Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

där tänker vi ju olika som du vet

Skrivet av Maja, Edvin & Pyret 14/1
Edvin ammades ju helt fritt, fick alltid så fort han pep. Och det fungerade bra för oss. Såg det gärna att han tog tutten som tröst, närhet och inte bara som mat. Vi försökte ju också med napp när han gick loss som mest på fingrarna men han tog den aldrig. Men med Edvin fungerade det toppen utan, det måste jag säga. Aldrig tummen heller.. och när han själv valde att sluta amma vid 1½ år började han inte med något substitut heller. Men det där bestämmer man väl inte alltid själv har jag en känsla av *skratt*... Dom har ju egna åsikter dom små med. Men det viktiga är nog att man kommer fram till något som passar både mamman och barnet då blir båda nöjda så att säga... Om man känner sig obekväm och bunden vid att tex ständigt behöva amma så mår ju inte barnet nåt bra av det ju "är mamma nöjd är barnet nöjd och vice versa", lite så menar jag. Barnet känner om man är säker på det man gör och gillar situationen och blir då trygg i det. Napp eller inte napp. Enda fördelen för tutte och tumme är väl att man inte slarvar bort dom så lätt ;)

« Tillbaka till trådstarten