Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

för min del

Skrivet av ior
det irrelevant huruvida du träffat några prostituerade eller ej, men eftersom du tycker att folk ignonerar dina frågor så tänkte jag upplysa dig om att du gjorde det själv.

men om nu elanotr har erfarenheter av att jobba med prostiterade så tycker jag dessa förtjänas att uppmärksammas ocj inte bara bemötas med motfrågor som hon redan svarat på. hon tycker uppenbarligen att hon har goda skäl att dra sin slutsats, av vad hon sett i sitt arbete, har du en annan uppfattning kan du ju argumentera för den. hon skriver ju inte att alla kvinnor utnyttjas.

varför är jag feminist? svaret är enkelt - för att feminsim inte med nödvändighet måste innebära en totalt enkelspårig syn på män och kvinnor. vad mig själv beträffar tycker jag det är minst lika viktigt att se till "klass" och "etnicitet". dessa faktorer tenderar att igoneras av vissa feminster och det gör mig sorgsen. Men, det ena utesluter inte det andra. Mina främsta intressefrågor inom feminsim handlar om exempelvis genus och uppfostran, vilket jag tycker är viktiga rågor som blivande lärare.

Ang rubrikerna trodde jag vi hade lämnat ämnet, men jag kan faktiskt hålla med dig, gillar inte förslaget ovan. Däremot tycker jag rubriken är symptomatisk (?) för den stora fokuseringen på kvinnors sexualitet. Rubriken hade ju lika gärna kunnat handla om att pappor eller makar köper sex i ökad utsräckning till jul, men det kanske säljer mer med småbarnsmammor....vem vet.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv