GI brödrecept här!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    GI brödrecept här!

    hej

    jag efterfrågade ett brödrecept på bra GI-bröd och fick svar från lene mammatillfyra

    ikväll har jag gjort detta bröd och gissa om det blev braksuccé. tusen tack för det receptet. jag har även gjort dinkelmuffinsarna från fitnesstidningen och dom doftar ljuvligt men ännu har ingen provat dom här hemma.

    det är kvällar som dessa jag riktigt längtar tills jag är i mål och kan börja äta denna nyttiga och goda mat. förr drömde jag bara om pizza och hamburgare nu kan jag nästan döda för lite kardemummasmak *haha*

    här kommer receptet på GI-brödet från lene

    --------------------------------------------------
    (kopierat från lenes inlägg några sidor bakåt)


    Här kommer ett recept
    på ett supergott bröd! Håller sig saftigt länge (hembakt bröd blir ju gärna annars tråkigt bara dagen efter...)
    1) Värm 5 dl vatten, 1/4 dl olivolja och ½ msk honung till 37 grader. Blanda ner 50 g jäst eller en påse torrjäst.
    2) Finriv 2 morötter och balnda ner i degspadet tillsammans med ½ dl solroskärnor och ½ dl pumpakärnor samt ½ msk salt.
    3) Blanda ner 2,5 dl fullkornsdinkelmjöl, därefter 10 dl dinkelsikt.
    Använd inte händerna, jag brukar ha en plastslev, för degen är superkladdig och ska absolut inte släppa bunkens kanter.
    4) Jäs under duk i 40 minuter.
    5) Klicka ut 13 frallor (gärna utflutna i stället för bulliga) på plåtarna och strö lite mjöl över och lägg en duk på. Jäs i 30 min.
    6) Grädda i nedre delen av ugnen i 180-200 grader tills de fått fin färg, ca 20 min. (Om du skulle sticka en provsticka i så är den kladdig.)
    7) Låt svalna under duk. Sedan har du underbart saftiga och goda frallor som håller sig saftiga länge, tack vare morötterna.
    Genomgår för tillfället en förvandling till det bättre:
    26-veckorskurs på Xtravaganza.
    Startdatum: 18 september 2007, vikt 104,6 kilo (nästan som ett radioprogram)
    efter 18 veckor (den 23/1-2008) nåde jag målet: -35,2kilo och väger nu 69,4 kilo
    klarar jag detta klarar alla detta!!!
  2. 1
    GI brödrecept här! hej

    jag efterfrågade ett brödrecept på bra GI-bröd och fick svar från lene mammatillfyra

    ikväll har jag gjort detta bröd och gissa om det blev braksuccé. tusen tack för det receptet. jag har även gjort dinkelmuffinsarna från fitnesstidningen och dom doftar ljuvligt men ännu har ingen provat dom här hemma.

    det är kvällar som dessa jag riktigt längtar tills jag är i mål och kan börja äta denna nyttiga och goda mat. förr drömde jag bara om pizza och hamburgare nu kan jag nästan döda för lite kardemummasmak *haha*

    här kommer receptet på GI-brödet från lene

    --------------------------------------------------
    (kopierat från lenes inlägg några sidor bakåt)


    Här kommer ett recept
    på ett supergott bröd! Håller sig saftigt länge (hembakt bröd blir ju gärna annars tråkigt bara dagen efter...)
    1) Värm 5 dl vatten, 1/4 dl olivolja och ½ msk honung till 37 grader. Blanda ner 50 g jäst eller en påse torrjäst.
    2) Finriv 2 morötter och balnda ner i degspadet tillsammans med ½ dl solroskärnor och ½ dl pumpakärnor samt ½ msk salt.
    3) Blanda ner 2,5 dl fullkornsdinkelmjöl, därefter 10 dl dinkelsikt.
    Använd inte händerna, jag brukar ha en plastslev, för degen är superkladdig och ska absolut inte släppa bunkens kanter.
    4) Jäs under duk i 40 minuter.
    5) Klicka ut 13 frallor (gärna utflutna i stället för bulliga) på plåtarna och strö lite mjöl över och lägg en duk på. Jäs i 30 min.
    6) Grädda i nedre delen av ugnen i 180-200 grader tills de fått fin färg, ca 20 min. (Om du skulle sticka en provsticka i så är den kladdig.)
    7) Låt svalna under duk. Sedan har du underbart saftiga och goda frallor som håller sig saftiga länge, tack vare morötterna.
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    TACK! Missade den tidigare, kul... Jag har inte vågat mig på att äta bröd o sånt än... Visst är det härligt med nya kroppen, hänger hjärnan med? Jag blir fortfarande shockad när jag tittar i spegeln o ser bara halva mig njuter oxå verkligen... Blev 30kg på 17 veckor för mig... ganska lika! Kul Kul, eller hur!

    Grattis!!!!

    Kram M
  4. 2
    TACK! Missade den tidigare, kul... Jag har inte vågat mig på att äta bröd o sånt än... Visst är det härligt med nya kroppen, hänger hjärnan med? Jag blir fortfarande shockad när jag tittar i spegeln o ser bara halva mig njuter oxå verkligen... Blev 30kg på 17 veckor för mig... ganska lika! Kul Kul, eller hur!

    Grattis!!!!

    Kram M
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3

    prova det

    jag tror att dom där bröden är supergoda. jag har stått och snorat på ett iallafall och dom luktar gudomligt.

    ja hjärnan hänger med. jag speglar mig och speglar mig och det känns bara bra! nu längtar jag till jag väger nånting på 60 för det var det som sagt säkert 15-20 år sedan jag gjorde.

    dinkalemuffinsarna från fitnessmagasinet är dom goda då? dom har jag också stått och snorat och luktat på. otroligt vad huslig jag blivit nu. provar maträtter på min man och son så det står härliga till =)

    kram kram
    Genomgår för tillfället en förvandling till det bättre:
    26-veckorskurs på Xtravaganza.
    Startdatum: 18 september 2007, vikt 104,6 kilo (nästan som ett radioprogram)
    efter 18 veckor (den 23/1-2008) nåde jag målet: -35,2kilo och väger nu 69,4 kilo
    klarar jag detta klarar alla detta!!!
  6. 3
    prova det jag tror att dom där bröden är supergoda. jag har stått och snorat på ett iallafall och dom luktar gudomligt.

    ja hjärnan hänger med. jag speglar mig och speglar mig och det känns bara bra! nu längtar jag till jag väger nånting på 60 för det var det som sagt säkert 15-20 år sedan jag gjorde.

    dinkalemuffinsarna från fitnessmagasinet är dom goda då? dom har jag också stått och snorat och luktat på. otroligt vad huslig jag blivit nu. provar maträtter på min man och son så det står härliga till =)

    kram kram
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Vassegod!

    Kul att det blev succé!! De är ju så himla enkla att göra också.
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  8. 4
    Vassegod! Kul att det blev succé!! De är ju så himla enkla att göra också.

Liknande trådar

  1. Brödrecept!
    By Wwena in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 19:22
  2. Brödrecept!
    By Grodan in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 06:59
  3. GI- BRÖDRECEPT
    By TANTGRÖN in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 21:27
  4. Brödrecept?
    By Jonna med Ines in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:05
  5. Brödrecept
    By Vixen in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 14:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar