Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Debattnivå tack!

Skrivet av G
så du tar i, och vad tror du att mitt syfte är?

Du skriver:
Fejkat synsätt är att vrida på en händelse så att mannen görs till skurk och kvinnan till oskyldigt offer. Läs G´s originalinlägg högst uppe. Fejkad tolkning till förmån för feministiska slutsatser om kvinnor och män.

Jag menar:
Du bestämmer vad fejkat synsätt är, du säger att jag fejkar tolkning och får det i andra trådar till att alla feminister är mot män. Det snurrar i skallen på mig nästan.

För det första så jobbar jag inte aktivt på att "fejka nåt" - vi tycker olika om en sak (mäns och misärers inblandning till att prostitution existerar) och jag upplever det som ohyfsat att inte ens försöka förstå vad jag menar och vill uppnå.

För det andra så uttryckte jag en tanke - en fundering - om varför det alltid är kvinnan som nämns i samband med prostitution. Varför inte kunden (som är olaglig och som är upphovet till marknaden)?

Du gör mig ledsen i din aggressivitet och i dina märkliga tolkningar om vad jag tydligen har för baktankar om kvinnorevolution och manshat.

Säg istället att du tror att kvinnor som prostituerar sig gör det av fri vilja och av eget val och det är dumt att bry sig om rubriken. Så kan jag få svara på varför jag inte tror på den lyckliga horan. Debatt - inte illvrål och obefogade misstankar om hemliga agendor.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv