Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang värme...

Skrivet av Hanna m S&A +bf 1/4
vi har fått igenom det som merkostnad, men då står det klart och tydligt att "vi måste ha höjd värme inne med X antal grader för att S inte ska behöva lägga energi på att hålla värmen, han behöver all sin energi till tillväxt.
Vi får inte samma effekt om vi skulle sätta på honom varma kläder, (han har långkalsonger inne på vintern redan).
Sedan så är det inte alltid kyla ger svårare muskelsmärtor. Jag mår personligen sämre i mina knän när det är varmt, och sämre på vintern i andra muskler, men då mår knäna bättre. Så om ni ska få igenom det så måste läkaren styrka att ni skall ha det varmare inne för att hon inte ska må sämre. Att just hennes muskelsmärtor blir sämre av kyla och att detta i så fall påverkar ngt annat.
Annars så brukar fk inte anse att det är styrkt eftersom kyla/värme på muskler växlar från person till person. Att bara ha ett intyg på muskelsmärtor säger ju inte så mycket i sig om vad för sorts behanlig som krävs...
Jag tycker att du ska be att få kompletera med nytt läkarintyg där det står att ni måste ha det varmare. För det går att få igenom det men det måste vara jätte tydligt!!!
Om du behöver så kan du få exakta formuleringen som vår läkare har skrivit och hur fk beslutat inför ett ev överklagande. Jag hade överklagat...men man ska ju orka också.

Lycka till!!!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv