Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Olustig känsla

Skrivet av Cajo med Louise
du har angående inskolningstakten. Jag fattar faktiskt inte hur de kan resonera så. Det måste ju vara mycket bättre att låta en inskolning ta en extra vecka med ett positivt resultat. Förstår att du är bekymrad.
Melinda visar en tydlig och faktiskt normal reaktion på att hon som du säger förstår att något är i görningen.
Hur länge har inskolningen pågått? Jag tycker spontant att kommunikationen med personalen är ao. Att det sagt att de ska ringa och sedan inte gör det är inte bra. Varför bad de inte dig ringa efter en stund istället om det är svårt för dem att hinna ?
Jag skulle inte klara av att lämna Louise om jag inte kände mig trygg med och litade på personalen.
Louise hade en långsam inskolning. Vi hade inte bråttom. Ett steg fram två steg bak, så hade vi det men med en underbar personal som stöttade mig jättemkt så blev det jättebra. De var tydliga från början med att här tar vi små steg med korta stunder från början och sedan kan man lägga på på slutet när barnet är tryggt. För oss tog det drygt 3 veckor, välinvesterade! Nu är hon både trygg och jätteglad när hon är på dagis, men jag ringde varje morgon när jag kom till jobbet i ca 2 veckor och det var helt ok. Ingen tyckte att jag "var för mycket"
Louise säger numera väldigt ofta mamma-jobba, mamma-komma och det är nog ett sätt att hantera att hon är på egen hand utan mamma.

Hoppas och tror att det blir bättre Sandra
Kram

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv