Ni med smartballs
Kropp & hälsa
  1. J
    #1

    Ni med smartballs

    Hur lång tid har det tagit innan ni känt en tydlig förbättring i knipet? Hur ofta använder ni dem, och under hur många timmar?
    Om man kniper runt ett finger, hur hårt bör knipet kännas då? Så att man känner slidväggarna, eller att det kramas runt fingret?
    Kniper ni runt smartballsen när ni har dem inne? Mina ramlar inte ut även om jag går/hoppar, men jag kniper ju inte om dem hela tiden heller.. ska man göra det?
    Har även smartballsen hjälpt till att förbättra utseendet i underlivet?

    Många frågor... och hoppas på många svar :)
  2. 1
    Ni med smartballs Hur lång tid har det tagit innan ni känt en tydlig förbättring i knipet? Hur ofta använder ni dem, och under hur många timmar?
    Om man kniper runt ett finger, hur hårt bör knipet kännas då? Så att man känner slidväggarna, eller att det kramas runt fingret?
    Kniper ni runt smartballsen när ni har dem inne? Mina ramlar inte ut även om jag går/hoppar, men jag kniper ju inte om dem hela tiden heller.. ska man göra det?
    Har även smartballsen hjälpt till att förbättra utseendet i underlivet?

    Många frågor... och hoppas på många svar :)
  3. Alyana
    #2

    Har bara provat...

    mina en gång än. Fick dem i veckan.
    Och jag märkte enorm skillnad redan efter första gången! Helt otroligt...
    Hde dem inne i ca en timme tror jag och då bara gick jag omkring eller satt ner, knep alltså inget x-tra.
    Tror att de liksom tränar upp musklerna automatiskt. För man kniper väl runt dem utan att tänka på det...

    Vet inte hur det \"ska\"/bör kännas när man har bra knip men ju hårdare desto bättre antar jag.

    Helt klart ett bra köp! Jag är mer än supernöjd.
    BM borde rekommendera dessa till alla redan på efterkontrollen några veckor efter förlossningen...
  4. 2
    Har bara provat... mina en gång än. Fick dem i veckan.
    Och jag märkte enorm skillnad redan efter första gången! Helt otroligt...
    Hde dem inne i ca en timme tror jag och då bara gick jag omkring eller satt ner, knep alltså inget x-tra.
    Tror att de liksom tränar upp musklerna automatiskt. För man kniper väl runt dem utan att tänka på det...

    Vet inte hur det \"ska\"/bör kännas när man har bra knip men ju hårdare desto bättre antar jag.

    Helt klart ett bra köp! Jag är mer än supernöjd.
    BM borde rekommendera dessa till alla redan på efterkontrollen några veckor efter förlossningen...
  5. ?
    #3

    problem med plats...

    Någon som haft problem \"få upp\" smartsballsen tillräckligt långt. Mina kommer inte in ordentligt ens då jag ligger ned. Kanske min livmodertapp är för långt ned?
  6. 3
    problem med plats... Någon som haft problem \"få upp\" smartsballsen tillräckligt långt. Mina kommer inte in ordentligt ens då jag ligger ned. Kanske min livmodertapp är för långt ned?
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Låter konstigt...

    har du problem att ha sex? Smartballsen är ju faktiskt ganska små om man jämför... det kan inte vara så att du spänner dig och att det blir svårt därför?
    Livmodertappen sitter ju inte rakt uvanför slidan, utan lite framför, så den borde inte vara något problem... *funderar*
    Prova att sätta in dem då du sitter på huk istället, det kanske är lättare?
  8. 4
    Låter konstigt... har du problem att ha sex? Smartballsen är ju faktiskt ganska små om man jämför... det kan inte vara så att du spänner dig och att det blir svårt därför?
    Livmodertappen sitter ju inte rakt uvanför slidan, utan lite framför, så den borde inte vara något problem... *funderar*
    Prova att sätta in dem då du sitter på huk istället, det kanske är lättare?
  9. J
    #5

    Jag är också nöjd med mina

    och tycker nog att jag känner skillnad efter nu 5 dagars användande.

    Jag vill bara ha en stor förändring väldigt snabbt! Otålig som jag är...
    Fast främst är det nog utseendet \"där nere\" som jag skulle vilja ha en förändring på. Men där kanske inte smartballsen kan hjälpa till...?
  10. 5
    Jag är också nöjd med mina och tycker nog att jag känner skillnad efter nu 5 dagars användande.

    Jag vill bara ha en stor förändring väldigt snabbt! Otålig som jag är...
    Fast främst är det nog utseendet \"där nere\" som jag skulle vilja ha en förändring på. Men där kanske inte smartballsen kan hjälpa till...?
  11. J
    #6

    Läste någonstans

    att det då kan vara bäckenbotten som är för långt ner, alltså slapp eller vad man ska säga (fult ord, men jag hittar inget annat) och att det är ett tecken på att man bör knipa ofta. För när man kniper ska ju även hela bäckenbotten höjas. Så fortsätt du att knipa ändå med smartballsen, om du har problem att få in båda så sätt bara in en istället. Det blir iof lite svårare att knipa då, men å andra sidan kanske det ger resultat snabbare? :)

  12. 6
    Läste någonstans att det då kan vara bäckenbotten som är för långt ner, alltså slapp eller vad man ska säga (fult ord, men jag hittar inget annat) och att det är ett tecken på att man bör knipa ofta. För när man kniper ska ju även hela bäckenbotten höjas. Så fortsätt du att knipa ändå med smartballsen, om du har problem att få in båda så sätt bara in en istället. Det blir iof lite svårare att knipa då, men å andra sidan kanske det ger resultat snabbare? :)

  13. ?
    #7

    kanske det

    Det där med bäckenbotten långt ned kan kanske stämma... och det händer faktiskt att det är lite problem vid sex oxå. Har dessutom väldigt dåligt knip och haft mycket problem efter förlossning för fyra år sedan (är nu förlöst med kejsarsnitt för ca 12 v sedan. Men nu ska jag inte ha fler barn och ville jag ju bli bra där nere så fort det går. Får fortsätta med smartballsen ett tag till...

    Tack för era råd! Kommer du J på var du läste det där om bäckenbotten så är jag intresserad av det. Kan man vara generellt elastisk tex både bäckenbotten och tex leder eller ligament eller skulle det bero på förslappning (och dålig knip disciplin...)? eller besvärlig förlossning? (eller allting sammanhängande?) Tja, ibland tycker jag det ur underlivssynvinkel hade varit lättare att vara man...
  14. 7
    kanske det Det där med bäckenbotten långt ned kan kanske stämma... och det händer faktiskt att det är lite problem vid sex oxå. Har dessutom väldigt dåligt knip och haft mycket problem efter förlossning för fyra år sedan (är nu förlöst med kejsarsnitt för ca 12 v sedan. Men nu ska jag inte ha fler barn och ville jag ju bli bra där nere så fort det går. Får fortsätta med smartballsen ett tag till...

    Tack för era råd! Kommer du J på var du läste det där om bäckenbotten så är jag intresserad av det. Kan man vara generellt elastisk tex både bäckenbotten och tex leder eller ligament eller skulle det bero på förslappning (och dålig knip disciplin...)? eller besvärlig förlossning? (eller allting sammanhängande?) Tja, ibland tycker jag det ur underlivssynvinkel hade varit lättare att vara man...
  15. J
    #8

    Jag är ju ingen expert

    men gissar gärna hej vilt :)
    Vad jag har förstått så är det i första hand efter graviditet/förlossning eller när man man blir äldre som musklerna förslappas. Sen finns det säkert de som inte alls behöver knipa så mycket för att återfå starka muskler efter graviditet/förlossning. För efter jag fick mitt första barn så var jag helt återställd efter några månader men jag var urkass på att göra knipövningar. Men däremot efter andra förlossningen kändes det som att hela paketet skulle ramla ur mig, och så har det varit länge och nu har det gått några år men jag är ändå inte \"återställd\". Därav mitt köp av smartballs, för nu har jag tusan bestämt mig att få så starka muskler att jag skulle kunna vässa en penna där nere :D

    Kommer jag på vart jag läste om det där med bäckenbotten så säjer jag till, just nu kommer jag inte alls ihåg. Men jag har iallafall haft samma problem själv, och hade rätt mycket problem vid sex att det gjorde ont (tror det berodde på att livmodertappen hamnar ju också då automatiskt längre ner, och mannen kom åt den hela tiden = smärta!)

    Och du, jag håller med dig - ur underlivssynvinkel är det helt klart besvärligare att vara kvinna känns det som...



  16. 8
    Jag är ju ingen expert men gissar gärna hej vilt :)
    Vad jag har förstått så är det i första hand efter graviditet/förlossning eller när man man blir äldre som musklerna förslappas. Sen finns det säkert de som inte alls behöver knipa så mycket för att återfå starka muskler efter graviditet/förlossning. För efter jag fick mitt första barn så var jag helt återställd efter några månader men jag var urkass på att göra knipövningar. Men däremot efter andra förlossningen kändes det som att hela paketet skulle ramla ur mig, och så har det varit länge och nu har det gått några år men jag är ändå inte \"återställd\". Därav mitt köp av smartballs, för nu har jag tusan bestämt mig att få så starka muskler att jag skulle kunna vässa en penna där nere :D

    Kommer jag på vart jag läste om det där med bäckenbotten så säjer jag till, just nu kommer jag inte alls ihåg. Men jag har iallafall haft samma problem själv, och hade rätt mycket problem vid sex att det gjorde ont (tror det berodde på att livmodertappen hamnar ju också då automatiskt längre ner, och mannen kom åt den hela tiden = smärta!)

    Och du, jag håller med dig - ur underlivssynvinkel är det helt klart besvärligare att vara kvinna känns det som...



  17. ?
    #9

    vill också kunna vässa en penna....

    tack för ditt svar och alltid skönt att höra att man inte är ensam om att inte bara \"hoppa vidare\" efter att fött barn.
  18. 9
    vill också kunna vässa en penna.... tack för ditt svar och alltid skönt att höra att man inte är ensam om att inte bara \"hoppa vidare\" efter att fött barn.
  19. Å
    #10

    Passar på att fråga jag med!

    Kan man ha smartballs tillsammans med spiral, eller finns det någon risk att trådarna fastnar så att den lossnar?
  20. 10
    Passar på att fråga jag med! Kan man ha smartballs tillsammans med spiral, eller finns det någon risk att trådarna fastnar så att den lossnar?
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    Funkar fint!

    Smartballsen är ju runda och av silikon så trådarna kan inte fastna i dem!
  22. 11
    Funkar fint! Smartballsen är ju runda och av silikon så trådarna kan inte fastna i dem!
  23. TM
    #12

    Litet framfall?

    Tog fram anatomiboken nu:

    Efter förlossning, speciellt med sprickor i mellangården, kan infästningen av bäckenbottenmuskulaturen försvagas. Eftersom dessa är det som håller upp våra inre organ i bäckenet (urinblåsa m. urinrör, livmoder och vagina, rectum och analkanal) kan skador få följden att dessa \"halkar ned\", sk. framfall. Livmoderframfall diagnostiseras i olika graderingar beroende på hur långt ned livmodern går.

    Det kan mycket väl vara så att din livmodertapp sitter lite längre ned nu utan att det innebär någon större fara, dock är det viktigt att knipa - för ALLA!

    Ett besök hos gynekologen torde ge svar på om du lider av framfall och vad som kan göras åt det.

  24. 12
    Litet framfall? Tog fram anatomiboken nu:

    Efter förlossning, speciellt med sprickor i mellangården, kan infästningen av bäckenbottenmuskulaturen försvagas. Eftersom dessa är det som håller upp våra inre organ i bäckenet (urinblåsa m. urinrör, livmoder och vagina, rectum och analkanal) kan skador få följden att dessa \"halkar ned\", sk. framfall. Livmoderframfall diagnostiseras i olika graderingar beroende på hur långt ned livmodern går.

    Det kan mycket väl vara så att din livmodertapp sitter lite längre ned nu utan att det innebär någon större fara, dock är det viktigt att knipa - för ALLA!

    Ett besök hos gynekologen torde ge svar på om du lider av framfall och vad som kan göras åt det.

  25. Medlem sedan
    Jul 2015
    #13
    Köpa smartballs - http://shytobuy.se
  26. 13
    Köpa smartballs - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Smartballs?
    By kids in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-07-27, 11:35
  2. Smartballs...
    By Marie in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-07-27, 11:35
  3. smartballs
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 21:04
  4. Smartballs
    By anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:56
  5. Smartballs
    By Mumin in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar