén har ju väldigt effektiva benlyft, som här:
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...569a6bc4d9.jpg

    Det sket sig ju med uppskjutningen av en ballistisk robot på Solens dag (Kim il-Sung-dagen) i lördags, men man vet ju inte, dom sprängde den kanske själva, som avledningsmanöver.

    I vart fall är det mer bong i Moranbong Bands kärnvapenschlager, Without a Break. Det är ingen ände på deras popularitet.
    https://www.youtube.com/watch?v=ADN0H6MREHA&app=desktop

    Man förstår att Trumpen vill lägga sin HAND på Nordkorea!
  20. 10
    Den nordkoreanska armén har ju väldigt effektiva benlyft, som här:
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...569a6bc4d9.jpg

    Det sket sig ju med uppskjutningen av en ballistisk robot på Solens dag (Kim il-Sung-dagen) i lördags, men man vet ju inte, dom sprängde den kanske själva, som avledningsmanöver.

    I vart fall är det mer bong i Moranbong Bands kärnvapenschlager, Without a Break. Det är ingen ände på deras popularitet.
    https://www.youtube.com/watch?v=ADN0H6MREHA&app=desktop

    Man förstår att Trumpen vill lägga sin HAND på Nordkorea!
  21. Medlem sedan
    Nov 1998
    #11
    Trumpen har bränt av en MOAB, Mother of All Bombs, i Afganistan:
    http://www.grose.us/pics/moab.jpg

    De här tre herrarna leker med kärnvapen. Vem släpper en?
    https://www.youtube.com/watch?v=symXN2FMnws
  22. 11
    Trumpen har bränt av en MOAB, Mother of All Bombs, i Afganistan:
    http://www.grose.us/pics/moab.jpg

    De här tre herrarna leker med kärnvapen. Vem släpper en?
    https://www.youtube.com/watch?v=symXN2FMnws
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Tänk vilken oförställd glädje en rejäl atombomb kan sprida.
  24. 12
    Tänk vilken oförställd glädje en rejäl atombomb kan sprida.
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    Ja, dom verkar verkligen längta efter Kriget.
  26. 13
    Ja, dom verkar verkligen längta efter Kriget.
  27. Medlem sedan
    Sep 2016
    #14
    Citat Ursprungligen postat av mandelblomma Visa inlägg
    Hm jag är inte så säker. Eller bara naiv kanske att tro att de tar chansen att göra om och göra rätt.
    Erdogan lyckades jag förtränga en stund. Du har helt rätt i att det är riktigt illa.
    Putin känns mer stabil ( om än inte bra!) Mot situationen i Nordkorea. Han verkar lika labil och impulsiv som i USA...
    Är ingen psykolog men narcissister (även trump) som dessa puckon verkar vara vet inte vad gör om gör rätt är om det inte är för egen vinning och de vägrar inse när de gör fel.


    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    det är det enda rätta....känns det som

    Angående GB så vore det jäkligt lattjo om de EU vänliga plötsligen fick majoritet, det kunde röra om soppan ordentligt.

    Angående nordkorea så tror jag bara det är ren teater av en mupp utan tänder och utan muskler, de sa att saddam hade en massa hemska vapen men det visade sig sen vara en total lögn, de hittade inte det minsta hårresande hur de än försökte.

    Angående Turkiet är min ståndpunkt att turkar är ett opålitligt folk och och där kan vad som helst hända, skummast är om de slår sig samman med Putin. De verkar ju den senaste tiden riktigt tjenis med varandra och bakom står Iran och gärna vill komma med i kompisskapet.

    Putin ska vi se upp för också, han lurar i vassen och kör med långsiktig tyst utmanövrering och försöker påverka i stort sett alla länder.

    Jag tror mycket av de bråk och kaosartade situationer i Europa är så kallade "betalda upplopp" man skickar in grupper mer människor med avsikt att skapa kaos och ställa saker på sin spets för att få vissa strömningar som sen sakta men säkert bryter ner landet i bitar eller olika åsiktsklyftor. Detta är nog det farligaste av allt för det tar tid att se och upptäcka vilket som är "skapat a en annan makt " och inte.

    Trumph är mest en tandlös pajas, en åsiktsmaskin med åsikter som mest blir till ånga. Han retar ju gallfeber på feministerna med och det gillar jag.
    Om du menar andra+tredje vågen fulfeminister som hatar män och allt de gör så är det rätt åt dem.

    Trumph är en pajas som är för dum för att ha twitter, byggt ett imperium utan att egentligen äga något själv men lyckades ändå splittra folket, blir han omvald så vete fan vad folk tänker med.


    Inside Trump's Narcissistic Head. Are We All Screwed? Narcissism Expert - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=yUoTxlhfeKI

    Donald Trump: A True Narcissistic Sociopath (Full) - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=jkUFUkvNYAQ
  28. 14
    Citat Ursprungligen postat av mandelblomma Visa inlägg
    Hm jag är inte så säker. Eller bara naiv kanske att tro att de tar chansen att göra om och göra rätt.
    Erdogan lyckades jag förtränga en stund. Du har helt rätt i att det är riktigt illa.
    Putin känns mer stabil ( om än inte bra!) Mot situationen i Nordkorea. Han verkar lika labil och impulsiv som i USA...
    Är ingen psykolog men narcissister (även trump) som dessa puckon verkar vara vet inte vad gör om gör rätt är om det inte är för egen vinning och de vägrar inse när de gör fel.


    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    det är det enda rätta....känns det som

    Angående GB så vore det jäkligt lattjo om de EU vänliga plötsligen fick majoritet, det kunde röra om soppan ordentligt.

    Angående nordkorea så tror jag bara det är ren teater av en mupp utan tänder och utan muskler, de sa att saddam hade en massa hemska vapen men det visade sig sen vara en total lögn, de hittade inte det minsta hårresande hur de än försökte.

    Angående Turkiet är min ståndpunkt att turkar är ett opålitligt folk och och där kan vad som helst hända, skummast är om de slår sig samman med Putin. De verkar ju den senaste tiden riktigt tjenis med varandra och bakom står Iran och gärna vill komma med i kompisskapet.

    Putin ska vi se upp för också, han lurar i vassen och kör med långsiktig tyst utmanövrering och försöker påverka i stort sett alla länder.

    Jag tror mycket av de bråk och kaosartade situationer i Europa är så kallade "betalda upplopp" man skickar in grupper mer människor med avsikt att skapa kaos och ställa saker på sin spets för att få vissa strömningar som sen sakta men säkert bryter ner landet i bitar eller olika åsiktsklyftor. Detta är nog det farligaste av allt för det tar tid att se och upptäcka vilket som är "skapat a en annan makt " och inte.

    Trumph är mest en tandlös pajas, en åsiktsmaskin med åsikter som mest blir till ånga. Han retar ju gallfeber på feministerna med och det gillar jag.
    Om du menar andra+tredje vågen fulfeminister som hatar män och allt de gör så är det rätt åt dem.

    Trumph är en pajas som är för dum för att ha twitter, byggt ett imperium utan att egentligen äga något själv men lyckades ändå splittra folket, blir han omvald så vete fan vad folk tänker med.


    Inside Trump's Narcissistic Head. Are We All Screwed? Narcissism Expert - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=yUoTxlhfeKI

    Donald Trump: A True Narcissistic Sociopath (Full) - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=jkUFUkvNYAQ
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar