Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svar

Skrivet av Ej omyndig och ej feminist
"Det är inte alltid bara män som skuldbeläggs. När det gäller våldtäkt brukar kvinnan ses som boven. Hon hade kort kjol, hon pratade och verkade intresserad, hon sa inte nej, hon stretade inte emot..."

Du menar alltså att feminister skuldbelägger även kvinnor? Som i exemplet du gav? Jag avsåg att feminister BARA skuldbelägger män medan kvinnor görs omyndiga och dumma.

"Förresten förstår jag inte ditt resonemang. Hur hänger ensamstående och studenter ihop med fejkade synsätt?"

Förstår du inte? Läs en gång till. Fejkat synsätt är att vrida på en händelse så att mannen görs till skurk och kvinnan till oskyldigt offer. Läs G´s originalinlägg högst uppe. Fejkad tolkning till förmån för feministiska slutsatser om kvinnor och män.

"Om du inte tror på feminism. Vad tror du på om du inte tror på mäns och kvinnors lika rättigheter?"

Jag tror på mäns och kvinnors lika rättigheter och just därför är jag INTE feminist. Feminister tycks ju ha en ganska unken och möglig syn på båden män och kvinnor. Jag köper varken att män är utnyttjare eller att kvinnor är passiva offer. Nämligen. Varför tror feminister alltid att alla som är emot feminism är emot jämställdhet? Lustigt.

« Tillbaka till trådstarten