Dålig andedräkt
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Dålig andedräkt

    Kan dålig andedräkt smitta? När jag träffade min sambo för sex år sedan hade han dlig andedräkt. Han har fått äta vissa tabletter (hälsokost) för att eliminera doften

    Men, det verkar som det hela har smittat. Barnen har också samma hemska doft från munnen, till ochmed bebisen på 8 månader. Och jag själv känner att min andedräkt är lika ofräsch som de andras, det är samma unkna doft. Hela familjen går alltså omkring och stinker oralt. Okej om hunden på 9 år doftar surt ur käften, men bebisar ska ine göra det på det sättet!

    Innan jag ringer sjukvård så skulle jag vilja veta om någon känner igen det här och i sä fall vad som krävs för att få bort doften?

    Tacksam för svar!
  2. 1
    Dålig andedräkt Kan dålig andedräkt smitta? När jag träffade min sambo för sex år sedan hade han dlig andedräkt. Han har fått äta vissa tabletter (hälsokost) för att eliminera doften

    Men, det verkar som det hela har smittat. Barnen har också samma hemska doft från munnen, till ochmed bebisen på 8 månader. Och jag själv känner att min andedräkt är lika ofräsch som de andras, det är samma unkna doft. Hela familjen går alltså omkring och stinker oralt. Okej om hunden på 9 år doftar surt ur käften, men bebisar ska ine göra det på det sättet!

    Innan jag ringer sjukvård så skulle jag vilja veta om någon känner igen det här och i sä fall vad som krävs för att få bort doften?

    Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Vissa bakterier i halsen ger en igenkännbar lukt.
  4. 2
    Vissa bakterier i halsen ger en igenkännbar lukt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Det sägs att dålig andedräkt kommer från matsmältningssystemet. Om man regelbundet kommer ihåg att äta och dricka så minskar stinket.
  6. 3
    Det sägs att dålig andedräkt kommer från matsmältningssystemet. Om man regelbundet kommer ihåg att äta och dricka så minskar stinket.
  7. Anonym
    #4

    Dålig andedräkt

    Ja, det måste kunna smitta. Vi hade en kille på jobbet under ett halvår som luktade illa från munnen. Efter att ha suttit bredvid honom så luktar även jag illa från munnen. Har märkt samma sak på andra kollegor som jobbat nära killen ifråga. Vet inte vad jag ska göra? Fastän min kollega slutade när projektet var slut så håller sig andedräkten kvar. Jag luktar fortfarande och det försvinner inte. Äter ständigt halstabletter för att dämpa lukten.

    Har varit hos tandläkare, tandhygenist, ÖNH-läkare men ingen hittar något fel. Jag är desperat!

    Kan dålig andedräkt smitta? När jag träffade min sambo för sex år sedan hade han dlig andedräkt. Han har fått äta vissa tabletter (hälsokost) för att eliminera doften

    Men, det verkar som det hela har smittat. Barnen har också samma hemska doft från munnen, till ochmed bebisen på 8 månader. Och jag själv känner att min andedräkt är lika ofräsch som de andras, det är samma unkna doft. Hela familjen går alltså omkring och stinker oralt. Okej om hunden på 9 år doftar surt ur käften, men bebisar ska ine göra det på det sättet!

    Innan jag ringer sjukvård så skulle jag vilja veta om någon känner igen det här och i sä fall vad som krävs för att få bort doften?

    Tacksam för svar!
  8. 4
    Dålig andedräkt Ja, det måste kunna smitta. Vi hade en kille på jobbet under ett halvår som luktade illa från munnen. Efter att ha suttit bredvid honom så luktar även jag illa från munnen. Har märkt samma sak på andra kollegor som jobbat nära killen ifråga. Vet inte vad jag ska göra? Fastän min kollega slutade när projektet var slut så håller sig andedräkten kvar. Jag luktar fortfarande och det försvinner inte. Äter ständigt halstabletter för att dämpa lukten.

    Har varit hos tandläkare, tandhygenist, ÖNH-läkare men ingen hittar något fel. Jag är desperat!

    Kan dålig andedräkt smitta? När jag träffade min sambo för sex år sedan hade han dlig andedräkt. Han har fått äta vissa tabletter (hälsokost) för att eliminera doften

    Men, det verkar som det hela har smittat. Barnen har också samma hemska doft från munnen, till ochmed bebisen på 8 månader. Och jag själv känner att min andedräkt är lika ofräsch som de andras, det är samma unkna doft. Hela familjen går alltså omkring och stinker oralt. Okej om hunden på 9 år doftar surt ur käften, men bebisar ska ine göra det på det sättet!

    Innan jag ringer sjukvård så skulle jag vilja veta om någon känner igen det här och i sä fall vad som krävs för att få bort doften?

    Tacksam för svar!

Liknande trådar

  1. Dålig andedräkt mm
    By AnonymaMoa in forum Kärlek & relationer
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 18:30
  2. Dålig andedräkt.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 12:19
  3. Dålig andedräkt
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:17
  4. dålig andedräkt..
    By Linda m. 4 barn in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 07:13
  5. Dålig andedräkt
    By anna83 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 16:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar