Snabbsänka (CRP) på 185!
Kropp & hälsa
  1. Jennie m.Elias01&Hilda03
    #1

    Snabbsänka (CRP) på 185!

    Min 2-åriga dotter hade det i söndags, och hon visade lite tecken på halsfluss, men inte så mycket att det kunde ge 185 i snabbsänka. Men vi fick penicillin (Kåvepenin) Efter 3 dagar så gjorde vi en ny snabbsänka (CRP)och då låg den på 140. Man har uteslutit öroninflamation och urinvägsinfektion (Pyttelite föroreningar i kisset).
    Hon har ingen feber längre, men mycket trött och blek nästan lite grå i ansiktsfärgen, äter ganska bra. Så vi fick iaf en ny penicillin kur (Cefadroxil). Sen så ska vi nog in till veckan igen för att göra en ny snabbsänka.

    Har ni något tips på vad det kan vara som gör att sänkan är så hög och varför hon är så trött och blek?
  2. 1
    Snabbsänka (CRP) på 185! Min 2-åriga dotter hade det i söndags, och hon visade lite tecken på halsfluss, men inte så mycket att det kunde ge 185 i snabbsänka. Men vi fick penicillin (Kåvepenin) Efter 3 dagar så gjorde vi en ny snabbsänka (CRP)och då låg den på 140. Man har uteslutit öroninflamation och urinvägsinfektion (Pyttelite föroreningar i kisset).
    Hon har ingen feber längre, men mycket trött och blek nästan lite grå i ansiktsfärgen, äter ganska bra. Så vi fick iaf en ny penicillin kur (Cefadroxil). Sen så ska vi nog in till veckan igen för att göra en ny snabbsänka.

    Har ni något tips på vad det kan vara som gör att sänkan är så hög och varför hon är så trött och blek?
  3. Anonym
    #2

    Någon slags...

    ... infektion har hon ju helt klart men exakt vad det är är svårt att avgöra med enbart ett CRP. Har de tagit odlingar från halsen, urinen o ev blodet? Eftersom CRP ändå var på väg ned så kanske de avvaktar antibiotikabehandlingen några dagar. Trött o blek blir man ju förstås av att ha en kraftig infektion i kroppen. Hoppas hon är på bättringsvägen! =)
  4. 2
    Någon slags... ... infektion har hon ju helt klart men exakt vad det är är svårt att avgöra med enbart ett CRP. Har de tagit odlingar från halsen, urinen o ev blodet? Eftersom CRP ändå var på väg ned så kanske de avvaktar antibiotikabehandlingen några dagar. Trött o blek blir man ju förstås av att ha en kraftig infektion i kroppen. Hoppas hon är på bättringsvägen! =)
  5. Jennie m.Elias01&Hilda03
    #3

    De har..

    gjort en snabbodling på halsen som visade streptokocker, men inte så mycket att de skulle ge 185 i snabbsänka. När vi då gjorde snabbsänkan för andra gången då låg den på 140 och då fick vi svaren på urinodligen som endast visade en förorening alltså inte urinvägsinfektion.

    I fredags så tog de ett rör med blod så det ska väl skicka på odling kanske.

    Lite rädd är man ju att det ska vara något allvarlig även jag inte är en sån som målar f-n på väggen innnan man vet vad det är.

    Tack för svaret!
  6. 3
    De har.. gjort en snabbodling på halsen som visade streptokocker, men inte så mycket att de skulle ge 185 i snabbsänka. När vi då gjorde snabbsänkan för andra gången då låg den på 140 och då fick vi svaren på urinodligen som endast visade en förorening alltså inte urinvägsinfektion.

    I fredags så tog de ett rör med blod så det ska väl skicka på odling kanske.

    Lite rädd är man ju att det ska vara något allvarlig även jag inte är en sån som målar f-n på väggen innnan man vet vad det är.

    Tack för svaret!
  7. Teodora
    #4

    Min son hade 185

    men efter att ha kollat allt med öron m.m så tog de prover från hans avföring och där visade det att han hade fått en bakterie i tarmarna, som kunde ge så hög CRP, men han hade ju varit lös i magen också. Hoppas det blir bra snart.
  8. 4
    Min son hade 185 men efter att ha kollat allt med öron m.m så tog de prover från hans avföring och där visade det att han hade fått en bakterie i tarmarna, som kunde ge så hög CRP, men han hade ju varit lös i magen också. Hoppas det blir bra snart.
  9. Medlem sedan
    Dec 2014
    #5
    Jennie, hur gick det med ditt barn? Jag sitter idag i ungefär exakt samma sits som dig. Har en flicka på tre år som hade crp på 192 och hög feber när vi först åkte in med henne. De kunde inte riktigt hitta orsaken men trodde på någon halsinfektion och fick därmed penicillin. Inne på dag 3 och tog nytt crp då hon fortfarande är väldigt trött och hängig. Crp var på 162! Jag är så otroligt orolig, har inte kunnat sova senaste 5 dagarna sen hennes symptom börja. Skulle du kunna berätta hur det gick för ditt barn? Gick sänkan ner så småningom? Var det något allvarligare som låg bakom den höga sänkan? Hade varit otroligt tacksam för ditt svar!
  10. 5
    Jennie, hur gick det med ditt barn? Jag sitter idag i ungefär exakt samma sits som dig. Har en flicka på tre år som hade crp på 192 och hög feber när vi först åkte in med henne. De kunde inte riktigt hitta orsaken men trodde på någon halsinfektion och fick därmed penicillin. Inne på dag 3 och tog nytt crp då hon fortfarande är väldigt trött och hängig. Crp var på 162! Jag är så otroligt orolig, har inte kunnat sova senaste 5 dagarna sen hennes symptom börja. Skulle du kunna berätta hur det gick för ditt barn? Gick sänkan ner så småningom? Var det något allvarligare som låg bakom den höga sänkan? Hade varit otroligt tacksam för ditt svar!

Liknande trådar

  1. 73 i snabbsänka...
    By Annika m M&V in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 19:54
  2. Urinvägsinfektion snabbsänka S
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 20:17
  3. Snabbsänka(CRP) på 185!
    By Jennie m.Elias01&Hilda03 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar