Sittring? Knipkulor?
Kropp & hälsa
  1. Gravid v 8
    #1

    Sittring? Knipkulor?

    Med erfarenhet från en förlossning så vill jag denna gång det blir dags ha en mjuk och skön sittring för det gjorde ont att sitta ner alltså... Jag var klippt men man blir ju öm i vilket fall.
    Var kan jag köpa en sån?
    Eller kan man få låna av BM el sjukhuset?

    Sen skulle jag gärna vilja köpa såna här typ kulor som man använder för att träna upp slidmusklerna. Blev väldigt stor efteråt och ett drygt år senare är det fortfarande inte som det borde vara...
    Var på nätet kan man köpa såna?

    Jättetacksam för svar!
  2. 1
    Sittring? Knipkulor? Med erfarenhet från en förlossning så vill jag denna gång det blir dags ha en mjuk och skön sittring för det gjorde ont att sitta ner alltså... Jag var klippt men man blir ju öm i vilket fall.
    Var kan jag köpa en sån?
    Eller kan man få låna av BM el sjukhuset?

    Sen skulle jag gärna vilja köpa såna här typ kulor som man använder för att träna upp slidmusklerna. Blev väldigt stor efteråt och ett drygt år senare är det fortfarande inte som det borde vara...
    Var på nätet kan man köpa såna?

    Jättetacksam för svar!
  3. o
    #2

    du kan köpa en vanlig

    simring att sitta på.
  4. 2
    du kan köpa en vanlig simring att sitta på.
  5. Sanna
    #3

    Kulor...

    kan du köpa från www.knyte.se

    Jag har fött två barn vaginalt och iofs. aldrig behövt sy, men jag har absolut inte behövt nån sittring! Kan det inte berott på klippet?
  6. 3
    Kulor... kan du köpa från www.knyte.se

    Jag har fött två barn vaginalt och iofs. aldrig behövt sy, men jag har absolut inte behövt nån sittring! Kan det inte berott på klippet?
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Tyvärr

    avråder de från sittring nuförtiden. (Jag hade så j*kla ont efter första barnet att jag nästan grät efter en på BB, men de hade tagit bort dem, fick en vanlig mjukare kudde i stället.) Ringen ska tydligen försvåra och försena läkningen i och med att du drar isär underlivet när du sitter på den.

    Den senaste förlossningen blev jag klippt men hade mindre problem, enbart för att en snäll BM på BB gav mig Voltaren (diklofenak) mot mina elaka eftervärkar. Jag tyckte jag klarade klippet galant ända tills värktabletterna tog slut :-/ Men Alvedon funkade OK.

  8. 4
    Tyvärr avråder de från sittring nuförtiden. (Jag hade så j*kla ont efter första barnet att jag nästan grät efter en på BB, men de hade tagit bort dem, fick en vanlig mjukare kudde i stället.) Ringen ska tydligen försvåra och försena läkningen i och med att du drar isär underlivet när du sitter på den.

    Den senaste förlossningen blev jag klippt men hade mindre problem, enbart för att en snäll BM på BB gav mig Voltaren (diklofenak) mot mina elaka eftervärkar. Jag tyckte jag klarade klippet galant ända tills värktabletterna tog slut :-/ Men Alvedon funkade OK.

  9. Gravid v 8
    #5

    Tack för tipset!

    Jo jag hade ganska rejält ont efter min förl. Men då var jag ju som sagt klippt och sydd, kanske var det bara därför...?
    Har hört andra som haft så ont att de haft svårt att sitta så så ovanligt kan det väl inte vara ändå. Jag var jätteförsöiktigt när jag skulle sätta mig ner och kunde inte slappna av helt, det var jobbigt. Visserligen läkte det snabbt, på några dagar.
  10. 5
    Tack för tipset! Jo jag hade ganska rejält ont efter min förl. Men då var jag ju som sagt klippt och sydd, kanske var det bara därför...?
    Har hört andra som haft så ont att de haft svårt att sitta så så ovanligt kan det väl inte vara ändå. Jag var jätteförsöiktigt när jag skulle sätta mig ner och kunde inte slappna av helt, det var jobbigt. Visserligen läkte det snabbt, på några dagar.
  11. Gravid v 8
    #6

    Jaha...

    Ja det är kanske sant att det läker sämre... Det drar väl isär lite som du säger.
    Jag hade själv med mig värktabletter och fick även av barnmorskorna Panodil när jag bad om det så det gick ju men jag var inte beredd på den smärtan riktigt.
    För att inte tala om vad överraskad jag blev över vad ont det gjorde att börja amma! Blev nästan sur på att ingen förvarnat mig om det...
  12. 6
    Jaha... Ja det är kanske sant att det läker sämre... Det drar väl isär lite som du säger.
    Jag hade själv med mig värktabletter och fick även av barnmorskorna Panodil när jag bad om det så det gick ju men jag var inte beredd på den smärtan riktigt.
    För att inte tala om vad överraskad jag blev över vad ont det gjorde att börja amma! Blev nästan sur på att ingen förvarnat mig om det...
  13. Medlem sedan
    Jul 2015
    #7
    Köpa knipkulor - http://shytobuy.se
  14. 7
    Köpa knipkulor - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Knipkulor
    By anonymt namn in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-07-20, 15:13
  2. knipkulor
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-07-20, 15:10
  3. Knipkulor
    By Kniiip in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 07:54
  4. knipkulor
    By cyklamen in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 14:50
  5. Knipkulor....
    By Ullan in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 10:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar