Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad härligt

Skrivet av Mira. -99 och nov -02
att du får sova på natten (med litet uppehåll då):-)
Toppen!
Ja, båda killarna har använt napp. Minns inte hur gammal storebror var då han slutade men han var ca 2,5 tror jag. Lillebror har fortfarande napp men vi planerar att försöka sluta vid 2,5 ca. De har bara haft den då de ska sova och lillebror försöker få ha den då och då på dagen också men vi brukar säga "tutten sover, du får ha den senare då du ska sova" etc....ibland har han den en stund på morgonen men jag vill undvika det eviga sugandet jämt....

Ang mat- och sovtider tycker jag också att det varit bra med fasta rutiner. Båda killarna har haft det. Det har varit fri amning tom 1-2 mån ca och det blev ganska tidigt så att de sov på natten och åt mer på dagen. Jag ammade kanske 1-2 ggr/natt första tiden..
Sedan blev det fasta rutiner som jag styrde och som båda gillade. De åt var 3:e/4:e timma cirka.

Men är det inte för länge för Carl att vänta 5 timmar när han är så liten på kvällen? Jag tror de rekommenderar att de får äta tätare på kvällen och länge så de kan sova bättre. I allafall var det så för båda våra killar. De åt tätare och massor på kvällen för att sedan sova gott på natten. Det hängde så att säga ihop. Hade de ätit dåligt så sov de sämre....

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv