Säng till 6åring??
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Säng till 6åring??

    Vad ska vi köpa för sängar till våra små 6-åringar (de är små för sin ålder)??
    Mina döttrar ska få egna rum, rummen blir endast 7-8kvm.

    Deras nuvarande säng är en våningssäng som inte går att dela på (Tromsö fr Ikea) så vi behöver köpa andra sängar. Men ska man köpa fullstora sängar eller ska man köpa växa-sängar??

    Eftersom rummen är så små så betyder ju varje cm med fri golvyta mycket, men samtidigt känns det dumt att köpa små sängar...

    Vad behövs mer i ett flickrum? Skrivbord kanske eftersom de börjar i första klass till hösten??
    Behandla andra som du själv bli behandlad.

    Min blogg: http://jeswi.blogspot.com
  2. 1
    Säng till 6åring?? Vad ska vi köpa för sängar till våra små 6-åringar (de är små för sin ålder)??
    Mina döttrar ska få egna rum, rummen blir endast 7-8kvm.

    Deras nuvarande säng är en våningssäng som inte går att dela på (Tromsö fr Ikea) så vi behöver köpa andra sängar. Men ska man köpa fullstora sängar eller ska man köpa växa-sängar??

    Eftersom rummen är så små så betyder ju varje cm med fri golvyta mycket, men samtidigt känns det dumt att köpa små sängar...

    Vad behövs mer i ett flickrum? Skrivbord kanske eftersom de börjar i första klass till hösten??
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Varför inte två

    loftsängar? Då ryms t ex skrivbord och läs/myshörna under sängen!
  4. 2
    Varför inte två loftsängar? Då ryms t ex skrivbord och läs/myshörna under sängen!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Säger också loftsäng.
    Har just ikväll monterat upp en hög loftsäng till min son som fyller 7 i år. Rummet är som era ung. Men nu får han plats med stort skrivbord under sängen, eller hur vi nu löser det hela. Satte upp sängen först så får vi se.
    Lillasyster (4½)fick hans halvhöga Kura från IKEA. Då kan hon ställa Schleisch stallet med alla hästar under sängen och ha gott om plats att leka där. Istället för skrivbord får hon ett klaffbord från IKEA som sitter på väggen och kan fällas upp och ner när hon vill sitta och rita tex. Funkar bra i några år till tänkte vi.
    /Anna
  6. 3
    Säger också loftsäng.
    Har just ikväll monterat upp en hög loftsäng till min son som fyller 7 i år. Rummet är som era ung. Men nu får han plats med stort skrivbord under sängen, eller hur vi nu löser det hela. Satte upp sängen först så får vi se.
    Lillasyster (4½)fick hans halvhöga Kura från IKEA. Då kan hon ställa Schleisch stallet med alla hästar under sängen och ha gott om plats att leka där. Istället för skrivbord får hon ett klaffbord från IKEA som sitter på väggen och kan fällas upp och ner när hon vill sitta och rita tex. Funkar bra i några år till tänkte vi.
    /Anna
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Jag tycker du ska köpa vanliga sängar på så sätt kan de ha dem längre! Jag kommer inte att köpa loftsäng till mina trots små rum, jag gillar det inte, däremot skulle jag kunna tänka mig säng med lådor under som kan fungera som förvaring antingen för kläder eller leksaker...
  8. 4
    Jag tycker du ska köpa vanliga sängar på så sätt kan de ha dem längre! Jag kommer inte att köpa loftsäng till mina trots små rum, jag gillar det inte, däremot skulle jag kunna tänka mig säng med lådor under som kan fungera som förvaring antingen för kläder eller leksaker...
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Fullstora sängar skulle jag absolut ta. Då behöver man inte köpa nya i första taget.
    Loftsäng hade vi åt vår minsting från hon var ca 7 och tills nu då hon är tio och ville ha vanlig säng.
    Full stor tycker jag varit kanon då de ändå ofta ska ha kramisar och så i sängen som ändå tar plats.
  10. 5
    Fullstora sängar skulle jag absolut ta. Då behöver man inte köpa nya i första taget.
    Loftsäng hade vi åt vår minsting från hon var ca 7 och tills nu då hon är tio och ville ha vanlig säng.
    Full stor tycker jag varit kanon då de ändå ofta ska ha kramisar och så i sängen som ändå tar plats.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Vår dotters rum är mindre än era rum. Vi byggde hennes säng ovanpå köksskåp som hon har alla kläder och endel leksaker i. Som skrivbord har hon databordet Cyril från ikea, det är med skiva som man fäller ut och tar väldigt lite plats när det är uppfällt.
  12. 6
    Vår dotters rum är mindre än era rum. Vi byggde hennes säng ovanpå köksskåp som hon har alla kläder och endel leksaker i. Som skrivbord har hon databordet Cyril från ikea, det är med skiva som man fäller ut och tar väldigt lite plats när det är uppfällt.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Mina kommer också att ha väldigt små rum och tanken är att dottern (6år) ska få en Ikea Kura för hon vill så gärna ha en koja under sängen. Sen blir det ett skrivbord från IKEA Tore hurts med Vika skiva och ben. Hon kommer också att ha en Expedit hylla.

    Sonen (också 6 år) kommer nog att få en platsbyggd säng då det inte får plats en färdig säng. Han kommer annars ha samma möblemang som sin tvillingsyster.

    /T
  14. 7
    Mina kommer också att ha väldigt små rum och tanken är att dottern (6år) ska få en Ikea Kura för hon vill så gärna ha en koja under sängen. Sen blir det ett skrivbord från IKEA Tore hurts med Vika skiva och ben. Hon kommer också att ha en Expedit hylla.

    Sonen (också 6 år) kommer nog att få en platsbyggd säng då det inte får plats en färdig säng. Han kommer annars ha samma möblemang som sin tvillingsyster.

    /T
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    jag hade nog köpt

    någon säng med lådor under sängen, alltså fasta sådana.
    VI har en vit med björkfärgade lådor, ingen höjdarkvalité men grymt bra med förvaring under sängen.

    Min sexåring har precis fått ett eget rum.
    Hon har sängm skrivbord, bokhylla, byrå och lite leksaksförvaring.

    Du kan få se hennes och hennes småsystrars rum om du vill:

    http://mallanmarushka.blogspot.com/2...mn-begran.html
  16. 8
    jag hade nog köpt någon säng med lådor under sängen, alltså fasta sådana.
    VI har en vit med björkfärgade lådor, ingen höjdarkvalité men grymt bra med förvaring under sängen.

    Min sexåring har precis fått ett eget rum.
    Hon har sängm skrivbord, bokhylla, byrå och lite leksaksförvaring.

    Du kan få se hennes och hennes småsystrars rum om du vill:

    http://mallanmarushka.blogspot.com/2...mn-begran.html
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    En sån här säng kanske?
    Vi har den till sonen som också har ett pytte rum.Den sväljer en hel del under madrassen.
  18. 9
    En sån här säng kanske?
    Vi har den till sonen som också har ett pytte rum.Den sväljer en hel del under madrassen.
  19. Medlem sedan
    Aug 2016
    #10
    Vi köpte enkelsäng med extrasäng direkt från producent. Den sängen är så fint för min dotter. Vi köpte sängen från den sida interbeds.se
  20. 10
    Vi köpte enkelsäng med extrasäng direkt från producent. Den sängen är så fint för min dotter. Vi köpte sängen från den sida interbeds.se

Liknande trådar

  1. Turkos mössa till 6åring
    By thess705 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 07:07
  2. Ryggsäck till 6åring OT
    By lotusmaya in forum Småbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 07:04
  3. En till 6åring här =))
    By anber in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 07:32
  4. Bra bok till en 6åring
    By Jelena m.LoM in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 14:26
  5. Klänning till 6åring
    By Annica in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 19:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar