Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ungefär som här

Skrivet av Hulma m Totil +
blandning mellan trist och mysigt. Jättekul nu när de kan och förstår så mycket, och rätt jobbigt för det går i ett.

Vi har aldrig strävat efter rutiner men nu har de fallit på plats av sig själva, det känns bra. Man får tajma mat och mellis, men en banan kan man ju alltid ha med sig i väskan, och Totil är bra på att äta på restaurang om det behövs. Ibland får han egen barnportion, ibland delar han med mig. Sedan försöker jag se till att han sover middag hemma, så jag får lite egentid ;o)

Ska du inte jobba alls innan Ytte kommer? Samtidigt som jag trivs hemma är jag lite sugen på att börja jobba igen, vi ska skola in på dagis i mitten av november. Fast det känns lite splittrat också, att bara jobba några månader innan nästa bebis kommer. Å andra sidan känns det toppen med avseende på dagis: Funkar det bra kan Totil gå kvar några timmar i veckan när jag är hemma, och skulle det inte funka kan han vara hemma. Alla dörrar öppna.

Strax dags att vakna för lilleman, sedan kommer det lite kompisar till både mig och honom för att fira kanelbullens dag som infaller idag @@@@@@@

« Tillbaka till trådstarten