digitalkamera för barn
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    digitalkamera för barn

    Jag har hört talas om att det finns digitalkameror för barn - enkla och robusta. Är det någon som prövat det och vet om det fungerar? Det vore så roligt kanske kunde fotografera något, när han nu inte pratar...
  2. 1
    digitalkamera för barn Jag har hört talas om att det finns digitalkameror för barn - enkla och robusta. Är det någon som prövat det och vet om det fungerar? Det vore så roligt kanske kunde fotografera något, när han nu inte pratar...
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2
    hur gammal är han?
  4. 2
    hur gammal är han?
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Han är bara 3. Visst, han är liten, men jag har hört att det ska finnas robusta kameror för så små "vanliga" barn. Han är ganska stillsam och gillar saker med knappar. Han tränar t.ex. att köra radiostyrd bil framåt o bakåt. Då tänker jag att han kanske snart fixar en enkel digitalkamera. Det skulle man ju kunna bygga på med på sikt - göra enkel dagbok t.ex., tänker jag.
  6. 3
    Han är bara 3. Visst, han är liten, men jag har hört att det ska finnas robusta kameror för så små "vanliga" barn. Han är ganska stillsam och gillar saker med knappar. Han tränar t.ex. att köra radiostyrd bil framåt o bakåt. Då tänker jag att han kanske snart fixar en enkel digitalkamera. Det skulle man ju kunna bygga på med på sikt - göra enkel dagbok t.ex., tänker jag.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Kan ni inte börja testa med en sådan där 25kronorskamera som finns i leksaksaffärerna? Får man ju dock lämna in på framkallning men ni kan ju se hur han behandlar kameran. Har dock ingen aning om någon rubust barndigitalkamera...vi har funderingar på att köpa en sådan billig till Nora när hon fyller år så hon får testa
  8. 4
    Kan ni inte börja testa med en sådan där 25kronorskamera som finns i leksaksaffärerna? Får man ju dock lämna in på framkallning men ni kan ju se hur han behandlar kameran. Har dock ingen aning om någon rubust barndigitalkamera...vi har funderingar på att köpa en sådan billig till Nora när hon fyller år så hon får testa
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Det finns en ...

    Olympus digitalkamera som är vattentät ner till 15 meters djup. Tål att tappas från 1,5 meter ner i backen. Vore ju toppen.

    Om han tappar den i gröten är det bara att skjölja av!!!!

    Kostar tyvärr strax under fyratusen kronor:-(

    Vi har funderingar på en sådan men har inte riktigt råd just nu. En present från hela släkten kanske?
  10. 5
    Det finns en ... Olympus digitalkamera som är vattentät ner till 15 meters djup. Tål att tappas från 1,5 meter ner i backen. Vore ju toppen.

    Om han tappar den i gröten är det bara att skjölja av!!!!

    Kostar tyvärr strax under fyratusen kronor:-(

    Vi har funderingar på en sådan men har inte riktigt råd just nu. En present från hela släkten kanske?
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Inte så bra, tror jag.

    Med autistiska barn tror jag att det är en stor fördel om det är en digitalkamera där bilderna visar sig på displayen... Att vänta på framkallning och koppla i hop bilderna men ser då med det man såg när man tog kortet tror jag är lite för abbstrakt...

    Billigaste och enklaste digitalkameran på typ Klas olsson? Hög upplösning och en massa olika instöällningar för fotografering i mörker och dylikt är ju ointressant, utan ta den enklaste de har.
  12. 6
    Inte så bra, tror jag.

    Med autistiska barn tror jag att det är en stor fördel om det är en digitalkamera där bilderna visar sig på displayen... Att vänta på framkallning och koppla i hop bilderna men ser då med det man såg när man tog kortet tror jag är lite för abbstrakt...

    Billigaste och enklaste digitalkameran på typ Klas olsson? Hög upplösning och en massa olika instöällningar för fotografering i mörker och dylikt är ju ointressant, utan ta den enklaste de har.
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Nej, jag tror (vet) att han inte skulle koppla samman händelse och bild om det går tid emellan. Det behöver vara en digitalkamera.

    Det är något som "enklaste Clas Olsson" som jag är ute efter. Dessutom måste knapparna vara FÅ och ENKLA...
  14. 7
    Nej, jag tror (vet) att han inte skulle koppla samman händelse och bild om det går tid emellan. Det behöver vara en digitalkamera.

    Det är något som "enklaste Clas Olsson" som jag är ute efter. Dessutom måste knapparna vara FÅ och ENKLA...
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Den låter ju bra, så när som på priset då :-/. Funderar också på om den är enkel i designen - t. ex. få knappar och få inställningar?
  16. 8
    Den låter ju bra, så när som på priset då :-/. Funderar också på om den är enkel i designen - t. ex. få knappar och få inställningar?
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Tänkte faktiskt inte på det...ibland blir det ju tyvärr så när jag tänker på saker Nora skulle tycka var roliga och tänker då inte riktigt på att hon faktiskt inte har alla kriterier!

    Finns en för 499:- på netonnet, även om den nog inte tål så mycket men den verkade enkel
  18. 9
    Tänkte faktiskt inte på det...ibland blir det ju tyvärr så när jag tänker på saker Nora skulle tycka var roliga och tänker då inte riktigt på att hon faktiskt inte har alla kriterier!

    Finns en för 499:- på netonnet, även om den nog inte tål så mycket men den verkade enkel
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Antar att de tär denna, flera färger fanns det också
    http://www.netonnet.se/?iid=110129f
  20. 10
    Antar att de tär denna, flera färger fanns det också
    http://www.netonnet.se/?iid=110129f
  21. Anonym
    #11
    Kanske en polaroidkamera annars skulle kunna vara något?
  22. 11
    Kanske en polaroidkamera annars skulle kunna vara något?
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12
    Det vore kanske en möjlighet, om de fortfarande går att få tag på?
  24. 12
    Det vore kanske en möjlighet, om de fortfarande går att få tag på?
  25. Medlem sedan
    Dec 2006
    #13
    Den vore kanske inte så dum. Lite avancerad kanske... och ganska dyr... men annars så.
  26. 13
    Den vore kanske inte så dum. Lite avancerad kanske... och ganska dyr... men annars så.
  27. Anonym
    #14
    Jodå. Om man inte vill lägga ut så mycket pengar innan man är säker på att det går hem, kanske detta är en möjliget?

    http://www.tradera.com/search/imp.as...Polaroidkamera
  28. 14
    Jodå. Om man inte vill lägga ut så mycket pengar innan man är säker på att det går hem, kanske detta är en möjliget?

    http://www.tradera.com/search/imp.as...Polaroidkamera
  29. Medlem sedan
    Dec 2006
    #15
    Tack! :-)

    Nu har dock maken också kommit med ett bra förslag - en digitalkamera från Fisher Price för barn från 3 år. Ska se om jag hittar en länk att lägga in framöver.

    Vi får se vilket det blir. Tack alla!
  30. 15
    Tack! :-)

    Nu har dock maken också kommit med ett bra förslag - en digitalkamera från Fisher Price för barn från 3 år. Ska se om jag hittar en länk att lägga in framöver.

    Vi får se vilket det blir. Tack alla!

Liknande trådar

  1. Barn-digitalkamera?
    By lannagirl in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 18:46
  2. Digitalkamera för barn?
    By Ina m 2 in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:20
  3. Digitalkamera för barn?
    By Ina m 2 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 22:10
  4. digitalkamera för barn
    By lillkillensmamma in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:37
  5. Digitalkamera för barn!?
    By malla71 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar