ungdomar och Valborg/1a maj
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    ungdomar och Valborg/1a maj

    Pest eller kolera?

    En som lyssnar på NMR i Falun imorgon eller en som super sig redlös ikväll och hamnar i fyllecell inatt?
  2. 1
    ungdomar och Valborg/1a maj Pest eller kolera?

    En som lyssnar på NMR i Falun imorgon eller en som super sig redlös ikväll och hamnar i fyllecell inatt?
  3. Pyssling
    #2

    Inget av det?

    Vår 17-åring meckade med sin nyinköpta 740 tillsammans med en kompis, sen lagade de mat och åt, innan dataspelande hela natten.
    Vi är på kryssning och grabbarna är ensamma hemma, vi hade några sms-kontakter under kvällen.
    Valborg som festarhelg var nog större när jag själv var tonåring, på 80-talet, våra ungdomar har inte festat nåt särskilt just den helgen. Vi hade inga som helst betänkligheter att lämna sonen ensam hemma en sån här helg.

    Varför skulle man välja mellan pest eller kolera när det gäller ungdomar och Valborg? Jag förstår att du vill dra det till sin spets på nåt vis, men det finns ju tusen andra saker tonåringar gör på Valborg.
    Det verkar vara den vuxna som super lite väl mycket i vissa fall.....
  4. 2
    Inget av det? Vår 17-åring meckade med sin nyinköpta 740 tillsammans med en kompis, sen lagade de mat och åt, innan dataspelande hela natten.
    Vi är på kryssning och grabbarna är ensamma hemma, vi hade några sms-kontakter under kvällen.
    Valborg som festarhelg var nog större när jag själv var tonåring, på 80-talet, våra ungdomar har inte festat nåt särskilt just den helgen. Vi hade inga som helst betänkligheter att lämna sonen ensam hemma en sån här helg.

    Varför skulle man välja mellan pest eller kolera när det gäller ungdomar och Valborg? Jag förstår att du vill dra det till sin spets på nåt vis, men det finns ju tusen andra saker tonåringar gör på Valborg.
    Det verkar vara den vuxna som super lite väl mycket i vissa fall.....
  5. Medlem sedan
    Nov 2015
    #3
    Här är Valborg inte stort alls. Alla tonåringar var hemma och slappade. Fylla var mer på min tid verkar det som.
  6. 3
    Här är Valborg inte stort alls. Alla tonåringar var hemma och slappade. Fylla var mer på min tid verkar det som.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Har aldrig brytt mig så och...

    det verkar alltid ha gått bra oavsett valborg, midsommar, lucia eller vad det nu kan vara. Har aldrig känt mig nojig.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Har aldrig brytt mig så och... det verkar alltid ha gått bra oavsett valborg, midsommar, lucia eller vad det nu kan vara. Har aldrig känt mig nojig.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Ja, skönt så. Här är det lite diskussioner. Ingen som festar dock utan mest säger alla andra gör så.

    Och idag var det ju NMRdemonstration i Faun. Huga!
  10. 5
    Ja, skönt så. Här är det lite diskussioner. Ingen som festar dock utan mest säger alla andra gör så.

    Och idag var det ju NMRdemonstration i Faun. Huga!
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Ja, kanske det är överspelat? Här var det så.
  12. 6
    Ja, kanske det är överspelat? Här var det så.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Jag nojar, men skönt att det inte blir skit iaf.
  14. 7
    Jag nojar, men skönt att det inte blir skit iaf.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Om du menar NMR = Nordiska motståndsrörelsen som är en rasistisk rörelse så föredrar jag en ungdom som super sig full och hamnar i fyllecell.
    Men helst så klart föredrar jag ungdomar som inte gör nåt av det.
  16. 8
    Om du menar NMR = Nordiska motståndsrörelsen som är en rasistisk rörelse så föredrar jag en ungdom som super sig full och hamnar i fyllecell.
    Men helst så klart föredrar jag ungdomar som inte gör nåt av det.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Jag menar det, NMR. Och jag tänker också som du, men sen tänker jag det är skit vilketsom.
  18. 9
    Jag menar det, NMR. Och jag tänker också som du, men sen tänker jag det är skit vilketsom.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Här firas inte Valborg med några direkta fylleslag - vi är långt borta från studentstäder så den traditionen har vi inte här, men skulle jag välja hade jag hellre suttit och vakat över en redlös tonåring än att han skulle vilja lyssna på NMR som annat än motdemonstrant.
  20. 10
    Här firas inte Valborg med några direkta fylleslag - vi är långt borta från studentstäder så den traditionen har vi inte här, men skulle jag välja hade jag hellre suttit och vakat över en redlös tonåring än att han skulle vilja lyssna på NMR som annat än motdemonstrant.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #11
    Sonen fick sin första fylla just vid valborg, men då var han nästan 17, men vi tog ett snack efteråt. Utöver detta så har han skött det rätt bra. Den här helgen var han hemma och tog det lugnt.
  22. 11
    Sonen fick sin första fylla just vid valborg, men då var han nästan 17, men vi tog ett snack efteråt. Utöver detta så har han skött det rätt bra. Den här helgen var han hemma och tog det lugnt.
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Inget av detta hade varit kul och tack och lov sluppit
  24. 12
    Inget av detta hade varit kul och tack och lov sluppit
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Njae jag tänker att bli full är en dumhet som många ungdomar gör, medan att gå på ett nazistmöte är en större tabbe att göra i sin ungdom.
  26. 13
    Njae jag tänker att bli full är en dumhet som många ungdomar gör, medan att gå på ett nazistmöte är en större tabbe att göra i sin ungdom.
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Tittar jag på mina glin så känns det väl tämligen uteslutet att någon av dem plötsligt skulle få för sig att nazismen, det verkar vara en skojig ideologi. Att de någon gång kommer att bli för berusade - rätt mycket mer sannolikt. Fast då hoppas jag att något av tjatet har fastnat - ring oavsett var du är och hur knäpp situationen än ter sig. Fyllecell för minderåriga är dessutom sista tänkbara alternativet för polisen, ungdomarna körs i första hand hem eller till sjukhus (men då är det ju rätt illa förstås).
  28. 14
    Tittar jag på mina glin så känns det väl tämligen uteslutet att någon av dem plötsligt skulle få för sig att nazismen, det verkar vara en skojig ideologi. Att de någon gång kommer att bli för berusade - rätt mycket mer sannolikt. Fast då hoppas jag att något av tjatet har fastnat - ring oavsett var du är och hur knäpp situationen än ter sig. Fyllecell för minderåriga är dessutom sista tänkbara alternativet för polisen, ungdomarna körs i första hand hem eller till sjukhus (men då är det ju rätt illa förstås).
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Tack för svar!

    Nej, inget är önskvärt. Men värre är NMR än fyllecell.

    Själv super jag emellanåt en del. Tydligen.
  30. 15
    Tack för svar!

    Nej, inget är önskvärt. Men värre är NMR än fyllecell.

    Själv super jag emellanåt en del. Tydligen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar