Smartballs?
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Smartballs?

    Hur använder man dem? Och hur ofta? Har man dem bara "inne" och går som vanligt? Tänkte köpa ett par via internet.
  2. 1
    Smartballs? Hur använder man dem? Och hur ofta? Har man dem bara "inne" och går som vanligt? Tänkte köpa ett par via internet.
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Hej! Jag använder mina 30-60 min om dagen, fast det är kanske lite väl ambitiöst.. Fast man bör nog använda dom regelbundet iaf.
    Man stoppar in dom så bara snöret hänger ut, sen går man omkring som vanligt.
    Jag tycker inte att man behöver gå omkring och knipa med dom, det verkar som man gör det automatiskt. Kanske om man känner att dom är på väg ur, som man kan knipa till lite.
  4. 2
    Hej! Jag använder mina 30-60 min om dagen, fast det är kanske lite väl ambitiöst.. Fast man bör nog använda dom regelbundet iaf.
    Man stoppar in dom så bara snöret hänger ut, sen går man omkring som vanligt.
    Jag tycker inte att man behöver gå omkring och knipa med dom, det verkar som man gör det automatiskt. Kanske om man känner att dom är på väg ur, som man kan knipa till lite.
  5. Anonym
    #3
    OBS! Smartballs ersätter inte knipövningar! För att minska risken för framfall måste du göra vanliga knipövningar också då olika muskler i bäckenbotten aktiveras.
  6. 3
    OBS! Smartballs ersätter inte knipövningar! För att minska risken för framfall måste du göra vanliga knipövningar också då olika muskler i bäckenbotten aktiveras.
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Som jag har förstått det är det är det svårt att knipa för att förhindra ev framfall. Och att typ ridning stärker bäckenbotten mer än kniiip..
  8. 4
    Som jag har förstått det är det är det svårt att knipa för att förhindra ev framfall. Och att typ ridning stärker bäckenbotten mer än kniiip..
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5
    Tack för era svar!
  10. 5
    Tack för era svar!
  11. Pipinette
    #6
    Rätt! Ridning ger en bra bäckenbottenträning då man använder mycket av den djupa, stabiliserande muskulaturen. Och det är de rörelserna man försöker efterlikna vid knipövningar. Jämför den lilla "jucklyftrörelsen" du gör när du rider lätt i trav.

    Problemet är bara att om du har en svag bäckenbotten (och inte är ryttare från början) blir belastningen lite väl hög om du sitter upprätt, grensle och sedan även balansparerar:-). Varför du bör börja med att göra rörelsen liggande som ett litet, litet bäckenlyft (snarare en "skopning" upp med blygden) samtidigt som du kniper.
  12. 6
    Rätt! Ridning ger en bra bäckenbottenträning då man använder mycket av den djupa, stabiliserande muskulaturen. Och det är de rörelserna man försöker efterlikna vid knipövningar. Jämför den lilla "jucklyftrörelsen" du gör när du rider lätt i trav.

    Problemet är bara att om du har en svag bäckenbotten (och inte är ryttare från början) blir belastningen lite väl hög om du sitter upprätt, grensle och sedan även balansparerar:-). Varför du bör börja med att göra rörelsen liggande som ett litet, litet bäckenlyft (snarare en "skopning" upp med blygden) samtidigt som du kniper.
  13. Medlem sedan
    Jul 2015
    #7
    Köpa smartballs - http://shytobuy.se
  14. 7
    Köpa smartballs - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Smartballs...
    By Marie in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-07-27, 11:35
  2. smartballs
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 21:04
  3. Smartballs
    By anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:56
  4. Ni med smartballs
    By J in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 15:22
  5. Smartballs
    By Mumin in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar