diflucan-engångsdos?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    diflucan-engångsdos?

    har fått diflucan utskrivet för jag verkar ju inte bli av med min svamp:(
    Men läkaren sa att man bara få ta en dos när man ammar? hur har era doseringar sett ut?Tyckte nämligen att det lät lite.
  2. 1
    diflucan-engångsdos? har fått diflucan utskrivet för jag verkar ju inte bli av med min svamp:(
    Men läkaren sa att man bara få ta en dos när man ammar? hur har era doseringar sett ut?Tyckte nämligen att det lät lite.
  3. Kattis
    #2

    Det stämmer inte...

    ...att man bara får ta en dos. I det regionala vårdprogrammet \"Bröstkomplikationer i samband med amning\" från Stockholms läns landsting rekommenderas Diflucan 50mg -100 mg, 1 om dagen i en vecka och vid behov kan denna dos förlängas i ytterligare en vecka.

    Här är en länk där detta står, den kan du skriva ut och visa för läkaren (om du scrollar ner längst ner på sidan finns även länk direkt till det regionala vårdprogrammet som pdf):
    http://www.amningshjalpen.se/radgivning/svampbehandling.htm
  4. 2
    Det stämmer inte... ...att man bara får ta en dos. I det regionala vårdprogrammet \"Bröstkomplikationer i samband med amning\" från Stockholms läns landsting rekommenderas Diflucan 50mg -100 mg, 1 om dagen i en vecka och vid behov kan denna dos förlängas i ytterligare en vecka.

    Här är en länk där detta står, den kan du skriva ut och visa för läkaren (om du scrollar ner längst ner på sidan finns även länk direkt till det regionala vårdprogrammet som pdf):
    http://www.amningshjalpen.se/radgivning/svampbehandling.htm
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Nej!

    Hej!

    Jag fick utskrivet enl länken som Kattis hänvisar till, först sju dagar och sedan ytterligare sju.

    Jag hade med mig ett uttdrag från nätet, min läkare skrev receptet efter det

    Stå på dig.
  6. 3
    Nej! Hej!

    Jag fick utskrivet enl länken som Kattis hänvisar till, först sju dagar och sedan ytterligare sju.

    Jag hade med mig ett uttdrag från nätet, min läkare skrev receptet efter det

    Stå på dig.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4

    okej

    typiskt! bara att få tag i läkaren är ju krångligt nog...hoppas det går att övertyga honom på hans teltid imorrn.
    tack för svar.
  8. 4
    okej typiskt! bara att få tag i läkaren är ju krångligt nog...hoppas det går att övertyga honom på hans teltid imorrn.
    tack för svar.
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5

    får ringa på nytt igen då..

    är så trött på telefonköer vid det här laget..
    tack för svar, blev du föresten av med din infektion av din kur? känns som jag har svamp för evigt:(
  10. 5
    får ringa på nytt igen då.. är så trött på telefonköer vid det här laget..
    tack för svar, blev du föresten av med din infektion av din kur? känns som jag har svamp för evigt:(
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Japp.....

    Första svängen fick jag även herracilin mot bakterier fastän det inte visade något på proverna, kan även säga att svampen inte syntes utanpå och Tova hade ingen torsk, iallafall så efter första kuren så tog den inte svampen men det tror jag berodde på att penicillinkuren var längre 10 dagar mot svampkuren som var 7, eftersom penicillin är gynnsamt för svamp.

    Men efter den andra kuren då så försvann det, vilken känsla efter 3 månaders kämpande med mer eller mindre ont, till en början så sa dom att det bara var pga fel tag men det var det inte!

    Så ge inte upp hoppet!
  12. 6
    Japp..... Första svängen fick jag även herracilin mot bakterier fastän det inte visade något på proverna, kan även säga att svampen inte syntes utanpå och Tova hade ingen torsk, iallafall så efter första kuren så tog den inte svampen men det tror jag berodde på att penicillinkuren var längre 10 dagar mot svampkuren som var 7, eftersom penicillin är gynnsamt för svamp.

    Men efter den andra kuren då så försvann det, vilken känsla efter 3 månaders kämpande med mer eller mindre ont, till en början så sa dom att det bara var pga fel tag men det var det inte!

    Så ge inte upp hoppet!
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7

    fått nytt recept idag

    hoppas att det hjälper:) Skönt att du blev av med svampen till slut.
  14. 7
    fått nytt recept idag hoppas att det hjälper:) Skönt att du blev av med svampen till slut.
  15. Medlem sedan
    Aug 2015
    #8
    Diflucan - http://euroclinix.se Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.
  16. 8
    Diflucan - http://euroclinix.se Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.

Liknande trådar

  1. Diflucan?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 21:44
  2. diflucan
    By siiri in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 08:32
  3. diflucan
    By siiri in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 14:07
  4. Diflucan?
    By Gabbi i Botswana in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 10:46
  5. diflucan
    By 71an in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 09:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar