Flick- och pojkvänner...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Flick- och pojkvänner...

    När era barn haft dylika. Bjuder ni in dem formellt på middagar?

    Vi har alltid bara sagt att de alltid är välkomna och att middagen är så att det räcker åt dem.

    Många middagar har avnjutits.

    Nu har yngste sonen en helt underbar flickvän, helt ny sen en månad tillbaka. Hon har varit massor hos oss och såklart då ätit middag också. Sonen blev inbjuden för någon vecka sen på middag till henne och nu på lördag blev han inbjuden igen. Liksom mer formellt.

    Bjuder ni in så till era "svärdöttrar/svärsöner"?

    Jag brukar bara säga att de alltid är välkomna alla tider alla dagar. Sen har maken gjort lite olika specialsaker, tex ordnat trerättersmiddagar ala Disney. När jag och andra sonen varit på andra begivenheter
  2. 1
    Flick- och pojkvänner... När era barn haft dylika. Bjuder ni in dem formellt på middagar?

    Vi har alltid bara sagt att de alltid är välkomna och att middagen är så att det räcker åt dem.

    Många middagar har avnjutits.

    Nu har yngste sonen en helt underbar flickvän, helt ny sen en månad tillbaka. Hon har varit massor hos oss och såklart då ätit middag också. Sonen blev inbjuden för någon vecka sen på middag till henne och nu på lördag blev han inbjuden igen. Liksom mer formellt.

    Bjuder ni in så till era "svärdöttrar/svärsöner"?

    Jag brukar bara säga att de alltid är välkomna alla tider alla dagar. Sen har maken gjort lite olika specialsaker, tex ordnat trerättersmiddagar ala Disney. När jag och andra sonen varit på andra begivenheter
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Vi är rätt informella av oss och flick och pojkvänner har ätit middag/ lunch/ brunch när det passat utan någon direkt inbjudan.
  4. 2
    Vi är rätt informella av oss och flick och pojkvänner har ätit middag/ lunch/ brunch när det passat utan någon direkt inbjudan.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Ja, men nu känns det som om vi ska boka upp dem! :/
  6. 3
    Ja, men nu känns det som om vi ska boka upp dem! :/
  7. Pyssling
    #4
    Vi har nog aldrig bjudit in "formellt", pojk/flickvänner har ätit här när de varit här när vi ska äta. Precis som kompisar också fått göra.

    Yngste sonen, som är 17 år, har haft samma flickvän sen 2,5 år, de blev ihop på höstterminen i nian. De äter här varje helg plus nån gång i veckan på vardagarna, inget konstigt.

    Bland de fyra stora barnen är det bara vår gemensamma dotter som har familj, hos övriga växlar pojk/flickvännner lite, men när de kommer hit och äter (alla har flyttat hemifrån) så är så klart pojk/flickvän också välkommen. Men vi har inte "formella" inbjudningar nu heller, de tar med sig någon om de vill, ibland är det en käresta och ibland en kompis, alla är välkomna hos oss, vi gör ingen grej av något alls. Med en stor familj, som vår, får det bli lite som det blir
  8. 4
    Vi har nog aldrig bjudit in "formellt", pojk/flickvänner har ätit här när de varit här när vi ska äta. Precis som kompisar också fått göra.

    Yngste sonen, som är 17 år, har haft samma flickvän sen 2,5 år, de blev ihop på höstterminen i nian. De äter här varje helg plus nån gång i veckan på vardagarna, inget konstigt.

    Bland de fyra stora barnen är det bara vår gemensamma dotter som har familj, hos övriga växlar pojk/flickvännner lite, men när de kommer hit och äter (alla har flyttat hemifrån) så är så klart pojk/flickvän också välkommen. Men vi har inte "formella" inbjudningar nu heller, de tar med sig någon om de vill, ibland är det en käresta och ibland en kompis, alla är välkomna hos oss, vi gör ingen grej av något alls. Med en stor familj, som vår, får det bli lite som det blir
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Jamen så tänker jag det blir och är.

    Men känner inte nya flickvännens pappa alls. Kanske läge med en formell inbjudan till middag?? :P
  10. 5
    Jamen så tänker jag det blir och är.

    Men känner inte nya flickvännens pappa alls. Kanske läge med en formell inbjudan till middag?? :P
  11. Pyssling
    #6
    Vi har aldrig bjudit in några föräldrar faktiskt, då har vi trots allt två barnbarn gemensamt med ett annat föräldrapar.

    Vi är inte mycket för att umgås med andra bara för att.
  12. 6
    Vi har aldrig bjudit in några föräldrar faktiskt, då har vi trots allt två barnbarn gemensamt med ett annat föräldrapar.

    Vi är inte mycket för att umgås med andra bara för att.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Nå, får se hur vi gör....
  14. 7
    Nå, får se hur vi gör....
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Nej, skulle aldrig bjuda in formellt och har aldrig varit med om att det skett hos mig eller pojkvänner på den tiden det begav sig.

    Mina barn är ju lite för små men jag känner att jag inte vill förutsätta att personer de umgås med av motsatt kön är pojkvänner. Vill de i frantiden berätta att de träffat någon så får de göra det eller så framgår detnog av sig själv.
  16. 8
    Nej, skulle aldrig bjuda in formellt och har aldrig varit med om att det skett hos mig eller pojkvänner på den tiden det begav sig.

    Mina barn är ju lite för små men jag känner att jag inte vill förutsätta att personer de umgås med av motsatt kön är pojkvänner. Vill de i frantiden berätta att de träffat någon så får de göra det eller så framgår detnog av sig själv.
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    I wish...

    Det är inte aktuellt och jag har svårt att se att det blir det. Men skulle det vara så kommer jag att göra vad jag kan för att hon skall känna sig välkommen!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    I wish... Det är inte aktuellt och jag har svårt att se att det blir det. Men skulle det vara så kommer jag att göra vad jag kan för att hon skall känna sig välkommen!
  19. Medlem sedan
    Nov 2015
    #10
    Nej. Vi har regeln att ska pojk- eller flickvänner sova över så får de äta middag med oss. Vi är lite noga med det i början, sen när vi vet vad det är för filur så släpper vi på det. Formella inbjudan till de som hänger här halva sin tid har vi aldrig haft. Möjligen när det är nyår eller liknande.
    Däremot brukar vi bjuda in deras föräldrar när det är lite mer etablerade/längre förhållande.
  20. 10
    Nej. Vi har regeln att ska pojk- eller flickvänner sova över så får de äta middag med oss. Vi är lite noga med det i början, sen när vi vet vad det är för filur så släpper vi på det. Formella inbjudan till de som hänger här halva sin tid har vi aldrig haft. Möjligen när det är nyår eller liknande.
    Däremot brukar vi bjuda in deras föräldrar när det är lite mer etablerade/längre förhållande.
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Nej, det faller sig naturligt och vi bjuder vanligtvis inte in på det sätt du beskriver.
  22. 11
    Nej, det faller sig naturligt och vi bjuder vanligtvis inte in på det sätt du beskriver.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Jag skulle nog ha gjort som du, alla är välkomna.
  24. 12
    Jag skulle nog ha gjort som du, alla är välkomna.
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Nå, hos oss så är alla vänner välkomna. Vi frågar inte om de är amorösa vänner.

    Sonen i fråga ha många vänner av flickkön. Men just denna presenterade han som att det var officiellt att de var ett kärlekspar.
  26. 13
    Nå, hos oss så är alla vänner välkomna. Vi frågar inte om de är amorösa vänner.

    Sonen i fråga ha många vänner av flickkön. Men just denna presenterade han som att det var officiellt att de var ett kärlekspar.
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Jamen ellerhur! Man vill ju att de ska känna sig so en del av familjen
  28. 14
    Jamen ellerhur! Man vill ju att de ska känna sig so en del av familjen
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Aha, oj. Vi har inte tänkt så. Mer på att de nya ska få känna vi är välvilliga.

    Aha, man bör alltså träffa föräldrarna....
  30. 15
    Aha, oj. Vi har inte tänkt så. Mer på att de nya ska få känna vi är välvilliga.

    Aha, man bör alltså träffa föräldrarna....
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Nej, vi gör mer så att visst äter du är ikväll när du är här. Samt ska du vara här på fredag, visst äter vi tillsammans?

    Typ så....
  32. 16
    Nej, vi gör mer så att visst äter du är ikväll när du är här. Samt ska du vara här på fredag, visst äter vi tillsammans?

    Typ så....
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Lite så, har sagt att hon alltid är välkommen. Alltid finns plats och alltid mat. Oavsett när.
  34. 17
    Lite så, har sagt att hon alltid är välkommen. Alltid finns plats och alltid mat. Oavsett när.
  35. Medlem sedan
    Nov 2015
    #18
    Finns inga måsten men när de hängt ihop mer än ett halvår har det blivit så om ungdomarna velat det. Inget stort. Bara en fika.
  36. 18
    Finns inga måsten men när de hängt ihop mer än ett halvår har det blivit så om ungdomarna velat det. Inget stort. Bara en fika.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar