Såg skolstartsrubriken
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Såg skolstartsrubriken

    Min jättestora unge (herregud, han vara bara tre när jag blev medlem här, vad hände med tiden) lämnade jag på flygplatsen igår, för färd 140 mil norrut för att påbörja sin nästa skola.
    Japp, nu har han flyttat hemifrån (på pappret först om två veckor då han kommer in i sitt nya hem).
    Hur det känns?
    Vi har ju haft en liten smygstart med att han gjort sin militärtjänstgöring och varit borta på veckorna och en hel del helger, men än så länge har man inte greppat det.
    Jag har i varje fall fått massor av mess första dagen .

    Ny epok i livet, för föräldrar och son
  2. 1
    Såg skolstartsrubriken Min jättestora unge (herregud, han vara bara tre när jag blev medlem här, vad hände med tiden) lämnade jag på flygplatsen igår, för färd 140 mil norrut för att påbörja sin nästa skola.
    Japp, nu har han flyttat hemifrån (på pappret först om två veckor då han kommer in i sitt nya hem).
    Hur det känns?
    Vi har ju haft en liten smygstart med att han gjort sin militärtjänstgöring och varit borta på veckorna och en hel del helger, men än så länge har man inte greppat det.
    Jag har i varje fall fått massor av mess första dagen .

    Ny epok i livet, för föräldrar och son
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Jag (och sonen) har redan nu börjat fundera på nästa höst då han troligen börjar på en utbildning någon annanstans än Karlstad.
  4. 2
    Jag (och sonen) har redan nu börjat fundera på nästa höst då han troligen börjar på en utbildning någon annanstans än Karlstad.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Så spännande att börja på en utbildning så långt hemifrån, hoppas verkligen att han trivs tillräckligt för att hålla hemlängtan borta! Så tomt för er dock med honom så långt iväg.
    Själv är jag så innerligt tacksam att min 19-åring kom in i Lund som hon ville (först tänkte hon söka Umeå i första hand men ändrade sig i sista stund) så hon kan fortfarande bo hemma och pendla i väntan på studentboende i Lund. Framförallt är lillasyster inte redo att bli det enda hemmaboende barnet (inte jag heller om jag ska vara ärlig).
  6. 3
    Så spännande att börja på en utbildning så långt hemifrån, hoppas verkligen att han trivs tillräckligt för att hålla hemlängtan borta! Så tomt för er dock med honom så långt iväg.
    Själv är jag så innerligt tacksam att min 19-åring kom in i Lund som hon ville (först tänkte hon söka Umeå i första hand men ändrade sig i sista stund) så hon kan fortfarande bo hemma och pendla i väntan på studentboende i Lund. Framförallt är lillasyster inte redo att bli det enda hemmaboende barnet (inte jag heller om jag ska vara ärlig).
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Ja, lite läskigt är det förstår jag!

    Jag är "förskonad" ett år till vad gäller min äldste som fyller 20 i år. Jag hittade hit när han var någon månad gammal.
  8. 4
    Ja, lite läskigt är det förstår jag!

    Jag är "förskonad" ett år till vad gäller min äldste som fyller 20 i år. Jag hittade hit när han var någon månad gammal.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar