Vad kostar era kattförsäkringar?
Hem & fritid
  1. camelia
    #1

    Vad kostar era kattförsäkringar?

    Jag har Nappe försäkrad i Agria och har en årspremie på 850 kronor. Liiite i saftigaste laget kan jag tycka, särskilt när vi skaffar en katt till.

    Vad kostar era och vilka bolag har ni?
  2. 1
    Vad kostar era kattförsäkringar? Jag har Nappe försäkrad i Agria och har en årspremie på 850 kronor. Liiite i saftigaste laget kan jag tycka, särskilt när vi skaffar en katt till.

    Vad kostar era och vilka bolag har ni?
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Har folksam och är riktigt nöjd, tror jag betalar 350;- per år (men det _kan vara 450;-) är nästan helt hundra på det..
  4. 2
    Har folksam och är riktigt nöjd, tror jag betalar 350;- per år (men det _kan vara 450;-) är nästan helt hundra på det..
  5. camelia
    #3

    Hur högt är de försäkrade då?

    Och vad är självrisken?

    Här har vi Nappe försäkrad till 60 000, självrisken är 1000 kronor och över det betalar vi 10%. Jag vet inte om det är lite overkill med tanke på att han är innekatt och lever i en rätt skyddad tillvaro.
    (Fast han KAN ju sätta en räka i halsen eller ramla ner från sin sidenkudde, som mamma sa lite sarkastiskt. *garvar*)

    Vi HAR råd att betala om han blir sjuk, så det är ingen katastrof om det skulle hända. (Att vi fick betala överskjutande belopp om vi sänker beloppet för sjukvård alltså.)

    Blä, jag velar här. *S*
  6. 3
    Hur högt är de försäkrade då? Och vad är självrisken?

    Här har vi Nappe försäkrad till 60 000, självrisken är 1000 kronor och över det betalar vi 10%. Jag vet inte om det är lite overkill med tanke på att han är innekatt och lever i en rätt skyddad tillvaro.
    (Fast han KAN ju sätta en räka i halsen eller ramla ner från sin sidenkudde, som mamma sa lite sarkastiskt. *garvar*)

    Vi HAR råd att betala om han blir sjuk, så det är ingen katastrof om det skulle hända. (Att vi fick betala överskjutande belopp om vi sänker beloppet för sjukvård alltså.)

    Blä, jag velar här. *S*
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    60000 tycker jag låter lite väl högt, kanske... SÅ dyrt är inte veterinärvård - vi har valt lägre gränser, tror det är 20 eller möjligen 30000.
  8. 4
    60000 tycker jag låter lite väl högt, kanske... SÅ dyrt är inte veterinärvård - vi har valt lägre gränser, tror det är 20 eller möjligen 30000.
  9. -Tinkerbell-
    #5
    Oj 60 tusen för en innekatt Det har vi på våran championhund
  10. 5
    Oj 60 tusen för en innekatt Det har vi på våran championhund
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    På vilket sätt är en innekatt värd mindre än din flådiga championhund?
  12. 6
    På vilket sätt är en innekatt värd mindre än din flådiga championhund?
  13. -Tinkerbell-
    #7
    Hmm jag kanske inte riktigt menade mindre värd? eller skrev jag det? Men en innekatt utsätts kanske inte för lika mycket som en hund gör? alltså risken att den skall skada sig för 60.000 inne bör ju inte vara såååå stor? Vet en hund som bröt benet och det kostade 19.000:-
  14. 7
    Hmm jag kanske inte riktigt menade mindre värd? eller skrev jag det? Men en innekatt utsätts kanske inte för lika mycket som en hund gör? alltså risken att den skall skada sig för 60.000 inne bör ju inte vara såååå stor? Vet en hund som bröt benet och det kostade 19.000:-
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    Jag har agria till båda mina.

    Sphynxen är livförsäkrad för 18 000 kr, och han har vet.vårdsförs. upp till 60 000 kr och då är det 1000 kr i självrisk och 10% på beloppet.
    Hans försäkring går på nästan 1000 kr/år.

    Min Devon rex har jag ingen livförsäkring på, bara vet.vård men beloppet minns jag ej, och den lägsta självrisken.
    Ca 440 kr/år kostar hans försäkring.
  16. 8
    Jag har agria till båda mina.

    Sphynxen är livförsäkrad för 18 000 kr, och han har vet.vårdsförs. upp till 60 000 kr och då är det 1000 kr i självrisk och 10% på beloppet.
    Hans försäkring går på nästan 1000 kr/år.

    Min Devon rex har jag ingen livförsäkring på, bara vet.vård men beloppet minns jag ej, och den lägsta självrisken.
    Ca 440 kr/år kostar hans försäkring.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9
    Angående hör vet.vårdsförsäkring, även innekatter kan ju bli sjuka, de måste inte skada sig men om de får en sjukdom som kräver massor av behandling så kan det väl gå på en slant.

    Och jag skulle inte ha råd att betala ur egen ficka så då har jag hellre bra försäkringar på katterna.

    Dessutom är min ena katt en utställningskatt och blivande avelskatt och då tycker jag att det känns viktigt
  18. 9
    Angående hör vet.vårdsförsäkring, även innekatter kan ju bli sjuka, de måste inte skada sig men om de får en sjukdom som kräver massor av behandling så kan det väl gå på en slant.

    Och jag skulle inte ha råd att betala ur egen ficka så då har jag hellre bra försäkringar på katterna.

    Dessutom är min ena katt en utställningskatt och blivande avelskatt och då tycker jag att det känns viktigt
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    hör=hög! imt
  20. 10
    hör=hög! imt
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    2 katter, 65kr/månad

    på autogiro. Har Sveland.

    65 kr är för båda tillsammans alltså.. de är hittekatter/katthemskatter, har inget livbelopp på dom bara veterinärvård.
  22. 11
    2 katter, 65kr/månad på autogiro. Har Sveland.

    65 kr är för båda tillsammans alltså.. de är hittekatter/katthemskatter, har inget livbelopp på dom bara veterinärvård.
  23. camelia
    #12

    Tack för alla svar!

    Jag ska kolla vad det kostar att försäkra Nappe på de olika bolagen, men jag tror att jag fortsätter att ha en hög gräns för veterinärkostnaden.

    Jag vet att jag hellre skulle sälja lägenheten än avliva honom för att hans vård blir dyr så... då är nog några hundralappar extra om året en rätt bra investering trots allt.
  24. 12
    Tack för alla svar! Jag ska kolla vad det kostar att försäkra Nappe på de olika bolagen, men jag tror att jag fortsätter att ha en hög gräns för veterinärkostnaden.

    Jag vet att jag hellre skulle sälja lägenheten än avliva honom för att hans vård blir dyr så... då är nog några hundralappar extra om året en rätt bra investering trots allt.
  25. Medlem sedan
    Apr 2005
    #13
    60 000 behöver du nog inte ha på Nappe, jag har nog 30 000 på våra och självrisken liggerpå 1500;- om jag inte minns helt fel..
  26. 13
    60 000 behöver du nog inte ha på Nappe, jag har nog 30 000 på våra och självrisken liggerpå 1500;- om jag inte minns helt fel..
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14
    Jag har Agria och betalar för tre huskatter och en raskatt med avelsförsäkring 2350kr/år. Alla har "Agria plus".
  28. 14
    Jag har Agria och betalar för tre huskatter och en raskatt med avelsförsäkring 2350kr/år. Alla har "Agria plus".
  29. Medlem sedan
    Jan 2017
    #15
    Kör på någon av de nya försäkringsbolagen. De anstränger sig hårdast. Jag kör med Svedea och är supernöjd. Hittade den på Jämfördjurförsäkring.se. Kolla på den länken så ser ni all info om de andra. Grymt nöjd i alla fall.
  30. 15
    Kör på någon av de nya försäkringsbolagen. De anstränger sig hårdast. Jag kör med Svedea och är supernöjd. Hittade den på Jämfördjurförsäkring.se. Kolla på den länken så ser ni all info om de andra. Grymt nöjd i alla fall.

Liknande trådar

  1. Vad kostar bio?
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 15:06
  2. Vad kostar det att slå ut en väg?
    By Ulrika in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 11:52
  3. Vad kostar
    By Mamma Mia in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 21:15
  4. Vad kostar?
    By Cecilia in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:52
  5. Hur mkt kostar(POP)
    By Annica in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 19:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar