Mullvadar?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Mullvadar?

    Hur ska man på bästa sätt bli av med mullvadar/sorkar? Vi har grymt många högar i trädgården (vi har en stor tomt 5500 kvadratmeter) - morfar skötte det som en park (klippte med sax runt träden osv), det gör inte vi. Men vi skulle bli glada om ni hade några tips hur vi kan bli av med högarna!
  2. 1
    Mullvadar? Hur ska man på bästa sätt bli av med mullvadar/sorkar? Vi har grymt många högar i trädgården (vi har en stor tomt 5500 kvadratmeter) - morfar skötte det som en park (klippte med sax runt träden osv), det gör inte vi. Men vi skulle bli glada om ni hade några tips hur vi kan bli av med högarna!
  3. Jost med Busfröna
    #2

    be grabbarna

    i familjen kissa ute. Mullvaden som brukade traska över vår tomt har bytt väg sen vi började markera revir.
  4. 2
    be grabbarna i familjen kissa ute. Mullvaden som brukade traska över vår tomt har bytt väg sen vi började markera revir.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Va!

    Det verkar i alla fall inte hjälpa med hundkiss... ):

    Dessutom gillar de inte där vi har grävt ner jordvärme - men runt om!!!
  6. 3
    Va! Det verkar i alla fall inte hjälpa med hundkiss... ):

    Dessutom gillar de inte där vi har grävt ner jordvärme - men runt om!!!
  7. Jost med Busfröna
    #4

    vet jag inte. Här funkade det. Kanske finns det någon bläk lukt i affären som funkar?!
  8. 4
    Då vet jag inte. Här funkade det. Kanske finns det någon bläk lukt i affären som funkar?!
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Kanske lite oaktuellt men jag har själv haft problem och den enda lösningen som fungerar är fällor. Jag köpte ett gäng hos www.mullvadsjagaren.se och de fungerade utmärkt. Nu tar vi bara fram dem när det behövs och innan de skapar för mycket skada på gräsmattan.
  10. 5
    Kanske lite oaktuellt men jag har själv haft problem och den enda lösningen som fungerar är fällor. Jag köpte ett gäng hos www.mullvadsjagaren.se och de fungerade utmärkt. Nu tar vi bara fram dem när det behövs och innan de skapar för mycket skada på gräsmattan.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar